HF KOMPOZ Composition
Name in Czech: Kompozice
Master's long-cycle full-time specialized, language of instruction: Czech Czech
Included in the programme: HF KompM:M5 Composition

Introductory information / Instructions

Cílem studia je příprava vysoce kvalifikovaných hudebních umělců - skladatelů pro samostatnou tvůrčí činnost především v oblasti autonomní tzv

vážné hudby (akustické i elektroakustické), ale také hudby užitkové (tzn. scénické v oblasti divadla, filmu, počítačových her atd.) a částečně i v oblasti hudby non-artificiální (rocková a populární hudba); absolventi jsou navíc díky svému kulturnímu rozhledu schopni pracovat na nejrůznějších postech v rámci kulturních a uměleckých institucí, eventuálně jako hudební dramaturgové v oblasti kreativního průmyslu. Absolvent je navíc schopen pracovat v oblasti kreativních průmyslů, je schopen iniciovat, naplánovat, realizovat a řídit samostatné umělecké projekty. Příprava na odborně orientované povolání pedagogického směru pro stupeň základních uměleckých škol, konzervatoří, hudebních gymnázií a vysokých škol (hudebních akademií).

 

Profil uchazeče:

základním předpokladem pro přijetí do navazujícího stupně studia je – ještě ve větší míře, než u stupně bakalářského - talent, schopnost tvůrčí představivosti, kreativního uplatňování nabitých znalostí a dovedností. Uchazečem je absolvent bakalářského programu oboru Kompozice HF JAMU nebo příbuzného bakalářského programu JAMU či jiné VŠ, jehož bakalářská diplomová práce, bakalářský projekt a portfolio realizovaných kompozic vykazuje vynikající úroveň a jehož předložený záměr dalšího studia (téma diplomové práce a záměr absolventského projektu) dokazují vysokou úroveň kompozičního myšlení v národním a mezinárodním kontextu, s předpokladem schopnosti teoretické reflexe kompozičních postupů. Zájemce o studium prokáže znalost látky bakalářského stupně studia, bude prezentovat záměr studia, anotaci diplomové magisterské práce a záměr absolventského projektu, dále schopnost strukturovaného verbálního projevu a prezentační a komunikační dovednosti. Má zjevnou motivaci pro studium/obor a představu budoucího profesního uplatnění. Je vybaven znalostí jednoho světového jazyka na vysokoškolské úrovni s důrazem na hudební terminologii. Znalost informačních technologií výrazně přesahuje rámec běžných uživatelských kompetencí (schopnost pracovat s hudebními programy, s freeware a prezentačními programy, schopnost spravovat webové stránky, užívat internetové prostředí pro týmovou spolupráci).

 

Absolvent disponuje:

- komplexním přehledem o problematice oboru Kompozice v celé své škále v detailní úrovni,

- hlubokými znalostmi historie oboru,

- orientací v estetice umění včetně znalostí o vývoji uměleckých směrů,

- praktickými zkušenostmi získanými prací na fakultních nebo celoškolských projektech (sólové projekty, komorní a orchestrální projekty často s mezinárodní účastí) popř. zkušenostmi získanými studijním pobytem v zahraničí,

- základními schopnostmi tvorby,

- znalostí uměleckého prostředí a respektem k procesu umělecké tvorby,

- vysokým stupněm počítačové gramotnosti,

- podnikatelským přístupem,

- výbornou znalostí jednoho cizího jazyka včetně orientace v odborné terminologii a dostatečnou znalostí jazyka dalšího,

- určitým stupněm právního vědomí,

- upevněnými návyky pro orientaci a reflexi prostředí, v němž působí, vč. schopnosti analýzy a komunikace s různými zainteresovanými osobami

 

Absolvent se během studia setkává se zahraničními odborníky v oblasti hry na nástroj, komorní hry a dějin a literatury nástroje.
 


Pravidla a podmínky pro vytváření studijních plánů

Studijní plán obsahuje předměty povinné, povinně volitelné a volitelné a povinné umělecké výstupy ze studia.

Podmínky pro řádné ukončení studia

Student musí získat 60 kreditů za každý rok studia a ukončit studium státní závěrečnou zkouškou z vybraných předmětů, obhajobou absolventského výkonu a obhajobou diplomové práce.

Obsah a rozsah závěrečné zkoušky:

Obhajoba absolventského projektu, Obhajoba diplomové práce, Teorie kompozice II., Filosofie umění
 



Skladba předmětů specializace je:
  • povinné předměty
  • povinně volitelné předměty
  • volitelné předměty
Povinné předměty:

skládají se z:
  • základních teoretických předmětů profilujícího základu (profilace Z)
  • předmětů profilujícího základu (profilace P)
  • povinných předmětů programu/specializace
Student je povinen splnit VŠECHNY tyto předměty v semestrech ve kterých jsou uvedeny, výjimky z tohoto pravidla určuje Studijní a zkušební řád.

Povinně volitelné předměty:

Typicky cizí jazyky, nebo skupiny předmětů podle zaměření studia v dané specializaci.

Student je povinen splnit VŠECHNY tyto skupiny předmětů v semestrech ve kterých jsou uvedeny, podmínky jednotlivých skupin jsou blíže popsány v popisu skupin, výjimky z tohoto pravidla určuje Studijní a zkušební řád.

Volitelné předměty:

Předměty které je vhodné v dané specializaci studovat, student si tyto předměty zapisuje podle svého uvážení, ideálně v semestrech u předmětu uvedených, není-li semestr u předmětu uveden, je libovolný. Je možné vybírat též z celofakultní nabídky volitelných předmětů:
https://is.jamu.cz/auth/predmety/sablony?fakulta=5451;uzel=121895
Zápisem volitelného předmětu vzniká povinnost tento předmět studovat, výjimky z tohoto pravidla určuje Studijní a zkušební řád.

Skladba předmětů v jednotlivých semestrech studia by měla v součtu povinných, povinně volitelných a volitelných předmětů tvořit minimálně 30, maximálně však 40 kreditů, výjimky z tohoto pravidla určuje Studijní a zkušební řád.

Semester 1

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Profile Cat. Requirement
HF:H60089DzPiano Playing I P. Kratochvílz 0/1/32 - P
HF:H60143zInstrumentation I D. Dlouhýz 1/1/22 P P
HF:H60195zComposition I D. Dlouhýkz 0/2/1810 - P
HF:H60314zComposition Seminar I M. Smolkaz 0/1/11 - P
HF:H60324zAural Analysis I G. Rovňákz 0/2/22 - P
HF:H60354zTheory of Composition I M. Smolkaz 2/2/02 P P
HF:H60368Introduction to Percussion Playing I D. Dlouhýz 1/1/01 - V
HF:H60382zFundamentals od Conducting I G. Rovňákz 1/1/01 - P
HF:H70080Fundamentals of musical acoustics L. Přikrylz 2/0/22 Z P
HF:H73022zIntroductory course J. Goliášováz 2/0/0- Z P
HF:H75010zInteractive improvisation and harmonization P. Pařízekz 2/0/22 - V
HF:HF0006zElectroacoustic Music I M. Indrákz 2/0/22 P P
HF:HF0008zExcursion to Festival of Contemporary Music and Multimedia Art D. Dlouhýz 0/13/01 Z P
HF:HJX00AzEnglish K. Horáčkováz 3/22 - PV
HF:HJX00NzGerman K. Horáčkováz 3/2/02 - PV
32 credits

Semester 2

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Profile Cat. Requirement
HF:H60089DlPiano Playing I P. Kratochvílkz 0/1/32 - P
HF:H60143lInstrumentation I D. Dlouhýkz 1/1/2.52 P P
HF:H60195lComposition I D. Dlouhýkz 0/2/1810 - P
HF:H60211Music Printing Works E. Mojdlz 1/0/22 P P
HF:H60314lComposition Seminar I M. Smolkaz 0/1/11 - P
HF:H60324lAural Analysis I G. Rovňákzk 0/2/2.52 - P
HF:H60354lTheory of Composition I M. Smolkazk 2/2/23 P P
HF:H60382lFundamentals od Conducting I G. Rovňákz 1/1/01 - P
HF:H70081Sound interpretation aspects O. Jirásekz 2/0/22 Z P
HF:H75010lInteractive improvisation and harmonization P. Pařízekkz 2/0/22 - V
HF:HF0006lElectroacoustic Music I M. Indrákzk 2/0/2.52 P P
HF:HJX00AlEnglish K. Horáčkovázk 3/23 - PV
HF:HJX00NlGerman K. Horáčkovázk 3/2/03 - PV
35 credits

Semester 3

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Profile Cat. Requirement
HF:H60091DzPiano Playing II P. Kratochvílz 0/1/32 - P
HF:H60145zInstrumentation II M. Smolkaz 1/1/22 P P
HF:H60197zComposition II D. Dlouhýkz 0/2/1810 - P
HF:H60201zIncidental and Film Music Composition I Z. Matějůz 1/1/22 - P
HF:H60308zVideo in Stage Technology I T. Hrůzazk 2/0/22 - V
HF:H60315zComposition Seminar II M. Smolkaz 0/1/11 - P
HF:H60356zTheory of Composition II I. Medekz 2/2/02 P P
HF:H60371zElectroacoustic Studio Equipment I O. Jirásekz 0/1/11 P P
HF:H81011zPhysical Computing (Interactive Systems) J. Suchánekz 1/1/22 - V
HF:HF0007zElectroacoustic Music II M. Indrákz 2/0/22 P P
HF:HJX00AzEnglish K. Horáčkováz 3/22 - PV
HF:HJX00NzGerman K. Horáčkováz 3/2/02 - PV
30 credits

Semester 4

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Profile Cat. Requirement
HF:H60091DlPiano Playing II P. Kratochvílkz 0/1/32 - P
HF:H60145lInstrumentation II M. Smolkakz 1/1/2.52 P P
HF:H60197lComposition II D. Dlouhýkz 0/2/1810 - P
HF:H60201lIncidental and Film Music Composition I Z. Matějůzk 1/1/2.52 - P
HF:H60236Methodology of Music Theory Disciplines I V. Chmelováz 2/0/22 Z P
HF:H60308lVideo in Stage Technology I T. Hrůzazk 2/0/22 - V
HF:H60315lComposition Seminar II M. Smolkaz 0/1/11 - P
HF:H60356lTheory of Composition II I. Medekzk 2/2/23 P P
HF:H60371lElectroacoustic Studio Equipment I O. Jirásekz 0/1/11 P P
HF:H81011lPhysical Computing (Interactive Systems) J. Suchánekzk 1/1/22 - V
HF:HF0007lElectroacoustic Music II M. Indrákzk 2/0/2.52 P P
HF:HJX00AlEnglish K. Horáčkovázk 3/23 - PV
HF:HJX00NlGerman K. Horáčkovázk 3/2/03 - PV
35 credits

Semester 5

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Profile Cat. Requirement
HF:H60147zInstrumentation III E. Mojdlz 0/2/22 - V
HF:H60199zKompozice III D. Dlouhýkz 0/2/1810 - P
HF:H60235zMethodology of Music Theory Disciplines II V. Chmelováz 2/0/22 Z P
HF:H60259zTeaching Methodology M. Musilováz 1/1/22 Z P
HF:H60288zPsychology I M. Bucharováz 1/1/22 Z P
HF:H60316zComposition Seminar III M. Smolkaz 0/1/11 - P
HF:H60350zJazz and popular music M. Buzziz 1/1/22 - V
HF:H60358zTheory of Composition III M. Indrákz 2/2/22 Z P
HF:H60372zElectroacoustic Studio Equipment II O. Jirásekz 1/2/12 P P
HF:H70082zCreation of artificial sound processing and management D. Dlouhýz 1/1/22 - P
HF:H75005zEthnomusicology E. Mojdlz 1/1/22 - V
HF:HF0005zMusic Management Fundamentals I L. Pešl Šilerováz 2/0/22 Z P
31 credits

Semester 6

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Profile Cat. Requirement
HF:H60147lInstrumentation III E. Mojdlzk 0/2/22 - V
HF:H60199lKompozice III D. Dlouhýkz 0/2/1810 - P
HF:H60259lTeaching Methodology M. Musilováz 1/1/32 Z P
HF:H60288lPsychology II M. Bucharováz 1/1/32 Z P
HF:H60316lComposition Seminar III M. Smolkaz 0/1/11 - P
HF:H60350lJazz and popular music M. Buzzizk 1/1/22 - V
HF:H60358lTheory of Composition III M. Indrákzk 2/2/43 Z P
HF:H60372lElectroacoustic Studio Equipment II O. Jirásekzk 1/2/12 P P
HF:H70082lCreation of artificial sound processing and management D. Dlouhýzk 1/1/2.52 - P
HF:H75005lEthnomusicology E. Mojdlzk 1/1/22 - V
HF:H81013lComposition methodology V. Chmelováz 2/0/22 - P
HF:HF0005lMusic Management Fundamentals I L. Pešl Šilerovázk 2/0/43 Z P
33 credits

Semester 7

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Profile Cat. Requirement
HF:H51173zComposition Seminar I M. Smolkaz 0/1/11 - P
HF:H60069zPhilosophy of Arts I P. Lykoz 1/1/22 Z P
HF:H60122zMusic Direction I T. Řezníčekz 1/1/22 P P
HF:H60148AInteractive computer music J. Kavanz 1/1/22 - V
HF:H60196zKompozice IV D. Dlouhýkz 0/2/1810 - P
HF:H60200zMultimedia Performace Composition I D. Dlouhýz 1/1/22 - V
HF:H60289zElectroacoustic Music Creating I D. Dlouhýz 1/1/22 - P
HF:H60354NzTheory of Composition I J. Šťastnýz 2/2/02 P P
HF:HF0001zMusic Management Fundamentals II L. Pešl Šilerováz 0/2/22 Z P
HF:HF0002zAlgorithmic Composition I D. Dlouhýz 1/1/22 P P
27 credits

Semester 8

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Profile Cat. Requirement
HF:H51173lComposition Seminar I M. Smolkaz 0/1/11 - P
HF:H60069lPhilosophy of Arts I P. Lykozk 1/1/43 Z P
HF:H60122lMusic Direction I T. Řezníčekzk 1/1/2.52 P P
HF:H60148BAlgorithms music J. Kavanzk 1/1/22 - V
HF:H60196lKompozice IV D. Dlouhýkz 0/2/1810 - P
HF:H60200lMultimedia Performace Composition I D. Dlouhýzk 1/1/22 - V
HF:H60289lElectroacoustic Music Creating I D. Dlouhýzk 1/1/2.52 - P
HF:H60354NlTheory of Composition I J. Šťastnýzk 2/2/23 P P
HF:H70028Diplomní seminář P. Lykoz 1/0/12 Z P
HF:HF0001lMusic Management Fundamentals II L. Pešl Šilerovázk 0/2/43 Z P
HF:HF0002lAlgorithmic Composition I D. Dlouhýzk 1/1/2.52 P P
32 credits

Semester 9

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Profile Cat. Requirement
HF:H51174zComposition Seminar II M. Smolkaz 0/1/11 - P
HF:H60071zPhilosophy of Arts II P. Lykoz 1/1/22 Z P
HF:H60148CMusic Advanced Algorithms J. Kavanz 1/1/22 - V
HF:H60198CzComposition - graduation project D. Dlouhýz 0/2/2413 P P
HF:H60198zKompozice V D. Dlouhýz 0/2/1810 - P
HF:H60221zMasters Dissertation P. Lykoz 0/1/1910 Z P
HF:H60290zElectroacoustic Music Creating II D. Dlouhýz 2/0/01 - V
HF:H60356NzTheory of Composition II M. Smolkaz 2/2/02 P P
HF:H70125Diplomní seminář P. Lykoz 1/0/12 Z P
HF:H75013zReading texts on the theory of multimedia D. Matejz 2/0/22 P P
HF:HF0003zAlgorithmic Composition II D. Dlouhýz 1/1/22 - V
47 credits

Semester 10

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Profile Cat. Requirement
HF:H51174lComposition Seminar II M. Smolkaz 0/1/11 - P
HF:H60071lPhilosophy of Arts II P. Lykoz 1/1/32 Z P
HF:H60148DCreating an interactive musical work J. Kavanzk 1/1/2.52 - V
HF:H60198ClComposition - graduation project D. Dlouhýz 0/2/2413 P P
HF:H60198lKompozice V D. Dlouhýz 0/2/1810 - P
HF:H60221lMasters Dissertation P. Lykoz 0/1/1910 Z P
HF:H60290lElectroacoustic Music Creating II D. Dlouhýz 2/0/01 - V
HF:H60356NlTheory of Composition II M. Smolkaz 2/2/23 P P
HF:H75013lReading texts on the theory of multimedia D. Matejzk 2/0/2.52 P P
HF:HF0003lAlgorithmic Composition II D. Dlouhýzk 1/1/2.52 - V
46 credits

Any semester

Code Name Guarantor Type of Completion Extent and Intensity Credits Profile Cat. Requirement
HF:H41542lTemple music of the 18 - 20 century -z 1/01 - V
HF:H41542zTemple music of the 18 - 20 century -z 1/01 - V
HF:H60030lHistory of Music I (to 18th Century) J. Michálková Slimáčkovázk 2/1/33 - V
HF:H60030zHistory of Music I (to 18th Century) J. Michálková Slimáčkováz 2/1/12 - V
HF:H60032lHistory of Music II (18th Century and 19th Century) J. Michálková Slimáčkovázk 2/1/33 - V
HF:H60032zHistory of Music II (18th Century and 19th Century) J. Michálková Slimáčkováz 2/1/12 - V
HF:H60034lHistory of Music III (20th century) P. Lykozk 2/1/03 - V
HF:H60034zHistory of Music III (20th century) P. Lykoz 2/1/02 - V
HF:H60095DlPiano Playing III P. Kratochvílzk 0/1/32 - V
HF:H60095DzPiano Playing III P. Kratochvílz 0/1/32 - V
HF:H60326lAural Analysis II G. Rovňákzk 1/1/22 - V
HF:H60326zAural Analysis II G. Rovňákz 1/1/22 - V
HF:H61542lSymphony through Centuries -z 1/11 - V
HF:H61542zSymphony through Centuries -z 1/11 - V
HF:H70079lAlternative tunings and intonation P. Pařízekzk 1/1/01 - V
HF:H70079zAlternative tunings and intonation P. Pařízekz 1/1/01 - V
HF:HF0119lInterpretation of Early Music I B. Willizk 2/0/43 - V
HF:HF0119zInterpretation of Early Music I B. Williz 2/0/22 - V
HF:HF0120lInterpretation of Early Music II B. Willizk 2/0/43 - V
HF:HF0120zInterpretation of Early Music II B. Williz 2/0/22 - V
39 credits