H60198Cl Composition - graduation project

Faculty of Music
Summer 2025
Extent and Intensity
0/2/24. 13 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (seminar tutor)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (seminar tutor)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (seminar tutor)
prof. Martin Smolka (seminar tutor)
doc. MgA. Jaroslav Šťastný, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60198Cz Kompozice V – abs. projekt.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem je navázat na znalosti a dovednosti, získané v předmětu H60198Cz Kompozice – abs. projekt, a dále je rozvíjet při finální přípravě absolventského projektu včetně jeho mediální prezentace. V tomto semestru posluchač absolventský projekt veřejně realizuje.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• ověřit výsledné sémantické vyznění díla na základě interakce všech použitých prostředků,
• upravit jednotlivé připravené složky díla k optimálnímu celkovému vyznění,
• připravit po organizační a technické stránce veřejné provedení díla,
• projekt mediálně prezentovat a vytvořit jeho audio vizuální a textovou dokumentaci.
Syllabus (in Czech)
  • Dotvoření jednotlivých složek díla a aplikace případných korektur kvůli jejich celkovému společnému vyznění.
  • Dokončování výsledné komplexní podoby z hlediska zvolené hierarchizace složek.
  • Ověřování sémantického vyznění podílejících se významových rovin.
  • Příprava na realizaci projektu po organizační a technické stránce.
  • Veřejná prezentace absolventského projektu.
Literature
  • NIERHAUS, Gerhard. Algorithmic Composition: Paradigms of Automated Music Generation. Wien: Springer-Verlag, 2009. ISBN 978-3-211-77539-6.
  • READ,Herbert.: The Philosophy of Modern Art. London, 1975.
  • WALUS, Bartlomiej P. A New Modular Approach to the Composition of Film Music. [online]. Adelaide: University of Adelaide, 2012 210 [cit. 19. 9. 2018]. Dostupné z: https://digital.library.adelaide.edu.au/dspace/bitstream/2440/84425/8/02wholev1.pdf
  • BOLTER, Jay David, GROMALA, Diane. Windows and mirrors :interaction design, digital art, and the myth of transparency. Cambridge: MIT Press, 2003.
  • FRIELING, Rudolf, DANIELS, Dieter. Media Kunst Netz/Media Art Net. Wien-New York: Springer, 2004.
  • MÉREDIEU, Florence de. Digital and Video Art, Edinburgh: Chambers Harrap Publishers, 2005.
  • ASSAYAG, Gérard. Computer Assisted Composition today. Cambridge: MIT Press, 2013. ISBN 978-0-262-01868-5.
  • COPE, David. Techniques of the Contemporary Composer. U.S.: Schirmer, 1997. ISBN 10: 0028647378/ISBN 13: 9780028647371.
  • HAYLES, Katherine, N. Writing Machines. Cambridge, MA: The MIT Press, 2002. IXIA, Public Art Think Tank. Public Art: A Guide to Evaluation. Ixia, 2014.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet, Státní závěrečná zkouška.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: every week.

  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/H60198Cl