H60201z Incidental and Film Music Composition I

Faculty of Music
Winter 2024
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Zbyněk Matějů (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Zbyněk Matějů
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 15:10–16:45 114
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování 1. ročníku magisterského studia.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je získání základního teoretického povědomí i praktických dispozic při tvorbě scénické a filmové hudby.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• prezentovat základní znalosti o různých aspektech hudby a zvuku ve filmu včetně vztahu mezi hudební a ruchovou složkou filmu,
• kompozičně využít menší historické hudební formy a v rámci scénického díla vhodně aplikovat klíčové motivy,
• komponovat kratší studie pro jeden nebo několik nástrojů kontrastního charakteru.
Syllabus (in Czech)
  • Tvorba filmové a scénické hudby, spolupráce s produkcemi a studii.
  • Příklady postupů komponování scénické a filmové hudby pro různé typy divadel a studií,
  • Různé možnosti práce s klasickým textem formou etud a skic i moderním textem s využitím zkušeností z realizace již vzniklé nebo vznikající inscenace.
  • Řízená rozprava, praktické úkoly, simulace spolupráce s režisérem a produkcí, využití neozvučených střižených filmových kopií s nahraným timecodem, případné návštěvy filmových a televizních studií (ČT Kavčí Hory, Hafan studio s.r.o. a další).
Literature
  • BARRIOS, Richard. A song in the dark: The birth of the musical film. New York: Oxford University Press, 1995. ISBN 978-0195377347.
  • COOKE, Mervin. Dějiny filmové hudby. Praha: Casablanca, Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2012. ISBN 978-80-87292-14-3.
  • ARNHEIM, Rudolf. Film as art. [online]. London: Faber and Faber, 1958. [cit. 18. 12. 2018]. Dostupné z: http://www.adambrothanek.com/wp-content/uploads/2014/09/Arnheim_Rudolf_Film_as_Art.pdf
  • ŠPELDA, Antonín: Hudební akustika. Praha: SPN, 1978.
  • BORDWELL, David. THOMPSON, Kristin. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
  • RYCHLÍK, Jan a kol. Moderní instrumentace, vyšší orchestrační technika jednotlivých hudebních nástrojů. Praha: Panton, 1968.
  • WIERZBICKI, James. History of Film Music. New York: Routledge, 2009. ISBN 978-0415991995.
Teaching methods
Přednáška, cvičení.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/H60201z