H70082z Creation of artificial sound processing and management

Faculty of Music
Winter 2023
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 10:10–11:45 113
Prerequisites (in Czech)
Jsou požadovány znalosti základních pojmů hudební akustiky.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s různými druhy syntéz nejen z hlediska jejich technické realizace, ale zejména z hlediska jejich potenciálního uměleckého využití.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vysvětlit princip součtové a rozdílové syntézy zvuku,
• vyjmenovat modulační syntézy zvuku a vysvětlit jejich princip,
• vysvětlit princip tvarové a granulární syntézy zvuku,
• popsat využití samplování zvukových signálů při syntéze zvuku,
• popsat modulační obvody používané při zvukové syntéze a vyjmenovat jejich použití.
Syllabus (in Czech)
  • Přehled druhů syntéz a dalších způsobů tvorby zvuku (historie, základní přehled jednotlivých obvodů syntetizérů, základní rozdělení metod syntézy).
  • Řídící a modulační obvody syntetizéru (zesilovač, filtr, LFO, obálky).
  • Součtová syntéza.
  • Rozdílová syntéza.
  • FM syntéza.
  • AM a RM syntéza.
  • Tvarová syntéza (nelineární tvarování, fázové zkreslení, přímé zadávání časového průběhu).
  • Granulární syntéza.
  • Sampling.
Literature
  • GUŠTAR, Milan: Elektrofony II. Praha: Uvnitř, 2008. 978-80-239-8447-7.
  • SCHAEFFER, Pierre: Konkrétní hudba. Praha: Supraphon, 1971.
  • KOPECKÝ, Pavel: Základy elektronického zvuku a jeho kreativní zpracování. Praha: Nakladatelství AMU, 2008. ISBN 80-7331-121-6.
  • FORRÓ, Daniel: Stylistika hry na klávesové nástroje. Praha: MUZIKUS, Praha, 1996-1997 (16 dílů).
  • GUŠTAR, Milan: Elektrofony I. Praha: Uvnitř, 2006. 978-80-239-8446-0.
  • ŠPELDA, Antonín: Hudební akustika. Praha: SPN, 1971.
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, cvičení. Hromadná výuka.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet. Hodnocení bude uděleno za vytvoření dvou vždy alespoň 2 minuty trvajících vzájemně kontrastních úryvků elektroakustické hudby, využívajících především v zimním semestru prezentované metody tvorby zvuku.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2023/H70082z