HF MULTIM Multimediální tvorba
Název anglicky: Multimedia Creation
navazující prezenční se specializací, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: HF Komp:N Multimediální tvorba
navazující prezenční se specializací, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: HF Komp:N Multimediální tvorba
Informace o studiu
- Součásti SZZ a jejich obsahStátní závěrečná zkouška ve studijním program Multimediální tvorba se v magisterském navazujícím stupni studia skládá z těchto částí:
- veřejného předvedení a obhajoby absolventského multimediálního výkonu/díla a jeho písemné dokumentace,
- sepsání, odevzdání a obhajoby diplomové práce ve formě odborného textu o rozsahu min. 40 stran bez příloh,
- zkoušky z předmětů Multimediální kompozice a Soudobé trendy a teorie kompozice.
Magisterský absolventský výkon je tvořen realizací kompozice interdisciplinárního charakteru zpravidla ve formě komplexní a informačně obsažné hudebně-vizuální instalace, interaktivního prostředí, koncertního, filmového eventuálně divadelního představení apod. Technická i umělecká úroveň všech složek je výrazně propracovaná a sleduje současné umělecké trendy. Všechny parametry díla student konzultuje s vedoucím absolventského výkonu, případně s dalším odborným konzultantem nebo technologem. Konzultace se týkají složky hudební, výtvarné, pohybové a scénické, technické atd. Absolventský výkon může být realizován v Komorním sále HF, na chodbách budovy HF, v sále nebo zkušebnách DnO i v jiných vhodných prostorách (galerie, speciální prostor pro site specific instalace apod.). Časový rozsah je stanoven na minimálně 30 minut nezbytné pozornosti publika.
Součástí hodnocení absolventského výkonu je profil absolventa vypracovaný vedoucím absolventského výkonu, písemný posudek oponenta absolventského výkonu, obhajoba absolventského výkonu u státní závěrečné zkoušky a případná zpětná vazba zúčastněných posluchačů a diváků (zejména ze strany odborné veřejnosti). - Studijní povinnostiStudenti mají povinnost prezentovat svá multimediální díla a skladby na koncertech a scénických představeních např. v rámci Studií soudobé hudby, festivalech, výstavách a tvůrčích dílnách, příležitostně i ve veřejném prostoru.
Realizace a veřejná prezentace povinných studijních výstupů za dohledu pedagoga je nejen předvedením získaných praktických dovedností, ale i prokazováním kompetencí za využití potřebné znalosti a orientace v aktuálním dění v oboru. Součástí výuky jsou stáže, spolupráce a hostování studentů kvůli dosažení užších vztahů mezi institucemi a profesionální sférou na různých úrovních. Také spolupráce s dalšími složkami tvůrčího týmu při tvorbě mezioborových, mezifakultních i meziškolních projektů, získávání zpětné vazby a reflexe realizačních problémů v rámci semináře atd. přispívají k získávání profesních zkušeností studenta. Neoddělitelnou součástí kvalitní přípravy na praxi v uměleckém provozu jsou exkurze a přímé účasti na koncertech, představeních, výstavách, festivalech, veřejných přehlídkách a projektech. - Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených pracíTémata Diplomových prací se definují již při přijímacím řízení, k jejich upřesňování a způsobu zpracování dochází v průběhu prvního ročníku studia a následně i na základě studia odborné literatury a získávaných uměleckých preferencí v tomto interdisciplinárním oboru i získáváním teoretických i praktických dovedností.
Reflektují výzkum v oblasti forem umění, spadajících do široké oborové skupiny „Time Based Art“. Vedle tradičních uměleckých postupů také mapují mezní žánry v soudobé umělecké tvorbě a zkoumají možností využívání jejich výrazových prostředků na pozadí informačních technologií, integrovaných a počítačových systémů a rozvíjející se digitální kultury. V pracích jsou částečně propojovány interpretační i autorské principy tvorby, směřující k formování nového uměleckého výrazu a umožňující formulování autentického tvůrčího programu budoucího absolventa.
Navrhovaná témata Diplomových prací:
- princip náhody v multimediálních dílech,
- interaktivní a adaptivní sound design,
- výrazové možnosti experimentálních hudebních nástrojů s přesahem do vizuální estetiky jejich designu,
- zvukové instalace a problematika jejich expozice,
- experimentální film a videoart,
- numerické systémy v hudební kompozici,
- uživatelské rozhraní jako způsob ovládání digitálních hudebních nástrojů atd.
Doporučený průchod studijním plánem
Povinné
1 ročník
Zimní semestr
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
HF:H60289z | Realizace EAH I | z | 2 | 1 | - |
HF:H80001z | Multimediální kompozice I | kz | 10 | 1 | - |
HF:H80003z | Soudobé trendy a teorie kompozice I | z | 2 | 1 | - |
HF:H80007z | Seminář multimediální kompozice I | z | 1 | 1 | - |
HF:HF0001z | Základy hudebního managementu II | z | 2 | 1 | Z |
HF:H60069z | Dějiny umění I | z | 2 | 1 | Z |
HF:H60122z | Hudební režie I | z | 2 | 1 | P |
HF:HF0002z | Algoritmická kompozice I | z | 2 | 1 | P |
23 kreditů |
Letní semestr
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
HF:H60289l | Realizace EAH I | zk | 2 | 2 | - |
HF:H80001l | Multimediální kompozice I | kz | 10 | 2 | - |
HF:H80003l | Soudobé trendy a teorie kompozice I | zk | 3 | 2 | - |
HF:H80007l | Seminář multimediální kompozice I | z | 1 | 2 | - |
HF:HF0001l | Základy hudebního managementu II | zk | 3 | 2 | Z |
HF:H60069l | Dějiny umění I | zk | 3 | 2 | Z |
HF:H60122l | Hudební režie I | zk | 2 | 2 | P |
HF:HF0002l | Algoritmická kompozice I | zk | 2 | 2 | P |
26 kreditů |
2 ročník
Zimní semestr
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
HF:H60071z | Dějiny umění II | z | 2 | 3 | Z |
HF:H60221z | Příprava diplomové práce | z | 10 | 3 | Z |
HF:H70125 | Diplomní seminář | z | 2 | 3 | Z |
HF:H75013z | Četba textů k teorii multimédií | z | 2 | 3 | P |
HF:H80002z | Multimediální kompozice II | kz | 10 | 3 | - |
HF:H80004z | Soudobé trendy a teorie kompozice II | z | 2 | 3 | - |
HF:H80005z | Přednášky o současném umění | z | 2 | 3 | - |
HF:H80008z | Seminář multimediální kompozice II | z | 1 | 3 | - |
HF:HF0004z | Multimediální kompozice - abs. projekt | z | 10 | 3 | P |
41 kreditů |
Letní semestr
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
HF:H60071l | Dějiny umění II | z | 2 | 4 | Z |
HF:H60221l | Příprava diplomové práce | z | 10 | 4 | Z |
HF:H70028 | Diplomní seminář | z | 2 | 4 | Z |
HF:H75013l | Četba textů k teorii multimédií | zk | 2 | 4 | P |
HF:H80002l | Multimediální kompozice II | kz | 10 | 4 | - |
HF:H80004l | Soudobé trendy a teorie kompozice II | zk | 3 | 4 | - |
HF:H80006l | Umění ve veřejném prostoru | zk | 2 | 4 | - |
HF:H80008l | Seminář multimediální kompozice II | z | 1 | 4 | - |
HF:HF0004l | Multimediální kompozice - abs. projekt | z | 10 | 4 | P |
42 kreditů |
Povinně volitelné
Pro tuto specializaci není žádná skupina povinně volitelných předmětů definována
Volitelné
Zimní semestr
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
DIFA:DAAZX01 | Dějiny světového divadla I | zk | 3 | - | - |
DIFA:DAAZX03 | Dějiny světového divadla III | zk | 3 | - | - |
HF:H41542z | Chrámová hudba 18. - 20. století | z | 1 | - | - |
HF:H60030z | Dějiny hudby I (do 18 st) | z | 2 | - | - |
HF:H60032z | Dějiny hudby II (18 a 19 st) | z | 2 | - | - |
HF:H60034z | Dějiny hudby III (20 st) | z | 2 | - | - |
HF:H60089Dz | Hra na klavír I | z | 2 | 1 | - |
HF:H60091Dz | Hra na klavír II | z | 2 | 3 | - |
HF:H60145z | Instrumentace II | z | 2 | 3 | - |
HF:H60147z | Instrumentace III | z | 2 | - | - |
HF:H60148A | Interaktivní počítačová hudba | z | 2 | 1 | - |
HF:H60148C | Pokročilá hudební algoritmizace | z | 2 | 3 | - |
HF:H60201z | Kompozice scénické a filmové hudby I | z | 2 | - | - |
HF:H60308z | Scénické využití videa I | zk | 2 | - | - |
HF:H60350z | Jazzová a populární hudba | z | 2 | 3 | - |
HF:H60368 | Úvod do hry na bicí nástroje I | z | 1 | 1 | - |
HF:H61542z | Symfonie v proměnách staletí | z | 1 | - | - |
HF:H70048z | Teamwork II | z | 1 | - | - |
HF:H70050z | Teorie a praxe tanečních technik I | z | 1 | 1 | - |
HF:H70052z | Úvod do studia interaktivních médií | zk | 2 | 1 | - |
HF:H70053Az | Umění nových médií - umění a technika | z | 2 | - | - |
HF:H70054 | Úvod do estetiky a obecné teorie umění | zk | 2 | 1 | - |
HF:H70058z | Vybrané kapitoly z dějin tance a baletu | z | 1 | 3 | - |
HF:H70068 | Hudba v nových médiích | zk | 1 | 1 | - |
HF:H70078z | Čeština pro odbornou praxi | z | 2 | - | - |
HF:H70079z | Alternativní ladění a intonace | z | 1 | - | - |
HF:H70082z | Tvorba umělého zvuku, jeho zpracování a řízení I | z | 2 | 3 | - |
HF:H75005z | Etnomuzikologie | z | 2 | - | - |
HF:H75010z | Interaktivní improvizace a harmonizace | z | 2 | 1 | - |
HF:H81011z | Physical Computing (Interaktivní systémy) | z | 2 | 3 | - |
HF:HF0003z | Algoritmická kompozice II | z | 2 | 3 | - |
56 kreditů |
Letní semestr
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
DIFA:DAALX02 | Dějiny světového divadla II | zk | 3 | - | - |
DIFA:DAALX04 | Dějiny světového divadla IV | zk | 3 | - | - |
HF:H41542l | Chrámová hudba 18. - 20. století | z | 1 | - | - |
HF:H60030l | Dějiny hudby I (do 18 st) | zk | 3 | - | - |
HF:H60032l | Dějiny hudby II (18 a 19 st) | zk | 3 | - | - |
HF:H60034l | Dějiny hudby III (20 st) | zk | 3 | - | - |
HF:H60089Dl | Hra na klavír I | kz | 2 | 2 | - |
HF:H60091Dl | Hra na klavír II | kz | 2 | 4 | - |
HF:H60145l | Instrumentace II | kz | 2 | 4 | - |
HF:H60147l | Instrumentace III | zk | 2 | - | - |
HF:H60148B | Hudební algoritmizace | zk | 2 | 2 | - |
HF:H60148D | Tvorba interaktivního hudebního díla | zk | 2 | 4 | - |
HF:H60201l | Kompozice scénické a filmové hudby I | zk | 2 | - | - |
HF:H60308l | Scénické využití videa I | zk | 2 | - | - |
HF:H60350l | Jazzová a populární hudba | zk | 2 | 4 | - |
HF:H61542l | Symfonie v proměnách staletí | z | 1 | - | - |
HF:H70048l | Teamwork II | zk | 1 | - | - |
HF:H70050l | Teorie a praxe tanečních technik I | z | 1 | 2 | - |
HF:H70052l | Úvod do studia interaktivních médií | zk | 2 | 2 | - |
HF:H70053Al | Umění nových médií - umění a technika | zk | 2 | - | - |
HF:H70058l | Vybrané kapitoly z dějin tance a baletu | zk | 1 | 4 | - |
HF:H70078l | Čeština pro odbornou praxi | z | 2 | - | - |
HF:H70079l | Alternativní ladění a intonace | zk | 1 | - | - |
HF:H70082l | Tvorba umělého zvuku, jeho zpracování a řízení I | zk | 2 | 4 | - |
HF:H75005l | Etnomuzikologie | zk | 2 | - | - |
HF:H75010l | Interaktivní improvizace a harmonizace | kz | 2 | 2 | - |
HF:H81011l | Physical Computing (Interaktivní systémy) | zk | 2 | 4 | - |
HF:HF0003l | Algoritmická kompozice II | zk | 2 | 4 | - |
55 kreditů |