HF:HF0004l Multimediální tvorba - abs. pr - Informace o předmětu
HF0004l Multimediální tvorba - abs. projekt
Hudební fakultaléto 2026
- Rozsah
- 0/4/17. 10 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Richard Fajnor (cvičící)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (cvičící)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu HF0004z Multimediální kompozice I – abs. projekt.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Multimediální kompozice (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- - ověřit u budoucího absolventa stav rozvoje jeho individuálních schopností a kompetencí pro vývoj autonomního originálního autorského díla absolventského projektu.
Budoucí absolvent bakalářského stupně si, s ohledem na specifické zaměření jeho osobního tvůrčího programu a dle jeho předem formulovaného tvůrčího záměru, ověří své schopnosti a míru pokročilosti v profesním využití teoretických znalostí a řemeslných dovedností, používaných při volbě výrazových prostředků, tvůrčích metod a technologických postupů, získaných v průběhu celého dosavadního studia. Důraz je kladen na vlastní autentický tvůrčí přístup, vedoucí k budoucí samostatné umělecké praxi. - Výstupy z učení
- Realizace multimediálního díla. Při jeho předvedení student prokáže pokročilé dovednosti při aplikaci nejrůznějších stylů soudobé tvorby, využívající nejrůznějších pokročilých produkčních i prezentačních technologických postupů z oblasti multimediální tvorby. Je schopen písemně zpracovat, prezentovat, zdokumentovat a vyhodnotit své praktické výkony.
Uvědomuje si etický rozměr uměleckého poznávání a umí jej zohlednit v autorské práci. Je schopen převzít zodpovědnost za své vlastní úkoly, ale i odpovědnost za úkoly členů svého týmu, umí vést tým, motivovat jeho členy a koordinovat jejich práci, při současném respektování a reflexi jejich názorů. Efektivně využívá znalost prostředí a společný profesionální mezinárodní slovník oboru a uměleckého prostředí. Má základní povědomí o strategiích v oblasti public relations.
Prokáže také hluboké znalosti v oblasti historie a teorie českého a světového umění, orientuje se v základní primární a sekundární literatuře oboru včetně mezinárodních pramenů a je schopen sledovat aktuální trendy ve svém oboru a umí je začlenit do svého profesního rozvoje a připravit autonomní a svébytné kompozice. Výuka rovněž podporuje schopnost efektivně komunikovat odborné postoje v rámci písemného i verbálního projevu, dokládající používání kritického myšlení a sebereflexe. - Osnova
- Individuální program konzultací s využitím případných expertních vhledů odborníků z praxe.
- Příprava výsledného tvaru pro závěrečné předvedení díla za účasti dalších pedagogů a odborných zaměstnanců školy.
- Systematická práce na absolventském projektu k stanovenému zadání závěrečné kvalifikační práce.
- Literatura
- doporučená literatura
- Gates N.: "Psychologie týmové práce", Portál Praha, 2005. info
- Hofstede G.,Hofstede G.J.: " Kultury a organizace / Software lidské mysli", Praha, Linde 2007. info
- Reifová I. a kol.: "Slovník mediální komunikace", Praha, Portál 2004. info
- Další zdroje individuálně dle potřeby konkrétního aktivního studenta a zaměření jeho zadání závěrečné kvalifikační práce.
- neurčeno
- Zálešák, J.: Umění spolupráce. Praha: AVU, 2011
- Výukové metody
- Cvičení. Individuální výuka.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet. Oponentský posudek a obhajoba absolventského projektu u SZZ.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2026/HF0004l