HF0004l Multimediální tvorba - abs. projekt

Hudební fakulta
léto 2026
Rozsah
0/4/17. 10 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Richard Fajnor (cvičící)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (cvičící)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu HF0004z Multimediální kompozice I – abs. projekt.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
- ověřit u budoucího absolventa stav rozvoje jeho individuálních schopností a kompetencí pro vývoj autonomního originálního autorského díla absolventského projektu.
Budoucí absolvent bakalářského stupně si, s ohledem na specifické zaměření jeho osobního tvůrčího programu a dle jeho předem formulovaného tvůrčího záměru, ověří své schopnosti a míru pokročilosti v profesním využití teoretických znalostí a řemeslných dovedností, používaných při volbě výrazových prostředků, tvůrčích metod a technologických postupů, získaných v průběhu celého dosavadního studia. Důraz je kladen na vlastní autentický tvůrčí přístup, vedoucí k budoucí samostatné umělecké praxi.
Výstupy z učení
Realizace multimediálního díla. Při jeho předvedení student prokáže pokročilé dovednosti při aplikaci nejrůznějších stylů soudobé tvorby, využívající nejrůznějších pokročilých produkčních i prezentačních technologických postupů z oblasti multimediální tvorby. Je schopen písemně zpracovat, prezentovat, zdokumentovat a vyhodnotit své praktické výkony.
Uvědomuje si etický rozměr uměleckého poznávání a umí jej zohlednit v autorské práci. Je schopen převzít zodpovědnost za své vlastní úkoly, ale i odpovědnost za úkoly členů svého týmu, umí vést tým, motivovat jeho členy a koordinovat jejich práci, při současném respektování a reflexi jejich názorů. Efektivně využívá znalost prostředí a společný profesionální mezinárodní slovník oboru a uměleckého prostředí. Má základní povědomí o strategiích v oblasti public relations.
Prokáže také hluboké znalosti v oblasti historie a teorie českého a světového umění, orientuje se v základní primární a sekundární literatuře oboru včetně mezinárodních pramenů a je schopen sledovat aktuální trendy ve svém oboru a umí je začlenit do svého profesního rozvoje a připravit autonomní a svébytné kompozice. Výuka rovněž podporuje schopnost efektivně komunikovat odborné postoje v rámci písemného i verbálního projevu, dokládající používání kritického myšlení a sebereflexe.
Osnova
  • Individuální program konzultací s využitím případných expertních vhledů odborníků z praxe.
  • Příprava výsledného tvaru pro závěrečné předvedení díla za účasti dalších pedagogů a odborných zaměstnanců školy.
  • Systematická práce na absolventském projektu k stanovenému zadání závěrečné kvalifikační práce.
Literatura
    doporučená literatura
  • Gates N.: "Psychologie týmové práce", Portál Praha, 2005. info
  • Hofstede G.,Hofstede G.J.: " Kultury a organizace / Software lidské mysli", Praha, Linde 2007. info
  • Reifová I. a kol.: "Slovník mediální komunikace", Praha, Portál 2004. info
  • Další zdroje individuálně dle potřeby konkrétního aktivního studenta a zaměření jeho zadání závěrečné kvalifikační práce.
    neurčeno
  • Zálešák, J.: Umění spolupráce. Praha: AVU, 2011
Výukové metody
Cvičení. Individuální výuka.
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet. Oponentský posudek a obhajoba absolventského projektu u SZZ.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2026/HF0004l