HF:H80002l Multimediální tvorba II - Informace o předmětu
H80002l Multimediální tvorba II
Hudební fakultaléto 2026
- Rozsah
- 0/4/17. 10 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Richard Fajnor (cvičící)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (cvičící)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H80002z Multimediální kompozice II.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Multimediální kompozice (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjet u budoucího absolventa schopnost integrovat výrazové prostředky v komplexní umělecké dílo. Ve vztahu akce-prostředí je kladen důraz především na kvalitu základní tvůrčí experimentace, na odborné úrovni jsou rozvíjeny tvůrčí metody od senzace přes imaginaci a inspiraci až k intuici. Absolvent magisterského stupně si prohloubí specializaci s důrazem na rozvoj vlastních tvůrčích přístupů, vedoucích k samostatné umělecké praxi v kontextech filozofických, politických, ekonomických, vědeckých, ekologických a historických souvislostí tak, aby se mohl stát nezávislým tvůrcem, který bude případně připraven měnit společenské zvyklosti ku prospěchu rozvoje celé společnosti. V tomto semestru studenti specializace(studijního programu) Multimediální kompozice programově dále rozvíjí dovednosti a vědomosti s důrazem na organizační a manažerské zajištění realizace a předvádění komplexního díla multimediálního charakteru.
- Výstupy z učení
- Při předvedení multimediálního díla student prokáže pokročilé dovednosti při aplikaci nejrůznějších stylů soudobé tvorby, využívající nejrůznějších pokročilých produkčních i prezentačních technologických postupů z oblasti multimediální tvorby. Je schopen písemně zpracovat, prezentovat, zdokumentovat a vyhodnotit své praktické výkony. Uvědomuje si etický rozměr uměleckého poznávání a umí jej zohlednit v autorské práci. Je schopen převzít zodpovědnost za své vlastní úkoly, ale i odpovědnost za úkoly členů svého týmu, umí vést tým, motivovat jeho členy a koordinovat jejich práci, při současném respektování a reflexi jejich názorů. Efektivně využívá znalost prostředí a společný profesionální mezinárodní slovník oboru a uměleckého prostředí. Má základní povědomí o strategiích v oblasti public relations. Dále prokáže také hluboké znalosti v oblasti historie a teorie českého a světového umění, orientuje se v základní primární a sekundární literatuře oboru včetně mezinárodních pramenů a je schopen sledovat aktuální trendy ve svém oboru a umí je začlenit do svého profesního rozvoje a připravit autonomní a svébytné kompozice. Disponuje schopností efektivně komunikovat odborné postoje v rámci písemného i verbálního projevu, dokládající používání kritického myšlení a sebereflexe.
- Osnova
- Komplexní systémy, multimediální produkce pro komplexní percepci/masmediální strategie pro aplikace nových médií v zábavním průmyslu.
- Korporátní struktury/instituce pro podporu umění.
- Podnikání a umělecký provoz, manažerské přístupy/tvůrčí aktivity Informační společnost, principy komunikace a pohyb v mediálním prostředí.
- Charakter informace, forma, obsah, komunikační záměr a efekt/efektivnost, význam zpětné vazby.
- Principy propagace, marketingové strategie, příprava kampaně, nastavení PR pro samostatné projekty nebo projekty zařazené do programu kulturních institucí.
- Literatura
- doporučená literatura
- Lovejoy, Margot; Digital Currents: Art in The Electronic Age, Routledge, London 2004. info
- Smith, E. L.: Art today. Součané světové umění, Slovart 1996. info
- The new media reader. Edited by Noah Wardrip-Fruin - Nick Montfort. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2003. xv, 823 s. ISBN 0-262-23227-8
- McLuhan, Herbert Marshall. Člověk, média a elektronická kultura :výbor z díla. Translated by Irena Přibylová - Martin Krejza. Vyd. 1. Brno : Jota, 2000. 415 s. ISBN 80-7217-128-3
- Další zdroje individuálně dle potřeby studenta a zaměření jeho zadání závěrečné kvalifikační práce.
- Výukové metody
- Individuální výuka. Cvičení, zabývající se projekty osobního programu studenta. Kromě pravidelných setkání členů katedry při povinných seminářích, jednou týdně má každý student možnost individuálně konzultovat s pedagogem své aktivity a konkrétní stav prací na úkolech. Součástí výuky jsou stáže, spolupráce a hostování studentů, případně pedagogů. Snahou je dosažení užších vztahů mezi institucemi a profesionální sférou na různých úrovních. Podporujeme zejména kontakty s ostatními uměleckými školami v Čechách, ale i v jiných zemích. Neoddělitelnou součástí kvalitní přípravy na praxi v uměleckém provozu jsou exkurze a přímé účasti na koncertech, představeních, výstavách, festivalech, veřejných přehlídkách a projektech.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet. Hodnocení bude uděleno za vytvoření minimálně jednoho projektu středního rozsahu.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2026/H80002l