H80002l Multimediální tvorba II

Hudební fakulta
léto 2026
Rozsah
0/4/17. 10 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Richard Fajnor (cvičící)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (cvičící)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu H80002z Multimediální kompozice II.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Rozvíjet u budoucího absolventa schopnost integrovat výrazové prostředky v komplexní umělecké dílo. Ve vztahu akce-prostředí je kladen důraz především na kvalitu základní tvůrčí experimentace, na odborné úrovni jsou rozvíjeny tvůrčí metody od senzace přes imaginaci a inspiraci až k intuici. Absolvent magisterského stupně si prohloubí specializaci s důrazem na rozvoj vlastních tvůrčích přístupů, vedoucích k samostatné umělecké praxi v kontextech filozofických, politických, ekonomických, vědeckých, ekologických a historických souvislostí tak, aby se mohl stát nezávislým tvůrcem, který bude případně připraven měnit společenské zvyklosti ku prospěchu rozvoje celé společnosti. V tomto semestru studenti specializace(studijního programu) Multimediální kompozice programově dále rozvíjí dovednosti a vědomosti s důrazem na organizační a manažerské zajištění realizace a předvádění komplexního díla multimediálního charakteru.
Výstupy z učení
Při předvedení multimediálního díla student prokáže pokročilé dovednosti při aplikaci nejrůznějších stylů soudobé tvorby, využívající nejrůznějších pokročilých produkčních i prezentačních technologických postupů z oblasti multimediální tvorby. Je schopen písemně zpracovat, prezentovat, zdokumentovat a vyhodnotit své praktické výkony. Uvědomuje si etický rozměr uměleckého poznávání a umí jej zohlednit v autorské práci. Je schopen převzít zodpovědnost za své vlastní úkoly, ale i odpovědnost za úkoly členů svého týmu, umí vést tým, motivovat jeho členy a koordinovat jejich práci, při současném respektování a reflexi jejich názorů. Efektivně využívá znalost prostředí a společný profesionální mezinárodní slovník oboru a uměleckého prostředí. Má základní povědomí o strategiích v oblasti public relations. Dále prokáže také hluboké znalosti v oblasti historie a teorie českého a světového umění, orientuje se v základní primární a sekundární literatuře oboru včetně mezinárodních pramenů a je schopen sledovat aktuální trendy ve svém oboru a umí je začlenit do svého profesního rozvoje a připravit autonomní a svébytné kompozice. Disponuje schopností efektivně komunikovat odborné postoje v rámci písemného i verbálního projevu, dokládající používání kritického myšlení a sebereflexe.
Osnova
  • Komplexní systémy, multimediální produkce pro komplexní percepci/masmediální strategie pro aplikace nových médií v zábavním průmyslu.
  • Korporátní struktury/instituce pro podporu umění.
  • Podnikání a umělecký provoz, manažerské přístupy/tvůrčí aktivity Informační společnost, principy komunikace a pohyb v mediálním prostředí.
  • Charakter informace, forma, obsah, komunikační záměr a efekt/efektivnost, význam zpětné vazby.
  • Principy propagace, marketingové strategie, příprava kampaně, nastavení PR pro samostatné projekty nebo projekty zařazené do programu kulturních institucí.
Literatura
    doporučená literatura
  • Lovejoy, Margot; Digital Currents: Art in The Electronic Age, Routledge, London 2004. info
  • Smith, E. L.: Art today. Součané světové umění, Slovart 1996. info
  • The new media reader. Edited by Noah Wardrip-Fruin - Nick Montfort. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2003. xv, 823 s. ISBN 0-262-23227-8
  • McLuhan, Herbert Marshall. Člověk, média a elektronická kultura :výbor z díla. Translated by Irena Přibylová - Martin Krejza. Vyd. 1. Brno : Jota, 2000. 415 s. ISBN 80-7217-128-3
  • Další zdroje individuálně dle potřeby studenta a zaměření jeho zadání závěrečné kvalifikační práce.
Výukové metody
Individuální výuka. Cvičení, zabývající se projekty osobního programu studenta. Kromě pravidelných setkání členů katedry při povinných seminářích, jednou týdně má každý student možnost individuálně konzultovat s pedagogem své aktivity a konkrétní stav prací na úkolech. Součástí výuky jsou stáže, spolupráce a hostování studentů, případně pedagogů. Snahou je dosažení užších vztahů mezi institucemi a profesionální sférou na různých úrovních. Podporujeme zejména kontakty s ostatními uměleckými školami v Čechách, ale i v jiných zemích. Neoddělitelnou součástí kvalitní přípravy na praxi v uměleckém provozu jsou exkurze a přímé účasti na koncertech, představeních, výstavách, festivalech, veřejných přehlídkách a projektech.
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet. Hodnocení bude uděleno za vytvoření minimálně jednoho projektu středního rozsahu.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2026/H80002l