H80007l Seminář multimediální kompozice I

Hudební fakulta
léto 2025
Rozsah
0/1/1. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Richard Fajnor (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Richard Fajnor
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu H80007z Seminář multimediální kompozice I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Cíle předmětu
Procvičit dovednost prezentace vlastního díla a diskuse o kontextu a vazbách na aktuální dění v oboru. Upevňování všeobecného rozhledu a tréning kritického myšlení. Zaměření a obsah jednotlivých seminářů jsou voleny v souladu se sylaby předmětu H80001l Multimediální kompozice I a jejich konkretizace jsou přímo provázány také s konkrétním tvůrčím programem aktivních studentů.
Výstupy z učení
Student je po absolvování předmětu schopen základní sebereflexe, je otevřen názorům svého okolí a zná principy demokratického jednání. Umí artikulovat a efektivně komunikovat odborné postoje a umí je použít při kritické analýze své práce a jejím dobovém zařazení do kontextu současného umění. Sleduje aktuální trendy v oblasti multimediální tvorby a umí je začlenit do svého profesního rozvoje.
Osnova
  • Různé aspekty práce s příběhovou formou.
  • Problematika adaptace literárního díla.
  • Otevírání nejrůznějších témat, týkajících se tvorby i praktického provozu současného umění.
  • Prezentace kompozic studentů.
  • Řízené diskuse o prezentovaných kompozicích, volbě formálních řešení a adekvátní dokumentace.
  • Vystoupení zahraničních hostů - autorů, interpretů, teoretiků Diskuse s hosty k daným tématům.
Literatura
    doporučená literatura
  • Bolter, Jay David - Grusin, Richard. Remediation :understanding new media. 1st MIT Press pbk. ed. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2000. xi, 295 s. ISBN 0-262-52279-9. The digital dialectic : new essays on new media. Edited by Peter Lunenfeld. 3rd printing. Cambridge, Massachusetts : MIT Press, 2001. xxi, 298 s. ISBN 0-262-12213-8. info
  • Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu :problematika vymezování tvůrčích pozic v prostředí akustických umění z pohledu domácí scény radioartu. Edited by Michal Rataj. 1. vyd. V Praze : Kant - Karel Kerlický pro AMU, 2007. 160 s. ISBN 978-80-86970-31. info
  • GLAZIER, Loss Pequeño. Digital Poetics : The Making of E-Poetries. Tuscaloosa : University of Alabama Press, 2002. 213 p. - Caillois, Roger. Hry a lidé:maska a závrať. Translated by Nina Vangeli. Nakladatelství Studia Ypsilon, Praha 1998. 215 s. info
  • Ivo Bláha: "Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla", AMU Praha, 2006. info
  • Lovejoy, Margot; Digital Currents: Art in The Electronic Age, Routledge, London 2004. info
  • Paul Virilio, "Informatická bomba", Pavel Mervart, 2004. info
  • Sound unbound :sampling digital music and culture. Edited by DJ Spooky That Subliminal Kid, MIT Press, Cambridge, Mass. 2008, 426 s. info
    neurčeno
  • Florence de Méredieu: "Digital and Video Art", Chambers Harrap Publishers Edinburgh 2005. info
Výukové metody
Řízený rozhovor. Setkávání členů katedry - studentů a pedagogů kompozice a multimediální kompozice při prezentaci a rozboru nejrůznějších děl, realizací a konceptů studentů i pedagogů s významným podílem řízené diskuse. Občasná vystoupení pozvaných autorů, zejména zahraničních. Otevírání nejrůznějších témat, týkajících se tvorby i praktického provozu současného umění.
Metody hodnocení
Zápočet. Hromadná výuka.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2024.