HF:H80007l Seminář multimediální kompozic - Informace o předmětu
H80007l Seminář multimediální kompozice I
Hudební fakultaléto 2024
- Rozsah
- 0/1/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Richard Fajnor (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Richard Fajnor
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H80007z Seminář multimediální kompozice I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Multimediální kompozice (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Procvičit dovednost prezentace vlastního díla a diskuse o kontextu a vazbách na aktuální dění v oboru. Upevňování všeobecného rozhledu a tréning kritického myšlení. Zaměření a obsah jednotlivých seminářů jsou voleny v souladu se sylaby předmětu H80001l Multimediální kompozice I a jejich konkretizace jsou přímo provázány také s konkrétním tvůrčím programem aktivních studentů.
- Výstupy z učení
- Student je po absolvování předmětu schopen základní sebereflexe, je otevřen názorům svého okolí a zná principy demokratického jednání. Umí artikulovat a efektivně komunikovat odborné postoje a umí je použít při kritické analýze své práce a jejím dobovém zařazení do kontextu současného umění. Sleduje aktuální trendy v oblasti multimediální tvorby a umí je začlenit do svého profesního rozvoje.
- Osnova
- Různé aspekty práce s příběhovou formou.
- Problematika adaptace literárního díla.
- Otevírání nejrůznějších témat, týkajících se tvorby i praktického provozu současného umění.
- Prezentace kompozic studentů.
- Řízené diskuse o prezentovaných kompozicích, volbě formálních řešení a adekvátní dokumentace.
- Vystoupení zahraničních hostů - autorů, interpretů, teoretiků Diskuse s hosty k daným tématům.
- Literatura
- doporučená literatura
- Bolter, Jay David - Grusin, Richard. Remediation :understanding new media. 1st MIT Press pbk. ed. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2000. xi, 295 s. ISBN 0-262-52279-9. The digital dialectic : new essays on new media. Edited by Peter Lunenfeld. 3rd printing. Cambridge, Massachusetts : MIT Press, 2001. xxi, 298 s. ISBN 0-262-12213-8. info
- Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu :problematika vymezování tvůrčích pozic v prostředí akustických umění z pohledu domácí scény radioartu. Edited by Michal Rataj. 1. vyd. V Praze : Kant - Karel Kerlický pro AMU, 2007. 160 s. ISBN 978-80-86970-31. info
- GLAZIER, Loss Pequeño. Digital Poetics : The Making of E-Poetries. Tuscaloosa : University of Alabama Press, 2002. 213 p. - Caillois, Roger. Hry a lidé:maska a závrať. Translated by Nina Vangeli. Nakladatelství Studia Ypsilon, Praha 1998. 215 s. info
- Ivo Bláha: "Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla", AMU Praha, 2006. info
- Lovejoy, Margot; Digital Currents: Art in The Electronic Age, Routledge, London 2004. info
- Paul Virilio, "Informatická bomba", Pavel Mervart, 2004. info
- Sound unbound :sampling digital music and culture. Edited by DJ Spooky That Subliminal Kid, MIT Press, Cambridge, Mass. 2008, 426 s. info
- neurčeno
- Florence de Méredieu: "Digital and Video Art", Chambers Harrap Publishers Edinburgh 2005. info
- Výukové metody
- Řízený rozhovor. Setkávání členů katedry - studentů a pedagogů kompozice a multimediální kompozice při prezentaci a rozboru nejrůznějších děl, realizací a konceptů studentů i pedagogů s významným podílem řízené diskuse. Občasná vystoupení pozvaných autorů, zejména zahraničních. Otevírání nejrůznějších témat, týkajících se tvorby i praktického provozu současného umění.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Hromadná výuka.
- Navazující předměty
- Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2024/H80007l