HF0001l Základy hudebního managementu II

Hudební fakulta
léto 2025
Rozsah
0/2/4. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
MgA. Gabriela Vojtičková, DiS. (přednášející)
Garance
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu HF0001z Základy hudebního managementu II.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Hlavním cílem předmětu je příprava vlastního uměleckého portfolia a uměleckého profilu na vybraných sociálních sítích. Metodou k dosažení tohoto cíle je teoretická i praktická reflexe studenta jako výkonného umělce, který vstupuje na pracovní trh jako zaměstnanec profesionální hudební instituce (symfonický orchestr, sborové těleso, základní umělecká škola, hudební agentura, apod.), tak jako samostatná tvůrčí producentská osobnost. Studenti rozvíjí znalosti a dovednosti kurzu získané v kurzu Hudební management I. Svůj vlastní zvolený postup přípravy studenti průběžně konzultují s cvičícím pedagogem, během semestru vytvoří a realizují vlastní projekt (umělecké portfolio) využívající možnosti prezentace na sociálních sítích a internetu. V závěru semestru studenti představí výsledky svých projektů a aktivit na společném kolokviu, kde budou přítomni jak domácí, tak externí hodnotitelé. Kromě konzultace s pedagogy sdílejí také studenti své dosavadní zkušenosti.
Výstupy z učení
Student je schopen:
• společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
• pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
• plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
• komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
• kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem. Student bude po absolvování předmětu schopen:
• definovat základní předpoklady a limity projektu,
• formou vhodných nástrojů vytvořit své umělecké portfolio
• identifikovat a analyzovat své ambice, silné stránky i slabé stránky,
• navrhnout kroky vedoucí k realizaci své kariérní profilace,
• prezentovat a diskutovat své návrhy k řešení modelového projektu se členy svého týmu i pedagogem předmětu.
Osnova
  • Tvorba uměleckého životopisu.
  • Založení profilu na vybraných sociálních sítích a příprava média plánu.
  • Založení základní www prezentace.
  • Příprava uměleckého portfolia (umělecký životopis, fotografie, video spot, demonahrávka).
  • Úvahy nad strategií svého vlastního uměleckého rozvoje.
  • Konzultace průběžných výsledků.
  • Prezentace všech výsledků v rámci závěrečného kolokvia za přítomnosti vyučujících i zástupců z praxe.
Literatura
  • SCHNEIDEWIND, Petra a Martin TRÖNDLE. Selbstmanagement im Musikbetrieb: Handbuch fur Musikschaffende. Bielefeld: Transcript, c2003. ISBN 3899421337
  • FITTERMAN RADBILL, Catherine. Introduction to the music industry: an entrepreneurial approach. Second edition. Abingdon, Oxon: Routledge, 2017. ISBN 9781138924819
Výukové metody
Cvičení. Hromadná výuka. Projekt.
Metody hodnocení
Zkouška. Hodnocení bude uděleno na základě realizované prezentace na závěrečném kolokviu, stanovené docházky a ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí.
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2024.