DIFA:DDMZ502 Producentský seminář (manageme - Informace o předmětu
DDMZ502 Producentský seminář (management divadla a umění)
Divadelní fakultazima 2025
- Rozsah
- 0/1/9. 4 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Lucie Abou (přednášející)
MgA. Dominika Fišerová Kuntzmannová (přednášející)
Mgr. Ondřej Glogar, Ph.D. (přednášející)
prof. MgA. Blanka Kolegar (přednášející)
MgA. Jakub Mareš (přednášející)
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- každý lichý pátek 10:15–11:45 104
- Předpoklady
- Všechny předměty předchozího i souběžného studia, zejména pak DDML408 Management - Strategické řízení
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní produkce (program DIFA, Div_Pro:N)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prověření schopností a připravenosti studenta pracovat jako producent. Prověření je provedeno na základě v semináři konzultovaného, nicméně samostatně zpracovaného Producentského záměru, čímž je myšlen strategický plán (včetně analytické části) a návazné prováděcí plány dlouhodobé intervence v oblasti uměleckého prostředí. Pro zpracování Producentského záměru seminář poskytuje metodologii, záchytné body ve formě milníků včetně doporučení konzultací dílčích oblastí (právo, marketing, finanční řízení) v ostatních odborných předmětech studijního programu. Výsledný výstup ze semináře – Producentský záměr – slouží jako matérie pro státní závěrečnou zkoušku z Managementu divadla a umění. Tato matérie je podrobena hodnocení komise a jsou směrem k ní formulovány otázky jak konkrétního, tak teoretického charakteru.
- Výstupy z učení
- Student v písemném Producentském záměru: - prokazuje komplexní znalost v oblasti divadelního provozu a provozu kulturních institucí a managementu,
- hluboce se orientuje v základní primární a sekundární literatuře oboru včetně mezinárodních pramenů,
- umí navrhnout a provést relevantní výzkumy za účelem analýzy dat a využít závěry analýz pro strategické řízení,
- je schopen písemně analyzovat, zpracovat, diskutovat, prezentovat a vyhodnotit intervence, které zhmotní do producentského záměru (úroveň zpracování záměrů odpovídá úrovni komplexní studie proveditelnosti a udržitelnosti),
- efektivně využívá znalost prostředí a mezinárodní slovník oboru,
-v rámci producentského záměru umí vytvářet strategický plán a převádět jej do plánů dlouhodobých, střednědobých, krátkodobých a operativních, přičemž reflektuje specifika prostředí, v němž je realizovaná umělecká činnost, a uplatňuje přitom kreativně odborné znalosti a metody z oblasti managementu, projektového řízení, strategického řízení, ekonomiky a finančního řízení, marketingu, práva, společenských věd a mezinárodní kulturní politiky, - zároveň umí využívat nástroje pro implementaci těchto plánů.
-umí kreativně ovládnout prezentační a kancelářské aplikace, což se odráží na kvalitě zpracovaného producentského záměru a jeho připravené prezentace,
-je schopen identifikovat problémové řetězce, volit a obhájit si vlastní kreativní postupy jejich řešení při maximálním ohledu na vnější a vnitřní prostředí. - Osnova
- Student pracuje v následujícím časovém harmonogramu v zimním semestru, který se dle aktuálního kalendáře příslušného akademického roku mírně modifikuje:
Zimní semestr:
1. - 2. týden výuky: konkretizace zaměření vznikajícího producentského záměru
3. - 4. týden výuky: určení struktury a časového harmonogramu zpracování, definování problémových oblastí a okruhů (otázek) pro analýzy a konzultace ve vnějším prostředí školy
5. - 11. týden výuky: zpracování analýz na základě konzultací
12. týden výuky: předložení zpracované analytické části v semináři
13. týden výuky: předložení modifikovaného postupu práce včetně harmonogramu
Harmonogram práce včetně obsahového zaměření je aktualizován ve složce Studijní materiály a ve společném seminárním týmu v MS. Teams. - Literatura
- povinná literatura
- Student využívá znalost literatury všech teoretických předmětů, které dosud absolvoval. Producentský záměr čerpá ze všech znalostí a pramenů, které nabízí jak magisterský stupeň studia, tak bakalářský.
- Výukové metody
- Pravidelná výuka
Metody výuky:
- mentorování,
- práce s textem,
- diskusní metody,
- práce s obrazem,
- kritické myšlení,
- samostatná práce studentů.
Student pracuje s podrobnou metodologickou oporou, kterou získal v předmětu DDML408 Management - Strategické řízení.
Řešení kontaktní on-line výuky v nouzovém stavu:
pokyny viz níže v informacích učitele. - Metody hodnocení
- Zápočet na základě přípravy, odevzdání a prezentace části producentského záměru (analytická část, konkretizovaná vize a rozpracovaný prováděcí plán) dle harmonogramu.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Pro seminární část předmětu (zejména pro spolupráci na odevzdaných úkolech) slouží společný tým v prostředí MS. Teams.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2025/DDMZ502