DIFA:DDMZ502 Producentský seminář (manageme - Informace o předmětu
DDMZ502 Producentský seminář (management divadla a umění)
Divadelní fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/2/8. 4 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Lucie Abou (přednášející)
prof. MgA. Blanka Kolegar (přednášející)
MgA. Jakub Mareš (přednášející)
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- každý sudý pátek 10:15–11:45 104
- Předpoklady
- Všechny předměty předchozího i souběžného studia, zejména pak DDML408 Management - Strategické řízení
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní produkce (program DIFA, Div_Pro:N)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prověření schopností a připravenosti studenta pracovat jako producent. Prověření je provedeno na základě v semináři konzultovaného, nicméně samostatně zpracovaného Producentského záměru, čímž je myšlen strategický plán (včetně analytické části) a návazné prováděcí plány dlouhodobé intervence v oblasti uměleckého prostředí. Pro zpracování Producentského záměru seminář poskytuje metodologii, záchytné body ve formě milníků včetně doporučení konzultací dílčích oblastí (právo, marketing, finanční řízení) v ostatních odborných předmětech studijního programu. Výsledný výstup ze semináře – Producentský záměr – slouží jako matérie pro státní závěrečnou zkoušku z Managementu divadla a umění. Tato matérie je podrobena hodnocení komise a jsou směrem k ní formulovány otázky jak konkrétního, tak teoretického charakteru.
- Výstupy z učení
- Student v písemném Producentském záměru:
- prokazuje komplexní znalost v oblasti divadelního provozu a provozu kulturních institucí a managementu,
- hluboce se orientuje v základní primární a sekundární literatuře oboru včetně mezinárodních pramenů,
- umí navrhnout a provést relevantní výzkumy za účelem analýzy dat a využít závěry analýz pro strategické řízení,
- je schopen písemně analyzovat, zpracovat, diskutovat, prezentovat a vyhodnotit intervence, které zhmotní do producentského záměru (úroveň zpracování záměrů odpovídá úrovni komplexní studie proveditelnosti a udržitelnosti),
- efektivně využívá znalost prostředí a mezinárodní slovník oboru,
-v rámci producentského záměru umí vytvářet strategický plán a převádět jej do plánů dlouhodobých, střednědobých, krátkodobých a operativních, přičemž reflektuje specifika prostředí, v němž je realizovaná umělecká činnost, a uplatňuje přitom kreativně odborné znalosti a metody z oblasti managementu, projektového řízení, strategického řízení, ekonomiky a finančního řízení, marketingu, práva, společenských věd a mezinárodní kulturní politiky, - zároveň umí využívat nástroje pro implementaci těchto plánů.
-umí kreativně ovládnout prezentační a kancelářské aplikace, což se odráží na kvalitě zpracovaného producentského záměru a jeho připravené prezentace,
-je schopen identifikovat problémové řetězce, volit a obhájit si vlastní kreativní postupy jejich řešení při maximálním ohledu na vnější a vnitřní prostředí. - Osnova
- Student pracuje v následujícím časovém harmonogramu v zimním semestru, který se dle aktuálního kalendáře příslušného akademického roku mírně modifikuje:
Zimní semestr:
1. - 2. týden výuky: konkretizace zaměření vznikajícího producentského záměru
3. - 4. týden výuky: určení struktury a časového harmonogramu zpracování, definování problémových oblastí a okruhů (otázek) pro analýzy a konzultace ve vnějším prostředí školy
5. - 11. týden výuky: zpracování analýz na základě konzultací
12. týden výuky: předložení zpracované analytické části v semináři
13. týden výuky: předložení modifikovaného postupu práce včetně harmonogramu
Harmonogram práce včetně obsahového zaměření je aktualizován ve složce Studijní materiály a ve společném seminárním týmu v MS. Teams.
- Student pracuje v následujícím časovém harmonogramu v zimním semestru, který se dle aktuálního kalendáře příslušného akademického roku mírně modifikuje:
- Literatura
- povinná literatura
- Student využívá znalost literatury všech teoretických předmětů, které dosud absolvoval. Producentský záměr čerpá ze všech znalostí a pramenů, které nabízí jak magisterský stupeň studia, tak bakalářský.
- Výukové metody
- Pravidelná výuka
Metody výuky:
- mentorování,
- práce s textem,
- diskusní metody,
- práce s obrazem,
- kritické myšlení,
- samostatná práce studentů.
Student pracuje s podrobnou metodologickou oporou, kterou získal v předmětu DDML408 Management - Strategické řízení.
Řešení kontaktní on-line výuky v nouzovém stavu:
pokyny viz níže v informacích učitele. - Metody hodnocení
- Zápočet na základě přípravy, odevzdání a prezentace části producentského záměru (analytická část, konkretizovaná vize a rozpracovaný prováděcí plán) dle harmonogramu.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Pro seminární část předmětu (zejména pro spolupráci na odevzdaných úkolech) slouží společný tým v prostředí MS. Teams.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2024/DDMZ502