DIFA:DDMZ504 Marketing v umění - Informace o předmětu
DDMZ504 Marketing v umění
Divadelní fakultazima 2024
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Pá 12:00–13:30 106, kromě Pá 6. 12.
- Předpoklady
- Absolvování bakalářského stupně studia Divadelní produkce (dříve Divadelního manažerství a Jevištní technologie) či obdobného typu studijního programu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní produkce (program DIFA, Div_Pro:N)
- Cíle předmětu
- CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty se specifiky marketingu umění a procesem rozvoje publika (audience development). Umožnit jim pochopit základní principy tohoto procesu a prostřednictvím prezentovaných případových studií z oblasti kultury a umění demonstrovat jeho možnosti.
Předmět rozšiřuje znalosti z oblasti marketingu a marketingových komunikací nabytých v předchozím studiu (především Marketing I, Marketing II, Základy marketingového výzkumu, Marketingové komunikace) a aplikuje je v oblasti kultury a umění. - Výstupy z učení
- DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- popsat specifika marketingu umění vycházející z povahy uměleckého produktu a kontextu prostředí,
- vysvětlit termín trh s uměním a popsat subjekty na tomto trhu působící,
- vysvětlit pojem audience development a popsat jeho základní principy,
- popsat proces rozvoje publika a jeho možné modely,
- popsat proces mapování a segmentace stávajícího a potenciálního publika,
- popsat a vysvětlit specifika marketingového mixu různých typů uměleckých produktů,
- zhodnotit vývoj a současné výzvy rozvoje publika.
DOVEDNOSTI
Student umí:
-na základě témat zadaných pedagogem samostatně zmapovat prostředí trhu s uměním, zvolit odpovídající případy z oblasti marketingu umění a rozvoje publika, zanalyzovat je a zpracovat formou případových studií,
- jednotlivé případy kriticky zhodnotit a na jejich základě navrhnout doporučení pro uměleckou praxi,
- prezentovat případové studie a diskutovat s nimi související doporučení se svými kolegy a pedagogem předmětu,
- reflektovat vývoj v současném marketingu umění v diskusi s pedagogem a se svými kolegy.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem,
- samostatně vyhledat odpovídající materiály a informace potřebné ke zpracování zadaných úkolů,
- pro práci s odbornou literaturou efektivně využívat společný profesionální slovník oboru,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny a v odpovídající kvalitě,
- sledovat aktuální trendy v oblasti marketingu umění. - Osnova
- - Úvod do marketingu umění a audience development
- Specifika situačních analýz v marketingu umění
- Specifika trhu s uměním a segmentace publika
- Tržní umístění a budování značky v umění
- Marketingový mix uměleckého produktu
- Marketingové komunikace na trhu s uměním
- Modely konceptu rozvoje publika
- Hrozby a příležitosti aplikace audience development
- - Úvod do marketingu umění a audience development
- Literatura
- povinná literatura
- Interaktivní osnovy k předmětu v IS JAMU
- HILL, Elizabeth. Creative arts marketing. Third edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 978-1-138-21376-0. info
- doporučená literatura
- Bernstein, J. F.: Arts marketing insights. Jossey-Bass, 2007. ISBN 978-0-7879-7844-0. info
- Kaiser, M., Egan, B.: Cyklus - Plánování pro dosažení úspěchu v umění. Devos Institute of Arts Management at the Kennedy Centre, 2011. info
- Kotler, P., Scheff, J.: Standing Room Only. Harvard Business School Press, 1997, ISBN 0875847374. info
- Arts-based segmentation research: http://www.artscouncil.org.uk/what-we-do/research-and-data/arts-audiences/arts-based-segmentation-research/. info
- Culture Segments: http://www.lateralthinkers.com/culturesegments.html The Experts´ Guide to Marketing the Arts: http://artsmarketing.org/resources/practical-lessons/practical-lessons. info
- www.scottisharts.org.uk. info
- www.artsmarketing.org. info
- www.australiacouncil.gov.au. info
- www.fuel4arts.com. info
- BYRNES, William J. Management and the Arts. ilustrované vydání. Taylor & Francis, 2009, 476 s. ISBN 978-0-240-81004-1. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
Přednáška/seminář
- Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
- Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané studiem vybraných textů reflektuje, diskutuje a ověřuje v seminárně vedené výuce a v odborných debatách s pedagogem a ostatními studenty. Promítá je rovněž v přípravě svého producentského záměru.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody, řešení problémů
- Metody vytváření dovedností
- Individuální výuka, samostatná práce studentů
- Kritické myšlení - Metody hodnocení
- Zimní semestr
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, kontinuálně se studiem zadaných textů připravovat na seminárně vedené prezenční hodiny a nabyté poznatky zúročit v marketingových/komunikačních částech svého producentského záměru.
Procentuální váha hodnocení:
- aktivní přítomnost v semináři: 40 % hodnocení,
- zpracování a prezentace seminárních úkolů a semestrální práce: 60 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga a ostatních kolegů (slouží k ověření znalostí, dovedností a způsobilostí studenta).
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2024/DDMZ504