DIFA:DDMZ504 Arts Marketing - Course Information
DDMZ504 Arts Marketing
Theatre FacultyWinter 2024
- Extent and Intensity
- 1/1/3. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Fri 12:00–13:30 106, except Fri 6. 12.
- Prerequisites
- Student graduated in the bachelor degree of Theatre Production and Stage Technology or in equal type of studies.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Management (programme DIFA, Div_Pro:N)
- Course objectives
- Objectives: To acquaint students with the specifics of arts marketing and audience development process (audience development). Enabling them to understand the basic principles of this process and processed through case studies in the field of culture and arts to demonstrate its capabilities. The course extends the knowledge of marketing and marketing communications acquired in previous studies (primarily Marketing I, Marketing II, Fundamentals of Marketing Research, Marketing Communications) and applies them in culture and the arts. Descriptors:
- Learning outcomes (in Czech)
- DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- popsat specifika marketingu umění vycházející z povahy uměleckého produktu a kontextu prostředí,
- vysvětlit termín trh s uměním a popsat subjekty na tomto trhu působící,
- vysvětlit pojem audience development a popsat jeho základní principy,
- popsat proces rozvoje publika a jeho možné modely,
- popsat proces mapování a segmentace stávajícího a potenciálního publika,
- popsat a vysvětlit specifika marketingového mixu různých typů uměleckých produktů,
- zhodnotit vývoj a současné výzvy rozvoje publika.
DOVEDNOSTI
Student umí:
-na základě témat zadaných pedagogem samostatně zmapovat prostředí trhu s uměním, zvolit odpovídající případy z oblasti marketingu umění a rozvoje publika, zanalyzovat je a zpracovat formou případových studií,
- jednotlivé případy kriticky zhodnotit a na jejich základě navrhnout doporučení pro uměleckou praxi,
- prezentovat případové studie a diskutovat s nimi související doporučení se svými kolegy a pedagogem předmětu,
- reflektovat vývoj v současném marketingu umění v diskusi s pedagogem a se svými kolegy.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem,
- samostatně vyhledat odpovídající materiály a informace potřebné ke zpracování zadaných úkolů,
- pro práci s odbornou literaturou efektivně využívat společný profesionální slovník oboru,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny a v odpovídající kvalitě,
- sledovat aktuální trendy v oblasti marketingu umění. - Syllabus
- - Introduction to arts marketing and audience development - Specific situational analysis in arts marketing - Specifics of the art market and audience segmentation - Market positioning and brand building in art - Marketing mix artistic product - Marketing Communications in the art market - Models of the concept of audience development - Threats and opportunities for audience development applications
- Literature
- required literature
- Interaktivní osnovy k předmětu v IS JAMU
- HILL, Elizabeth. Creative arts marketing. Third edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 978-1-138-21376-0. info
- recommended literature
- Bernstein, J. F.: Arts marketing insights. Jossey-Bass, 2007. ISBN 978-0-7879-7844-0. info
- Kaiser, M., Egan, B.: Cyklus - Plánování pro dosažení úspěchu v umění. Devos Institute of Arts Management at the Kennedy Centre, 2011. info
- Kotler, P., Scheff, J.: Standing Room Only. Harvard Business School Press, 1997, ISBN 0875847374. info
- Arts-based segmentation research: http://www.artscouncil.org.uk/what-we-do/research-and-data/arts-audiences/arts-based-segmentation-research/. info
- Culture Segments: http://www.lateralthinkers.com/culturesegments.html The Experts´ Guide to Marketing the Arts: http://artsmarketing.org/resources/practical-lessons/practical-lessons. info
- www.scottisharts.org.uk. info
- www.artsmarketing.org. info
- www.australiacouncil.gov.au. info
- www.fuel4arts.com. info
- BYRNES, William J. Management and the Arts. ilustrované vydání. Taylor & Francis, 2009, 476 pp. ISBN 978-0-240-81004-1. info
- Teaching methods
- TEACHING METHODS
Lecture / Seminar
- The number of contact hours per week: 2
- Number of hours the student's self week: 4
The student reflects, discusses and verifies the knowledge gained from the study of selected texts in seminar-led teaching and in professional debates with the teacher and other students. He also reflects them in the preparation of his production plan.
Educator uses the following teaching methods:
- Lecture
- Working with text
- Discussion Methods
- Heuristic methods, problem solving
- Methods of generating skills
- Private lessons, individual work of students
- Critical Thinking - Assessment methods
- Winter semester
The course ends with a classified credit. For successful completion of the course, it is necessary to attend at least 80% of the classes in the seminar, to prepare continuously for the seminar-led attendance by studying the assigned texts and to use the acquired knowledge in the marketing/communication parts of your production plan.
The percentage weight rating:
- An active presence in the seminar: 40% rating,
- Processing and presentation of the three case studies: 60% rating, incl. verbal feedback to the teacher and other colleagues (used to verify the knowledge, skills and proficiency of the student). - Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2024/DDMZ504