HF:H60259z Pedagogika - Informace o předmětu
H60259z Pedagogika
Hudební fakultazima 2018
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 14:20–15:55 205
- Předpoklady
- EVER( H60259l Pedagogika )
úspěšné ukončení prvých dvou ročníků bakalářského studia - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- základní orientace v pedagogických kategoriích s důrazem na vytváření základů pedagogických kompetencí.Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Výstupy z učení
- - identifikovat základní pedagogické kategorie a pojmy - popsat základní prvky edukačního procesu - určit význam pedagogických disciplín pro vybrané profesní oblasti - orientovat se v zákl. pedagogických dokumentech - určit si cíl vzdělávání - popsat základní metody a formy výuky a umět je uplatnit - uplatnit individuální přístup při vzdělávání a rozvoj klíčových kompetencí
- Osnova
- Pojetí a předmět pedagogiky. Její struktura, členění pedagogických disciplín. Pedagogika jako věda, vztah pedagogické teorie a praxe. Základní pedagogické kategorie, subjekt – objekt ve výchově. Podstata, představitelé, směry, díla, koncepce. Hlavní směry pedagogiky 20. století. Transformace české školy po r. 1989. Česká výchovně vzdělávací soustava. Kurikulum, základní pedagogické dokumenty. Výchovné cíle, výchova a příprava jedince pro sociální role. Výchova jako rozvoj základních kvalit osobnosti. Výchovně vzdělávací proces jako systém. Didaktické zákonitosti, zásady pravidla. Cíl výuky. Obsah výuky. Typy výuky. Fáze výuky. Metody výuky. Organizační formy výuky. Didaktické prostředky. Výsledky výuky. Klíčové kompetence učitele. Osobnost učitele. Příprava učitele na výuku. Diagnostické činnosti učitele. Řízení učebních činností žáků. Hodnocení žáků.
- Literatura
- JUVA, V. sen a jun. Úvod do pedagogiky. Brno : Paido, 1997. info
- MAŃÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : MU, 1994. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- KOLEKTIV. Texty ke studiu otázek výchovy. PdF MU, Brno : PdF MU, 1993, 1994. info
- SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno : Paido , 1996. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- zimní semestr zápočet, letní semestr zápočet a státní závěrečná zkouška
- Statistika zápisu (zima 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2018/H60259z