HF:H51129 Základy manažerské psychologie - Informace o předmětu
H51129 Základy manažerské psychologie
Hudební fakultazima 2018
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Zuzana Ježková (přednášející)
- Garance
- Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Čt 12:40–14:15 006
- Předpoklady
- Uzavřený druhý ročník studia.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební manažerství (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je obeznámit studenty s možnostmi využití psychologických poznatků v oblasti managementu. Studenti si osvojí teoretické i praktické dovednosti z oblasti sebepoznání, komunikace, sebeprezentace, asertivity, duševní hygieny či práce s týmem.
- Osnova
- Úvod do psychologie. Psychologie jako pravděpodobnostní vědecká disciplína. Vztah psychologie - ekonomie. Úloha psychologie v práci manažera.
Sebepoznání. Možnosti seberůstu.
Efektivní komunikace nejen v manažerské praxi.
Nácvik základních prezentačních dovedností.
Základy asertivního jednání.
Duševní hygiena. Zdroje stresu a zátěže a možnosti jejich zvládání. Pracovní zátěž.
Člověk ve skupině. Pracovní skupina a pracovní tým. Skupinové a týmové role. Komunikace a spolupráce ve skupině.
- Úvod do psychologie. Psychologie jako pravděpodobnostní vědecká disciplína. Vztah psychologie - ekonomie. Úloha psychologie v práci manažera.
- Literatura
- Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
- Vybíral, Zbyněk, Psychologie komunikace, Praha, Portál 2000. info
- Beyerstein, B. L. et al. (2010). 50 největších mýtů populární psychologie: Opravník obecně oblíbených omylů o lidském chování. Praha: Euromedia.
- Atkinsonová, R. L. et al. (2003). Psychologie. Praha: Portál.
- Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada.
- Cumminsová, D. (1995). Záhady experimentální psychologie. Praha: Portál.
- Pauknerová a kol. (2006). Psychologie pro ekonomy a manažery. Praha: Grada.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášek a povinných seminářů. V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, videofeedback, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
- Metody hodnocení
- Min. 80% účast ve výuce Prezentace studentů Ústní zkouška
- Statistika zápisu (zima 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2018/H51129