HF:H60405B Project Management - Course Information
H60405B Project Management
Faculty of MusicSummer 2023
- Extent and Intensity
- 2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Mgr. Zuzana Ježková (lecturer)
- Guaranteed by
- Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Thu 11:50–13:25 006
- Prerequisites (in Czech)
- Absolvování zimního semestru I. ročníku bakalářského stupně studia Hudebního manažerství.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Music Management (programme HF, B-HUDUM)
- Music Production (programme HF, Hpro:B)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy projektového řízení a používanou terminologií, vést je k pochopení projektového řízení a myšlení, jejich přínosu a možnostech využití. Provést posluchače přípravou a realizací projektu, předprojektovými úvahami počínaje a závěrečným hodnocením konče. Vysvětlit základní metody a techniky projektového řízení a prakticky si je vyzkoušet při zpracování zadaných seminárních cvičeních. Předmět uvádí studenty do širší problematiky související s plánováním, realizací a hodnocením projektů, a pokládá tak základy pro témata, která budou hlouběji probrána v navazujících předmětech Projektový management v kultuře a Absolventský projekt. Znalosti a dovednosti nabyté v tomto předmětu odpovídají základním požadavkům na mezinárodní certifikaci IPMA, stupně D.
- Learning outcomes (in Czech)
- Dosažené odborné znalosti
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny projektového řízení (projekt, projektový cíl, projektový trojimperativ, projektové řízení, kontext, rozsah a obsah projektu atd.);
- popsat životní cyklus projektu a vysvětlit účel jeho jednotlivých fází;
- popsat SMART cíl;
- popsat a vysvětlit účel a postup zpracování analýzy SWOT, logické matice, analýzy zainteresovaných stran;
- popsat náplň etap inicializace a ukončení projektu;
- vyjmenovat a popsat metody a techniky užívané v etapě plánování projektu (work breakdown structure, seznam činností, ganttův diagram, síťová analýza, rozpočet a cash flow projektu, bodová analýza rizik, metoda RIPRAN, matice zodpovědnosti, komunikační plán atd.);
- vyjmenovat a popsat metody sloužící ke zhodnocení stavu projektu během jeho realizace.
Dosažené odborné dovednosti
Student umí:
- definovat jeho základní atributy, předpoklady a limity;
- formou SWOT analýzy zmapovat, popsat a vyhodnotit jeho silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby;
- formou analýzy zainteresovaných stran zmapovat a popsat stakeholdery a navrhnout způsoby spolupráce s nimi;
- definovat hlavní a projektový cíl, výstupy a aktivity, včetně nastavení kritérií úspěšnosti a způsobu jejich ověření;
- zpracovat plán realizace postavený na základních metodách a technikách projektového řízení;
- identifikovat a analyzovat jeho základní rizika a navrhnout opatření tyto rizika omezující;
- navrhnout způsoby hodnocení projektu.
Dosažené obecné způsobilosti
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu;
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity;
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu. - Syllabus (in Czech)
- Úvod do projektového řízení a terminologie
- Životní cyklus projektu
- Předprojektová fáze: Analýza výchozí situace a SWOT analýza
- Předprojektová fáze: Logický rámec projektu
- Předprojektová fáze: Analýza zainteresovaných stran
- Inicializace projektu: Zakládací listina projektu
- Plánování projektu I: Plánování organizace a rozsahu projektu (výstupy, aktivity, WBS, OBS)
- Plánování projektu II: Plánování času, zdrojů a nákladů v projektu
- Plánování projektu III: Analýza a řízení rizik
- Realizace a ukončení projektu
- Poprojektová fáze
- Literature
- required literature
- JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV and Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 pp. ISBN 978-80-905297-1-7. info
- KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013, 80 pp. ISBN 978-80-7460-050-0. info
- recommended literature
- DOLEŽAL, Jan and A KOL. Projektový management dle IPMA. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4275-5. info
- VŠETEČKA, Petr. Projektové myslenie. Sprievodca súborom znalostí (anglicko-slovenské vydanie). Sr: Všetečka Petr, 2015. ISBN 978-80-971982-1-3. info
- DOLEŽAL, Jan, Jiří KRÁTKÝ and Ondřej CINGL. 5 kroků k úspěšnému projektu. 2013, 192 pp. ISBN 978-80-247-4631-9. info
- Svozilová, A.: Projektový management. Praha: Grada Publishing, 2006. info
- INTERNATIONAL PROJECT MANAGEMENT ASSOCIATION. Individual Competence Baseline (ICB4). 2018, 432 pp. ISBN 978-94-92338-01-3. URL info
- BENNETT, N. Managing successful projects with PRINCE2. 2017, 425 pp. ISBN 978-0-11-331533-8. info
- PROJECT MANAGEMENT INSTITUTE. A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide)–Sixth Edition. 2016, 756 pp. ISBN 978-1-62825-184-5. info
- Teaching methods (in Czech)
- FORMY VÝUKY
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Skupinová a kooperativní výuka
- Brainstorming
- Kritické myšlení - Assessment methods (in Czech)
- Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat zadaná praktická cvičení (témata: elevator pitch, SMART cíl, analýza výchozí situace, SWOT analýza, analýza zainteresovaných stran, logický rámec projektu, work breakdown structure, organizational breakdown structure, harmonogram projektu, analýza rizik, rozpočet projektu, matice odpovědností) a uspět v závěrečném testu.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování praktických cvičení: 50 % hodnocení,
- písemný test: 50 % (slouží k ověření znalostí studenta). - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Enrolment Statistics (Summer 2023, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2023/H60405B