HF:H60405B Project Management - Course Information
H60405B Project Management
Faculty of MusicSummer 2016
- Extent and Intensity
- 0/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Absolvování zimního semestru I. ročníku bakalářského stupně studia Hudebního manažerství.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Music Management (programme HF, B-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy projektového řízení a používanou terminologií, vést je k pochopení rozsahu projektového řízení a myšlení, jejich přínosu a možnostech využití. Provést posluchače přípravou a realizací projektu, předprojektovými úvahami počínaje a zavěrečným hodnocením konče. Vysvětlilt základní metody a techniky projektového řízení a prakticky si je vyzkoušet při zpracování zadaných seminárních cvičeních.
Předmět uvádí studenty do širší problematiky související s plánováním, realizací a hodnocením projektů a pokládá tak základy pro témata, která budou hlouběji probrána v navazujících předmětech Projektový management v kultuře a Absolventský projekt. Znalosti a dovednosti nabyté v tomto předmětu odpovídají základním požadavkům na certifikace IPMA, stupně D.
DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny projektového řízení (projekt, projektový cíl, projektový trojimperativ, projektové řízení, kontext, rozsah a obsah projektu, námět na projekt ad.),
- popsat životní cyklus projektu a vysvětlit účel jeho jednotlivých fází,
- popsat SMART cíl,
- popsat a vysvětlit účel a postup zpracování analýzy SWOT, logické matice, analýzy zainteresovaných stran, postimplementační analýzy projektu,
- popsat náplň etap inicializace a ukončení projektu,
- vyjmenovat a popsat metody a techniky užívané v etapě plánování projektu (work breakdown structure, seznam činností, ganttův diagram, síťová analýza, rozpočet a cash flow projektu, bodová analýza rizik, metoda RIPRAN, matice zodpovědnosti ad.),
- vyjmenovat a popsat metody sloužící ke zhodnocení stavu projektu během jeho realizace,
- vysvětlit rozdíl mezi týmem a skupinou,
- popsat a vysvětlit principy a etapy týmové dynamiky,
- vyjmenovat a popsat základní metody týmové spolupráce.
DOVEDNOSTI
Student umí na základě zadání modelového námětu na projekt:
- definovat jeho základní atributy, předpoklady a limity,
- formou SWOT analýzy zmapovat, popsat a vyhodnotit jeho silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby,
- formou analýzy zainteresovaných stran zmapovat a popsat stakeholdery a navrhnout způsoby spolupráce s nimi,
- definovat hlavní a projektový cíl, výstupy a aktivity, včetně nastavení kritérií úspěšnosti a způsobu jejich ověření,
- zpracovat plán realizace postavený na základních metodách a technikách projektového řízení,
- identifikovat a analyzovat jeho základní rizika a navrhnout opatření tyto rizika omezující,
- navrhnout způsoby hodnocení projektu,
- připravit setkání týmu v souladu s principy efektivního vedení porad,
- aplikovat základní metody týmové spolupráce při řešení úkolů souvisejících s modelovým projektem,
- prezentovat a diskutovat své návrhy k řešení modelového projektu se členy svého týmu i pedagogem předmětu.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem. - Syllabus (in Czech)
- - Úvod do projektového řízení
- Životní cyklus projektu
- Předprojektová fáze: SWOT analýza
- Předprojektová fáze: Logický rámec projektu
- Předprojektová fáze: Analýza zainteresovaných stran
- Inicializace projektu
- Plánování projektu I: Aktivity a výstupy
- Plánování projektu II: Čas a zdroje
- Plánování projektu III: Rizika
- Plánování projektu IV: Komunikace
- Tým a týmová spolupráce
- Realizace a ukončení projektu
- Poprojektová fáze
- - Úvod do projektového řízení
- Literature
- required literature
- JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV and Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 pp. ISBN 978-80-905297-1-7. info
- KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013, 80 pp. ISBN 978-80-7460-050-0. info
- recommended literature
- Bělohlávek, F.: Jak řídit a vést lidi. Praha: Computer Press, 2005. info
- Plamínek, J. Synergický management, vedení, spolupráce a konflikty lidí ve firmách a týmech. 1.vyd. Praha: ARGO, 2000. ISBN 80-7203-258-5. info
- Plamínek, J. Vedení lidí, týmů a firem. Praktický atlas managementu. Praha: Grada publishing. 2002. ISBN 80-247-0403-X. info
- Plamínek, J.: Vedení porad: Jak dosáhnout maximálního výsledku s minimem lidí, času a energie. Praha: Grada Publishing, 2007. info
- DOLEŽAL, Jan, Jiří KRÁTKÝ and Ondřej CINGL. 5 kroků k úspěšnému projektu. 2013, 192 pp. ISBN 978-80-247-4631-9. info
- DOLEŽAL, Jan and A KOL. Projektový management dle IPMA. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4275-5. info
- BĚLOHLÁVEK, František and Pavol KOŠŤAN. Management. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0396-X. info
- Teaching methods (in Czech)
- FORMY VÝUKY
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Metody vytváření dovedností
- Skupinová a kooperativní výuka
- Brainstorming
- Kritické myšlení - Assessment methods (in Czech)
- Letní semestr
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v týmech zpracovat celkem šest praktických cvičení (témata: SWOT analýza, analýza zainteresovaných stran, logický rámec projektu, work breakdown structure, harmonogram projektu, analýza rizik) a uspět v závěrečném testu.
Procentuální váha hodnocení:
- aktivní přítomnost v hodinách: 20 % hodnocení,
- zpracování praktických cvičení: 30 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta),
- písemný test: 50 % (slouží k ověření znalostí studenta). - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 1 z 1.
- Enrolment Statistics (Summer 2016, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2016/H60405B