HF:H60405A Projektový management v kultuř - Informace o předmětu
H60405A Projektový management v kultuře
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 1/1/3. 3 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Zuzana Ježková (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Čt 8:30–10:05 006
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu Projektový management.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební produkce (program HF, Hpro:B)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou plánování, realizace a hodnocení projektů v oblasti kultury a umění a jejich specifiky. Aplikovat znalosti a dovednosti nabyté v předmětu Projektový management na oblast uměleckých projektů veřejně prospěšného i komerčního charakteru. Prohloubit základní poznatky z teorie projektového managementu, podpořit jejich využití při praktické produkční práci a získat dostatečný znalostní a dovedností základ pro úspěšnou realizaci absolventských projektů.
- Výstupy z učení
- Dosažené odborné znalosti
Student dokáže:
- popsat a vysvětlit důvody vzniku různých typů kulturních projektů;
- popsat event modely různých typů kulturních eventů z hlediska jejich životního cyklu;
- vysvětlit rozdíly mezi různými typy kulturních projektů a jejich vliv na způsob plánování, realizace a hodnocení projektů;
- popsat rozdíly mezi agilním a vodopádovým řízením projektů;
- vysvětlit rozdíl mezi týmem a skupinou;
- popsat a vysvětlit principy a etapy týmové dynamiky;
- vyjmenovat a popsat základní metody týmové spolupráce.
Dosažené odborné dovednosti
Student umí:
- rozpracovat zadaný nápad na projekt z oblasti kultury a umění;
- navrhnout odpovídající kreativní řešení vycházející z analýzy charakteru a kontextu projektu a následně vypracovat kvalitní projektový záměr a z něj vycházející komplexní plán realizace projektu;
- aplikovat při řešení semestrálního projektu relevantní analýzy a techniky projektového řízení a metody týmové spolupráce;
- používat vybraný softwarový nástroj řízení projektů;
- prezentovat a diskutovat své návrhy k řešení semestrálního projektu s ostatními studenty i pedagogem předmětu.
Dosažené obecné způsobilosti
Student je schopen:
- definovat problém/potřeby související s kulturními projekty a volit odpovídající postupy jejich řešení;
- definovat vlastní úkoly a aktivity související se semestrálním projektem;
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny;
- spolupracovat v týmu při plánování a realizaci semestrálního projektu;
- diskutovat navržená řešení s ostatními studenty a pedagogem předmětu;
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem. - Osnova
- Vznik kulturních projektů (kontext, motivace)
- Typy kulturních projektů a jejich specifika
- Event modely a jejich projektové cykly
- Praktické produkční záležitosti kulturních eventů
- Praktická aplikace metod projektového řízení na kulturním projektu, týmová spolupráce
- Agilní x waterfall projektové řízení
- Tým a týmová spolupráce, komunikace v projektech
- Softwarová podpora řízení kulturních projektů
- Literatura
- povinná literatura
- JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
- Verhaar, Jan: Project Management, A Professional Approach to Events. ISBN-13: 9789085060291. info
- KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
- doporučená literatura
- Kaiser, Michael M.: Strategické plánování v kultuře. ISBN: 978-80-7008-236-2. info
- Byrnes, J., William. Management and the Arts. Čtvrté vydání. Burlington : Elsevier, 2009. ISBN 978-0-240-81004-1. info
- KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
- DOLEŽAL, Jan. Projektový management: komplexně, prakticky a podle světových standardů. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5620-2. info
- How to start your own creative project. Australian Council, 2014. URL info
- FEIST, J. Music Industry Forms: The 75 Most Important Documents for the Modern Musician (Music: Business). 2014, 128 s. ISBN 978-0-87639-147-1. info
- FEIST, J. Project Management for Musicians: Recordings, Concerts, Tours, Studios, and More (Music Business: Project Management). 2014, 424 s. ISBN 978-0-87639-135-8. info
- ŽÁKOVÁ, Eva a A KOL. Kulturní a kreativní průmysly v ČR. Institut umění - Divadelní ústav, 2011, 392 s. ISBN 978-80-7008-009-2. URL info
- BUZAN, Tony. Myšlenkové mapy. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2910-4. info
- BOWDIN, G. a J. ALLEN. Events management. 2006, 774 s. ISBN 978-1-85617-818-1. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
Seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
METODY VÝUKY
Student poznatky z oblasti projektového managementu a řízení kulturních projektů reflektuje a prakticky při zpracování týmového semestrálního projektu z oblasti kultury a umění (od námětu na projekt přes projektový záměr po komplexní plán projektu). Výsledky těchto úkolů jsou průběžně prezentovány a jsou reflektovány pedagogem. Student zpracovává odborné prezentace z dostupných informačních zdrojů.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Projektový výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení
- Učení v životních situacích - Metody hodnocení
- Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v určených týmech navrhnout a zpracovat námět na semestrální projekt z oblasti kultury a umění a tento následně rozpracovat do podoby projektového záměru a plánu projektu, plnění úkolů zadaných v rámci výuky. Hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce, příp. zapracování připomínek pedagoga ze společných konzultací.
- Navazující předměty
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/H60405A