HF:H60405A Projektový management v kultuř - Informace o předmětu
H60405A Projektový management v kultuře
Hudební fakultazima 2018
- Rozsah
- 1/1/0. 1 kr. 1 z 1. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Zuzana Ježková (přednášející)
- Garance
- Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Pá 10:10–10:55 006
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu Projektový management.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební manažerství (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou plánování, realizace a hodnocení projektů v oblasti kultury a umění a jejich specifiky. Aplikovat znalosti a dovednosti nabyté v předmětu Projektový management na oblast uměleckých projektů veřejně prospěšného i komerčního charakteru. Prohloubit základní poznatky z teorie projektového managementu, podpořit jejich využití při praktické produkční práci v rámci školních projektů a získat dostatečný znalostní a dovedností základ pro úspěšnou realizaci absolventských projektů.
DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- popsat a vysvětlit důvody vzniku různých typů kulturních projektů,
- popsat event modely různých typů kulturních eventů z hlediska jejich životního cyklu,
- vysvětlit koncept kulturních a kreativních průmyslů,
- vysvětlit rozdíly mezi různými typy kulturních projektů a jejich vliv na způsob plánování, realizace a hodnocení projektů.
DOVEDNOSTI
Student umí:
- rozpracovat zadaný nápad na projekt z oblasti kultury a umění,
- navrhnout odpovídající kreativní řešení vycházející z analýzy charakteru a kontextu projektu a následně vypracovat kvalitní projektový záměr a z něj vycházející komplexní plán realizace projektu,
- aplikovat při řešení semestrálního projektu relevantní analýzy a techniky projektového řízení a kreativní postupy,
- na základě analýzy podmínek různých typů projektů definovat legislativní a organizační limity a podmínky, které je třeba brát při jejich realizaci respektovat a naplnit,
- zpracovat srozumitelný a jasný projektový záměr určený zainteresovaným stranám projektu,
- zpracovat a přednést atraktivní prezentaci projektového záměru,
- prezentovat a diskutovat své návrhy k řešení semestrálního projektu s ostatními studenty i pedagogem předmětu.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- definovat problém/potřeby související s kulturními projekty a volit odpovídající postupy jejich řešení,
- definovat vlastní úkoly a aktivity související se semestrálním projektem,
- pracovat systematicky se svým časem,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny,
- diskutovat navržená řešení s ostatními studenty a pedagogem předmětu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem. - Osnova
- - Vznik kulturních projektů (kontext, motivace)
- Typy kulturních projektů a jejich specifika
- Kulturní projekty v kontextu konceptu kulturních a kreativních průmyslů
- Event modely a jejich projektové cykly
- Projektový záměr pro zainteresované strany kulturního projektu
- Praktické produkční záležitosti kulturních eventů
- Praktická aplikace metod projektového řízení na kulturním projektu, týmová spolupráce
- - Vznik kulturních projektů (kontext, motivace)
- Literatura
- povinná literatura
- Verhaar, Jan: Project Management, A Professional Approach to Events. ISBN-13: 9789085060291. info
- KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
- JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
- KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
- doporučená literatura
- Cikánek, Martin: Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku. ISBN: 978-80-7008-231-7. info
- Kaiser, Michael M.: Strategické plánování v kultuře. ISBN: 978-80-7008-236-2. info
- How to start your own creative project. Australian Council, 2014. URL info
- KLEON, A. Kraď jako umělec. Brno: Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-36-3. info
- ŽÁKOVÁ, Eva a A KOL. Kulturní a kreativní průmysly v ČR. Institut umění - Divadelní ústav, 2011, 392 s. ISBN 978-80-7008-009-2. URL info
- BUZAN, Tony. Myšlenkové mapy. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2910-4. info
- ADAIR, John. Umění kreativního myšlení. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3004-9. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
Seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky z oblasti projektového managementu a řízení kulturních projektů reflektuje a prakticky při zpracování semestrálního projektu z oblasti kultury a umění (od námětu na projekt přes projektový záměr po komplexní plán projektu). Výsledky těchto úkolů jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Individuální a individualizovaná výuka
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení - Metody hodnocení
- Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v určených týmech navrhnout a zpracovat námět na semestrální projekt z oblasti kultury a umění a tento následně rozpracovat do podoby projektového záměru a plánu projektu, plnění úkolů zadaných v rámci výuky.
Zpracování komplexního plánu semestrálního projektu a jeho prezentace: hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce, příp. zapracování připomínek pedagoga ze společných konzultací.
- Navazující předměty
- Statistika zápisu (zima 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2018/H60405A