H60405A Project Management

Faculty of Music
Winter 2024
Extent and Intensity
1/1/3. 3 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Barbora Mikolášiková (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites
Successful completion of Project Management.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou plánování, realizace a hodnocení projektů v oblasti kultury a umění a jejich specifiky. Aplikovat znalosti a dovednosti nabyté v předmětu Projektový management na oblast uměleckých projektů veřejně prospěšného i komerčního charakteru. Prohloubit základní poznatky z teorie projektového managementu, podpořit jejich využití při praktické produkční práci a získat dostatečný znalostní a dovedností základ pro úspěšnou realizaci absolventských projektů.
Learning outcomes (in Czech)
Dosažené odborné znalosti
Student dokáže:
- popsat a vysvětlit důvody vzniku různých typů kulturních projektů;
- popsat event modely různých typů kulturních eventů z hlediska jejich životního cyklu;
- vysvětlit rozdíly mezi různými typy kulturních projektů a jejich vliv na způsob plánování, realizace a hodnocení projektů;
- popsat rozdíly mezi agilním a vodopádovým řízením projektů;
- vysvětlit rozdíl mezi týmem a skupinou;
- popsat a vysvětlit principy a etapy týmové dynamiky;
- vyjmenovat a popsat základní metody týmové spolupráce.

Dosažené odborné dovednosti
Student umí:
- rozpracovat zadaný nápad na projekt z oblasti kultury a umění;
- navrhnout odpovídající kreativní řešení vycházející z analýzy charakteru a kontextu projektu a následně vypracovat kvalitní projektový záměr a z něj vycházející komplexní plán realizace projektu;
- aplikovat při řešení semestrálního projektu relevantní analýzy a techniky projektového řízení a metody týmové spolupráce;
- používat vybraný softwarový nástroj řízení projektů;
- prezentovat a diskutovat své návrhy k řešení semestrálního projektu s ostatními studenty i pedagogem předmětu.

Dosažené obecné způsobilosti
Student je schopen:
- definovat problém/potřeby související s kulturními projekty a volit odpovídající postupy jejich řešení;
- definovat vlastní úkoly a aktivity související se semestrálním projektem;
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny;
- spolupracovat v týmu při plánování a realizaci semestrálního projektu;
- diskutovat navržená řešení s ostatními studenty a pedagogem předmětu;
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Syllabus (in Czech)
  • Vznik kulturních projektů (kontext, motivace)
  • Typy kulturních projektů a jejich specifika
  • Event modely a jejich projektové cykly
  • Praktické produkční záležitosti kulturních eventů
  • Praktická aplikace metod projektového řízení na kulturním projektu, týmová spolupráce
  • Agilní x waterfall projektové řízení
  • Tým a týmová spolupráce, komunikace v projektech
  • Softwarová podpora řízení kulturních projektů
Literature
    required literature
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV and Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 pp. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • Verhaar, Jan: Project Management, A Professional Approach to Events. ISBN-13: 9789085060291. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013, 80 pp. ISBN 978-80-7460-050-0. info
    recommended literature
  • Kaiser, Michael M.: Strategické plánování v kultuře. ISBN: 978-80-7008-236-2. info
  • Byrnes, J., William. Management and the Arts. Čtvrté vydání. Burlington : Elsevier, 2009. ISBN 978-0-240-81004-1. info
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • DOLEŽAL, Jan. Projektový management: komplexně, prakticky a podle světových standardů. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5620-2. info
  • How to start your own creative project. Australian Council, 2014. URL info
  • FEIST, J. Music Industry Forms: The 75 Most Important Documents for the Modern Musician (Music: Business). 2014, 128 pp. ISBN 978-0-87639-147-1. info
  • FEIST, J. Project Management for Musicians: Recordings, Concerts, Tours, Studios, and More (Music Business: Project Management). 2014, 424 pp. ISBN 978-0-87639-135-8. info
  • ŽÁKOVÁ, Eva and A KOL. Kulturní a kreativní průmysly v ČR. Institut umění - Divadelní ústav, 2011, 392 pp. ISBN 978-80-7008-009-2. URL info
  • BUZAN, Tony. Myšlenkové mapy. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2910-4. info
  • BOWDIN, G. and J. ALLEN. Events management. 2006, 774 pp. ISBN 978-1-85617-818-1. info
Teaching methods (in Czech)
FORMY VÝUKY
Seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3

METODY VÝUKY
Student poznatky z oblasti projektového managementu a řízení kulturních projektů reflektuje a prakticky při zpracování týmového semestrálního projektu z oblasti kultury a umění (od námětu na projekt přes projektový záměr po komplexní plán projektu). Výsledky těchto úkolů jsou průběžně prezentovány a jsou reflektovány pedagogem. Student zpracovává odborné prezentace z dostupných informačních zdrojů.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Projektový výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení
- Učení v životních situacích
Assessment methods (in Czech)
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v určených týmech navrhnout a zpracovat námět na semestrální projekt z oblasti kultury a umění a tento následně rozpracovat do podoby projektového záměru a plánu projektu, plnění úkolů zadaných v rámci výuky. Hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce, příp. zapracování připomínek pedagoga ze společných konzultací.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/H60405A