H60405B Project Management

Faculty of Music
Summer 2024
Extent and Intensity
2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Zuzana Ježková (lecturer)
Guaranteed by
Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 11:00–12:35 006
Prerequisites (in Czech)
Absolvování zimního semestru I. ročníku bakalářského stupně studia Hudebního manažerství.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy projektového řízení a používanou terminologií, vést je k pochopení projektového řízení a myšlení, jejich přínosu a možnostech využití. Provést posluchače přípravou a realizací projektu, předprojektovými úvahami počínaje a závěrečným hodnocením konče. Vysvětlit základní metody a techniky projektového řízení a prakticky si je vyzkoušet při zpracování zadaných seminárních cvičeních. Předmět uvádí studenty do širší problematiky související s plánováním, realizací a hodnocením projektů, a pokládá tak základy pro témata, která budou hlouběji probrána v navazujících předmětech Projektový management v kultuře a Absolventský projekt. Znalosti a dovednosti nabyté v tomto předmětu odpovídají základním požadavkům na mezinárodní certifikaci IPMA, stupně D.
Learning outcomes (in Czech)
Dosažené odborné znalosti
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny projektového řízení (projekt, projektový cíl, projektový trojimperativ, projektové řízení, kontext, rozsah a obsah projektu atd.);
- popsat životní cyklus projektu a vysvětlit účel jeho jednotlivých fází;
- popsat SMART cíl;
- popsat a vysvětlit účel a postup zpracování analýzy SWOT, logické matice, analýzy zainteresovaných stran;
- popsat náplň etap inicializace a ukončení projektu;
- vyjmenovat a popsat metody a techniky užívané v etapě plánování projektu (work breakdown structure, seznam činností, ganttův diagram, síťová analýza, rozpočet a cash flow projektu, bodová analýza rizik, metoda RIPRAN, matice zodpovědnosti, komunikační plán atd.);
- vyjmenovat a popsat metody sloužící ke zhodnocení stavu projektu během jeho realizace.

Dosažené odborné dovednosti
Student umí:
- definovat jeho základní atributy, předpoklady a limity;
- formou SWOT analýzy zmapovat, popsat a vyhodnotit jeho silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby;
- formou analýzy zainteresovaných stran zmapovat a popsat stakeholdery a navrhnout způsoby spolupráce s nimi;
- definovat hlavní a projektový cíl, výstupy a aktivity, včetně nastavení kritérií úspěšnosti a způsobu jejich ověření;
- zpracovat plán realizace postavený na základních metodách a technikách projektového řízení;
- identifikovat a analyzovat jeho základní rizika a navrhnout opatření tyto rizika omezující;
- navrhnout způsoby hodnocení projektu.

Dosažené obecné způsobilosti
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu;
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity;
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu.
Syllabus (in Czech)
  • Úvod do projektového řízení a terminologie
  • Životní cyklus projektu
  • Předprojektová fáze: Analýza výchozí situace a SWOT analýza
  • Předprojektová fáze: Logický rámec projektu
  • Předprojektová fáze: Analýza zainteresovaných stran
  • Inicializace projektu: Zakládací listina projektu
  • Plánování projektu I: Plánování organizace a rozsahu projektu (výstupy, aktivity, WBS, OBS)
  • Plánování projektu II: Plánování času, zdrojů a nákladů v projektu
  • Plánování projektu III: Analýza a řízení rizik
  • Realizace a ukončení projektu
  • Poprojektová fáze
Literature
    required literature
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV and Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 pp. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013, 80 pp. ISBN 978-80-7460-050-0. info
    recommended literature
  • DOLEŽAL, Jan and A KOL. Projektový management dle IPMA. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4275-5. info
  • VŠETEČKA, Petr. Projektové myslenie. Sprievodca súborom znalostí (anglicko-slovenské vydanie). Sr: Všetečka Petr, 2015. ISBN 978-80-971982-1-3. info
  • DOLEŽAL, Jan, Jiří KRÁTKÝ and Ondřej CINGL. 5 kroků k úspěšnému projektu. 2013, 192 pp. ISBN 978-80-247-4631-9. info
  • Svozilová, A.: Projektový management. Praha: Grada Publishing, 2006. info
  • INTERNATIONAL PROJECT MANAGEMENT ASSOCIATION. Individual Competence Baseline (ICB4). 2018, 432 pp. ISBN 978-94-92338-01-3. URL info
  • BENNETT, N. Managing successful projects with PRINCE2. 2017, 425 pp. ISBN 978-0-11-331533-8. info
  • PROJECT MANAGEMENT INSTITUTE. A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide)–Sixth Edition. 2016, 756 pp. ISBN 978-1-62825-184-5. info
Teaching methods (in Czech)
FORMY VÝUKY
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Skupinová a kooperativní výuka
- Brainstorming
- Kritické myšlení
Assessment methods (in Czech)
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat zadaná praktická cvičení (témata: elevator pitch, SMART cíl, analýza výchozí situace, SWOT analýza, analýza zainteresovaných stran, logický rámec projektu, work breakdown structure, organizational breakdown structure, harmonogram projektu, analýza rizik, rozpočet projektu, matice odpovědností) a uspět v závěrečném testu.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování praktických cvičení: 50 % hodnocení,
- písemný test: 50 % (slouží k ověření znalostí studenta).
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (Summer 2024, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/H60405B