HF:H60196Bz Kompozice IV - Informace o předmětu
H60196Bz Kompozice IV
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/2/18. 10 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 8:30–10:05 116/3, Po 19:20–20:55 114
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H60199Bl Kompozice scénické a filmové hudby III.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice scénické a filmové hudby (program HF, KompM:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je další rozšíření doposud získaných znalostí a dovedností o významnou míru aplikace elektroakustických hudebních prostředků a principy spolupráce na dramaturgii zvukové složky scénického nebo filmového díla s dalšími členy tvůrčího týmu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• využít nejrůznějších žánrů nonartificiální hudby,
• ve své tvorbě propojovat tradiční hudební nástroje a elektronické zvukové prostředky,
• komponovat scénickou hudbu menšího rozsahu, kombinující akustické i elektronické hudební prostředky,
• komunikovat s dalšími členy tvůrčího tymu a reagovat na jejich požadavky. - Osnova
- Další studie a modelové příklady různých podob nonartificiální hudby, využitelné v rámci hudebně-scénického díla.
- Propojení hudby pro tradiční nástroje a elektronické zvukové složky v rámci filmu a multimediální inscenace.
- Komunikace se zvukovým mistrem, základy spolupráce s libretistou, operním režisérem, choreografem.
- Vytvoření partitur dvou scénických hudeb menšího rozsahu s využitím kombinace akustických a elektronických nástrojů a technologie samplingu. Dalším studijním výstupem je vytvoření hudební složky ke krátkému filmu, jehož autory budou studenti Divadelní fakulty JAMU.
- Literatura
- MANOVICH, Lev. The language of new media. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2002. Leonardo (Series) (Cambridge, Mass.). ISBN 9780262133746.
- ADÁMEK, Jiří. Theatre Musical (Divadlo poutané hudbou). Praha: Nakladatelství AMU, 2010. ISBN 978-80-7331-191-9.
- DLOUHÝ, Dan. Přehled, systemizace a zhodnocení tembrálních inovací. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2013. ISBN 978-80-7460-045-6.
- RACLAVSKÝ, Jiří: Stochastická hudba Iannise Xenakise. In Vesmír 83 [online]. 2004/7, s. 404-408 [cit. 12. 4. 2016]. Dostupné z: http://casopis.vesmir.cz/clanek/stochasticka-hudba-iannise-xenakise
- HITCHCOCK, Alfred. Psycho [DVD]. Universal Studios, 2004.
- DIXON, Steve. Digital performance: a history of new media in theater, dance, performance art, and installation. Cambridge, Mass.: MIT Press, c2007. Leonardo (The MIT Press). ISBN 9780262527521.
- TEMPERLEY, David. Music and Probability. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2006. ISBN 978-0262201667.
- WÖRNER, Karl H. Stockhausen: Life and Work. Oakland: University of California Press, 1992. ISBN: 978-0-520-03272.
- VERNALIS, Carol, HERZOG, Amy, RICHARDSON, John. The Oxford Handbook of Sound and Image in Digital Media. Oxford, New York: Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0199757640.
- COPE, David. Techniques of the Contemporary Composer. U.S.: Schirmer, 1997. ISBN 10: 0028647378/ISBN 13: 9780028647371.
- CAGE, John. Silence: přednášky a texty. Praha: Tranzit, 2010. ISBN 978-80-87259-07-8.
- Výukové metody
- Cvičení. Individuální výuka.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/H60196Bz