H60196Bz Kompozice IV

Faculty of Music
Winter 2024
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 8:30–10:05 116/3, Mon 19:20–20:55 114
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60199Bl Kompozice scénické a filmové hudby III.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je další rozšíření doposud získaných znalostí a dovedností o významnou míru aplikace elektroakustických hudebních prostředků a principy spolupráce na dramaturgii zvukové složky scénického nebo filmového díla s dalšími členy tvůrčího týmu.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• využít nejrůznějších žánrů nonartificiální hudby,
• ve své tvorbě propojovat tradiční hudební nástroje a elektronické zvukové prostředky,
• komponovat scénickou hudbu menšího rozsahu, kombinující akustické i elektronické hudební prostředky,
• komunikovat s dalšími členy tvůrčího tymu a reagovat na jejich požadavky.
Syllabus (in Czech)
  • Další studie a modelové příklady různých podob nonartificiální hudby, využitelné v rámci hudebně-scénického díla.
  • Propojení hudby pro tradiční nástroje a elektronické zvukové složky v rámci filmu a multimediální inscenace.
  • Komunikace se zvukovým mistrem, základy spolupráce s libretistou, operním režisérem, choreografem.
  • Vytvoření partitur dvou scénických hudeb menšího rozsahu s využitím kombinace akustických a elektronických nástrojů a technologie samplingu. Dalším studijním výstupem je vytvoření hudební složky ke krátkému filmu, jehož autory budou studenti Divadelní fakulty JAMU.
Literature
  • MANOVICH, Lev. The language of new media. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2002. Leonardo (Series) (Cambridge, Mass.). ISBN 9780262133746.
  • ADÁMEK, Jiří. Theatre Musical (Divadlo poutané hudbou). Praha: Nakladatelství AMU, 2010. ISBN 978-80-7331-191-9.
  • DLOUHÝ, Dan. Přehled, systemizace a zhodnocení tembrálních inovací. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2013. ISBN 978-80-7460-045-6.
  • RACLAVSKÝ, Jiří: Stochastická hudba Iannise Xenakise. In Vesmír 83 [online]. 2004/7, s. 404-408 [cit. 12. 4. 2016]. Dostupné z: http://casopis.vesmir.cz/clanek/stochasticka-hudba-iannise-xenakise
  • HITCHCOCK, Alfred. Psycho [DVD]. Universal Studios, 2004.
  • DIXON, Steve. Digital performance: a history of new media in theater, dance, performance art, and installation. Cambridge, Mass.: MIT Press, c2007. Leonardo (The MIT Press). ISBN 9780262527521.
  • TEMPERLEY, David. Music and Probability. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2006. ISBN 978-0262201667.
  • WÖRNER, Karl H. Stockhausen: Life and Work. Oakland: University of California Press, 1992. ISBN: 978-0-520-03272.
  • VERNALIS, Carol, HERZOG, Amy, RICHARDSON, John. The Oxford Handbook of Sound and Image in Digital Media. Oxford, New York: Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0199757640.
  • COPE, David. Techniques of the Contemporary Composer. U.S.: Schirmer, 1997. ISBN 10: 0028647378/ISBN 13: 9780028647371.
  • CAGE, John. Silence: přednášky a texty. Praha: Tranzit, 2010. ISBN 978-80-87259-07-8.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/H60196Bz