HF:H60196Bz Kompozice IV - Course Information
H60196Bz Kompozice IV
Faculty of MusicWinter 2020
- Extent and Intensity
- 0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Zbyněk Matějů (seminar tutor)
MgA. Michal Nejtek, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu H60199Bl Kompozice scénické a filmové hudby III.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, N-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je další rozšíření doposud získaných znalostí a dovedností o významnou míru aplikace elektroakustických hudebních prostředků a principy spolupráce na dramaturgii zvukové složky scénického nebo filmového díla s dalšími členy tvůrčího týmu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• využít nejrůznějších žánrů nonartificiální hudby,
• ve své tvorbě propojovat tradiční hudební nástroje a elektronické zvukové prostředky,
• komponovat scénickou hudbu menšího rozsahu, kombinující akustické i elektronické hudební prostředky,
• komunikovat s dalšími členy tvůrčího tymu a reagovat na jejich požadavky. - Syllabus (in Czech)
- Další studie a modelové příklady různých podob nonartificiální hudby, využitelné v rámci hudebně-scénického díla.
- Propojení hudby pro tradiční nástroje a elektronické zvukové složky v rámci filmu a multimediální inscenace.
- Komunikace se zvukovým mistrem, základy spolupráce s libretistou, operním režisérem, choreografem.
- Vytvoření partitur dvou scénických hudeb menšího rozsahu s využitím kombinace akustických a elektronických nástrojů a technologie samplingu. Dalším studijním výstupem je vytvoření hudební složky ke krátkému filmu, jehož autory budou studenti Divadelní fakulty JAMU.
- Literature
- MANOVICH, Lev. The language of new media. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2002. Leonardo (Series) (Cambridge, Mass.). ISBN 9780262133746.
- ADÁMEK, Jiří. Theatre Musical (Divadlo poutané hudbou). Praha: Nakladatelství AMU, 2010. ISBN 978-80-7331-191-9.
- DLOUHÝ, Dan. Přehled, systemizace a zhodnocení tembrálních inovací. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2013. ISBN 978-80-7460-045-6.
- RACLAVSKÝ, Jiří: Stochastická hudba Iannise Xenakise. In Vesmír 83 [online]. 2004/7, s. 404-408 [cit. 12. 4. 2016]. Dostupné z: http://casopis.vesmir.cz/clanek/stochasticka-hudba-iannise-xenakise
- HITCHCOCK, Alfred. Psycho [DVD]. Universal Studios, 2004.
- DIXON, Steve. Digital performance: a history of new media in theater, dance, performance art, and installation. Cambridge, Mass.: MIT Press, c2007. Leonardo (The MIT Press). ISBN 9780262527521.
- TEMPERLEY, David. Music and Probability. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2006. ISBN 978-0262201667.
- WÖRNER, Karl H. Stockhausen: Life and Work. Oakland: University of California Press, 1992. ISBN: 978-0-520-03272.
- VERNALIS, Carol, HERZOG, Amy, RICHARDSON, John. The Oxford Handbook of Sound and Image in Digital Media. Oxford, New York: Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0199757640.
- COPE, David. Techniques of the Contemporary Composer. U.S.: Schirmer, 1997. ISBN 10: 0028647378/ISBN 13: 9780028647371.
- CAGE, John. Silence: přednášky a texty. Praha: Tranzit, 2010. ISBN 978-80-87259-07-8.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení. Individuální výuka.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Winter 2020, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2020/H60196Bz