DIFA:DRTZ405 Současná audiovizuální dramati - Informace o předmětu
DRTZ405 Současná audiovizuální dramatická tvorba
Divadelní fakultazima 2017
- Rozsah
- 1/1/2. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Marek Hlavica, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 14:30–16:00 408
- Předpoklady
- Přehled o současné audiovizuální dramatické tvorbě. Analytické a kritické schopnosti.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získat přehled o aktuálních trendech v audiovizuální dramatické tvorbě – žánrech, tematických oblastech, osobnostech, mainstreamové i alternativní kinematografii. Studenti zdokonalí své analytické a kritické schopnosti a dramaturgické dovednosti.
- Osnova
- Náplň jednotlivých hodin je průběžně aktualizována v reakci na dění v současné audiovizuální dramatické tvorbě.
- Mezi stálé okruhy patří:
- • Současná německá audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná polská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná maďarská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná slovenská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná britská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná francouzská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná čínská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná brazilská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná rumunská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná korejská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná skandinávská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná íránská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současné dokudrama;
- • Současná komedie;
- • Současné detektivní dramata;
- • Současné celovečerní animované filmy;
- • Současná audiovizuální dramatická tvorba s tématem šikany, války, kulturních konfliktů, negativních aspektů moderní civilizace apod.;
- • Současná audiovizuální dramatická tvorba nejvýznamnějších scenáristických či režijních osobností - Michael Haneke, Ricky Gervais, Julian Schnabel, Andrej Wajda, Woody Allen, Lars von Trier, Mike Leigh apod.;
- • Současná audiovizuální dramatická tvorba zahraničních televizních stanic - HBO, BBC;
- • Současná audiovizuální dramatická tvorba České televize - solitérní, seriálová, dětská;
- • Současná audiovizuální dramatická tvorba českých a slovenských televizí;
- • Filmy nominované na Cenu americké filmové akademie (Oscar) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář
- • Filmy nominované na Cenu české filmové akademie (Český lev) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář.
- Literatura
- Výukové metody
- Seminář. Jednotlivé výukové hodiny se věnují několika (3-5) současným audiovizuálním dílům spojeným geografickým původem, osobností scénáristy nebo režiséra, žánrově nebo oceněním na některém z filmových či televizních festivalů. V rámci domácí přípravy na hodinu všichni studenti tato díla zhlédnou a připraví si analytické poznámky. Na každou hodinu si jeden student připraví podrobnou analýzu příslušných děl a přehled kontextu jejich vzniku a v průběhu hodiny své poznatky prezentuje, obhajuje či konfrontuje s názory ostatních. Samotná hodina je vedena formou diskuze nad zvolenými díly s cílem jejich kritické analýzy, porozumění okolnostem a kontextu jejich vzniku, zaujetí vlastního kritického postoje a případně i aplikace získaných poznatků na vlastní tvorbu. Vybrané sekvence zkoumaných děl jsou ve výuce promítány a následně detailně analyzovány z hlediska dramaturgického, scenáristického či režijního zpracování.
- Metody hodnocení
- Předmět je hodnocen formou klasifikovaného zápočtu na základě: • účasti ve výuce (30%); • odborné kvality analýz vypracovaných v rámci domácí přípravy a prezentovaných na hodině (30%); • aktivního zapojení do diskuzí ve výuce a odbornosti, kvality či originality prezentovaných názorů (40%).
- Statistika zápisu (zima 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2017/DRTZ405