DIFA:DDMZ508 Management II - Organizační ch - Informace o předmětu
DDMZ508 Management II - Organizační chování
Divadelní fakultazima 2017
- Rozsah
- 1/1/4. 3 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- prof. MgA. Blanka Kolegar (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 10:15–11:45 305
- Předpoklady
- Úspěšně zakončený první rok magisterského studia. Úspěšně absolvovaný předmět Management I - strategické řízení.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na Producenství (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Naučit studenty aplikovat poznatky z aktuální literatury, případů a pramenů managementu ve vlastní producentské (tzn. vrcholově řídící) budoucí praxi.
Podnítit studenty ke kritickému myšlení (ne každá metoda je v daném případě aplikovatelná) a k diskusi k etickým aspektům řízení uměleckých institucí.
Seznámit studenty s problematikou mezinárodní spolupráce a parametry mezinárodního entrepreneurshipu. - Výstupy z učení
- Student po absolvování předmětu bude:
- seznámen s aktuálními prameny managementu a řízení uměleckých institucí,
- aplikovat kritické myšlení pro analýzu a výběr vhodných metod a postupů,
- znát problematiku aktuální mezinárodní spolupráce v oblasti uměleckého managementu,
- vnímat vliv řídících rozhodnutí na celkový etický kontext umělecké instituce i uměleckého sektoru obecně. - Osnova
- Manažerský kvocient.
- Organizování, rozhodování, ovlivňování.
- Synergický management.
- Vedení lidí, týmů a firem.
- Mangement a umění.
- Mezinárodní entrepreneurship v umění.
- Etika uměleckého managmentu.
- Literatura
- povinná literatura
- Owen, J. Tři pilíře úspěšného manažera. 1 ed. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 224 str. ISBN 978-80-2400-3. info
- BLAŽEK, Ladislav. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 191 s. ISBN 978-80-247-3275-6. info
- JIŘÍ, Plamínek. Vedení lidí, týmů a firem - Praktický atlas managementu. Praza: Grada Publishing a.s, 2008, 204 s. ISBN 978-80-247-2448-5. info
- PLAMÍNEK, Jiří. Synergický management: vedení, spolepráce a konflikty lidí ve firmách a týmech. Vyd. 1. Praha, 2000, 328 s. ISBN 80-7203-258-5. info
- BYRNES, William J. Management and the Arts. ilustrované vydání. Taylor & Francis, 2009, 476 s. ISBN 978-0-240-81004-1. info
- VARBANOVA, Lidia. International Entrepreneurship in the Arts. Taylor & Francis, 2016, 444 s. ISBN 978-1-317-54900-0. info
- COVEY, Stephen Richards. 7 návyků skutečně efektivních lidí. 2. vyd. Praha: Management Press, 2007, 342 s. ISBN 978-80-7261-156-0. info
- doporučená literatura
- VARBANOVA, Lidia. Strategic management in the arts. 1. vyd. New York: New York Routledge, 2013, 358 s. ISBN 978-0-415-53003-3. info
- SCHERMERHORN, John R. Management. John Wiley &Sons, 2012, 624 s. ISBN 978-1-118-11392-9. info
- DRAGOJEVIĆ, Milena a Sanjin DRAGOJEVIĆ. Arts management in turbulent times: adaptable quality management : navigating the arts through the winds of change. 2005. ISBN 90-6650-083-2. info
- Výukové metody
- Seminář
práce s literaturou zaměřené na studium a pochopení obsahu metod strategické annalýzy
kreativní myšlení
brainstorming
empirické metody analýzy
sestavení prezentace -reflexe vlastního řešení
produkční metody
diskuse nad prezentací - skupinová kooperativní výuka
rétorika - schopnost argumentace
kritické myšlení
* Student prostuduje část podkladové literatury - týkající se strategických záměrů a jejich přípravy.
* Student provede volbu základních východisek prducentského záměru
* Student provede volby metod a formulaci hypotéz - a navazující operacionalizaci otázek pro empirické zjišťování podmínek prostředí (obecné prostředí, oborové prostředí, interní prostředí)
* Student provede empirická šetření k získání nezbytných informací k producenskému záměru.
* Student zpracuje SWOT analýzu a použije logické matice souvislostí k vyhodnocení důležitosti jednotlivých komponent a vztahů záměru
* Student zvolí strategii producentského záměru
* Student zpracuje pracuje prezentaci strategické analýzy producentského záměru v POWER-POINTU,
* Student před ostatními studenty v ročníku provede prezentaci s komentářem. Navazuje diskuse celéjo ročníku k prezentaci
ZS:
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4 - Metody hodnocení
- * Zimní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě hodnocení prezentace.
- Statistika zápisu (zima 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2017/DDMZ508