DDMZ508 Management II - Organizační chování

Divadelní fakulta
zima 2017
Rozsah
1/1/4. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
prof. MgA. Blanka Chládková (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 10:15–11:45 305
Předpoklady
Úspěšně zakončený první rok magisterského studia. Úspěšně absolvovaný předmět Management I - strategické řízení.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Naučit studenty aplikovat poznatky z aktuální literatury, případů a pramenů managementu ve vlastní producentské (tzn. vrcholově řídící) budoucí praxi.
Podnítit studenty ke kritickému myšlení (ne každá metoda je v daném případě aplikovatelná) a k diskusi k etickým aspektům řízení uměleckých institucí.
Seznámit studenty s problematikou mezinárodní spolupráce a parametry mezinárodního entrepreneurshipu.
Výstupy z učení
Student po absolvování předmětu bude:
- seznámen s aktuálními prameny managementu a řízení uměleckých institucí,
- aplikovat kritické myšlení pro analýzu a výběr vhodných metod a postupů,
- znát problematiku aktuální mezinárodní spolupráce v oblasti uměleckého managementu,
- vnímat vliv řídících rozhodnutí na celkový etický kontext umělecké instituce i uměleckého sektoru obecně.
Osnova
  • Manažerský kvocient.
  • Organizování, rozhodování, ovlivňování.
  • Synergický management.
  • Vedení lidí, týmů a firem.
  • Mangement a umění.
  • Mezinárodní entrepreneurship v umění.
  • Etika uměleckého managmentu.
Literatura
    povinná literatura
  • Owen, J. Tři pilíře úspěšného manažera. 1 ed. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 224 str. ISBN 978-80-2400-3. info
  • BLAŽEK, Ladislav. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. 1. vyd. Praha: Grada. 191 s. ISBN 978-80-247-3275-6. 2011. info
  • JIŘÍ, Plamínek. Vedení lidí, týmů a firem - Praktický atlas managementu. Praza: Grada Publishing a.s. 204 s. ISBN 978-80-247-2448-5. 2008. info
  • PLAMÍNEK, Jiří. Synergický management: vedení, spolepráce a konflikty lidí ve firmách a týmech. Vyd. 1. Praha. 328 s. ISBN 80-7203-258-5. 2000. info
  • BYRNES, William J. Management and the Arts. ilustrované vydání. Taylor & Francis. 476 s. ISBN 978-0-240-81004-1. 2009. info
  • VARBANOVA, Lidia. International Entrepreneurship in the Arts. Taylor & Francis. 444 s. ISBN 978-1-317-54900-0. 2016. info
  • COVEY, Stephen Richards. 7 návyků skutečně efektivních lidí. 2. vyd. Praha: Management Press. 342 s. ISBN 978-80-7261-156-0. 2007. info
    doporučená literatura
  • VARBANOVA, Lidia. Strategic management in the arts. 1. vyd. New York: New York Routledge. 358 s. ISBN 978-0-415-53003-3. 2013. info
  • SCHERMERHORN, John R. Management. John Wiley &Sons. 624 s. ISBN 978-1-118-11392-9. 2012. info
  • DRAGOJEVIĆ, Milena a Sanjin DRAGOJEVIĆ. Arts management in turbulent times: adaptable quality management : navigating the arts through the winds of change. ISBN 90-6650-083-2. 2005. info
Výukové metody
Seminář
práce s literaturou zaměřené na studium a pochopení obsahu metod strategické annalýzy
kreativní myšlení
brainstorming
empirické metody analýzy
sestavení prezentace -reflexe vlastního řešení
produkční metody
diskuse nad prezentací - skupinová kooperativní výuka
rétorika - schopnost argumentace
kritické myšlení

* Student prostuduje část podkladové literatury - týkající se strategických záměrů a jejich přípravy.
* Student provede volbu základních východisek prducentského záměru
* Student provede volby metod a formulaci hypotéz - a navazující operacionalizaci otázek pro empirické zjišťování podmínek prostředí (obecné prostředí, oborové prostředí, interní prostředí)
* Student provede empirická šetření k získání nezbytných informací k producenskému záměru.
* Student zpracuje SWOT analýzu a použije logické matice souvislostí k vyhodnocení důležitosti jednotlivých komponent a vztahů záměru
* Student zvolí strategii producentského záměru
* Student zpracuje pracuje prezentaci strategické analýzy producentského záměru v POWER-POINTU,
* Student před ostatními studenty v ročníku provede prezentaci s komentářem. Navazuje diskuse celéjo ročníku k prezentaci
ZS:
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Metody hodnocení
* Zimní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě hodnocení prezentace.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2018, zima 2020, zima 2021, zima 2023.