DIFA:DDVL410 Management pro DaV I - Informace o předmětu
DDVL410 Management pro DaV I
Divadelní fakultaléto 2026
- Rozsah
- 1/1/2. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Ondřej Vodička (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Silva Macková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné ukončení předmětu v ZS (DDVZ410).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova (program DIFA, Div_vych:N)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je formou seminářů seznamovat studenty (nejen) se základními pojmy odborné terminologie ve vazbě na témata vztahující se k rozvoji dovedností - od projektového či time managmentu přes osobnostní rozvoj (sebeprezenatace, silné a slabé stránky, práce se CV), schopností vlastního seberozvoje a růstu /well-being, (ne)vyhoření/ až po (vy/zne)užívání technologií při realizaci vlastních aktivit. Vše bude diskutováno na platformě založené na příkladech vlastních projektů studentů, a to tak, aby témata byla studentům blízká a ideálně z jejich dosavadních praxe.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
a) orientovat se v základní oborové terminologii a správně ji používat;
b) reflektovat vlastní hodnoty, roli a profesní vizi (soft skills, well-being, kariéra);
c) efektivně pracovat s časem - plánovat a řídit svůj čas i energii;
d) správně využívat nástroje pro zvládání trémy, stresu a prevence vyhoření;
e) uplatňovat principy zdravé komunikace a řešení konfliktů;
f) rozumí principům týmové práce a leadershipu (nejen v umělecké praxi);
g) dokáže prezentovat své myšlenky/projekty (i sebe) kultivovaně, přehledně a s jistotou; - Osnova
- Obsah předmětu:
- - základy odborné terminologie v probíraných oblastech;
- - efektivní time management - principy a nástroje;
- - sebeprezentace a komunikační dovednosti;
- - týmová spolupráce, motivace, leadership, vedení lidí, dynamika skupin, budování vztahů, profesní role, osobní vize;
- - produktivita, prioritizace, well-being, vyhoření;
- - emoční inteligence v praxi;
- - zne/po/užití technologií a vhodnost dostupných nástrojů;
- - právní aspekty probíraných témat;
- Literatura
- doporučená literatura
- DRUCKER, Peter F. Efektivní vedoucí. Praha: Management Press, 2015, 208 s. ISBN 978-80-7261-189-8. info
- BLAŽEK, Ladislav. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 191 s. ISBN 978-80-247-3275-6. info
- VYSEKALOVÁ, J. a Jan MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5. info
- CRKALOVÁ, Anna a Norbert RIETHOF. Jak zefektivnit práci v týmu. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a.s., 2007, 195 s. ISBN 978-80-247-1624-4. info
- KOTLER, Philip a Kevin KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5. info
- DVOŘÁK, Jan. Malý slovník managementu divadla: příručka pro organizátory, producenty, manažery, produkční, studenty a adepty studia divadla, kultury a umění. 2005. info
- DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Praha: Pražská scéna, 2004, 337 s. ISBN 80-86102-53-X. info
- LUKÁŠOVÁ, Růžena a Ivan NOVÝ. Organizační kultura. Od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a.s., 2004, 174 s. ISBN 80-247-0648-2. info
- KOTLER, Philip. Marketing management: analýza, plánování, realizace a kontrola. 3. dopl. a upr. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1997. ISBN 80-85605-08-2. info
- STEINMANN, H. a A. LÖHR. Základy podnikové etiky. 1. vydání. Praha: Victoria Publishing a.s., 1995, 133 s. ISBN 80-85865-56-4. info
- Výukové metody
- Pravidelná výuka (seminář, cvičení)
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Student reflektuje poznatky získané na společných setkáních (včetně navazujícího samostudia) a prakticky je ověřuje samostatně (či při práci v malém týmu) při zpracování zadaných praktických cvičení/úkolů. Výsledky jsou průběžně prezentovány a reflektovány pedagogem i ostatními kolegy. - Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet je udělen na základě vyhodnocení následujících dílčích parametrů:
a) docházka (alespoň 70% účast na společných seminářích; „prezentační“ jsou povinné);
b) představení aktuality (zajímavosti) s vazbou na některé z projednávaných témat v průběhu společných seminářů;
c) zpracování vlastního životopisu (cíleno pro konkrétní příležitost); součástí je i prezentace závěrů v rámci semináře /povinná účast/;
d) příprava „pracovního pohovoru“ a vyzkoušení různých rolí/situací (zaměstnanec/zaměstnavatel) - realizace bude probíhat v rámci semináře /povinná účast/. - Navazující předměty
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2026/DDVL410