DIFA:DRTL406 Audiovizuální projekt III - Informace o předmětu
DRTL406 Audiovizuální projekt III
Divadelní fakultaléto 2024
- Rozsah
- 0/4/2. 3 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- prof. Mgr. Jan Gogola (přednášející)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející)
MgA. Bc. Markéta Sára Valnohová (přednášející) - Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DRTZ406 Audiovizuální projekt III )
Autorská důslednost, schopnost analýzy a reflexe, schopnost komunikace a vůle k týmové práci. Základní dovednosti v oblasti práce s audiovizuální záznamovou a postprodukční technologií. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, Dra_Tvo:N)
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Vznik kvalitního hraného audiovizuální díla, se stopáží 15 min. Student je scenáristou i režisérem svého filmu. Zároveň je dramaturgem díla některého ze svých kolegů. Získá tak paralelní tvůrčí scenáristickou, režijní a dramaturgickou zkušenost.
- Výstupy z učení
- Student je schopen spolu s realizačním týmem vytvořit kvalitní krátký hraný film. Aplikuje své scenáristické znalosti a režijní vize v rámci konkrétní tvůrčí spolupráce na realizaci scénáře i při postprodukci. Student zároveň dokáže vytvořit a aplikovat nosnou dramaturgickou koncepci, jejíž funkčnost ověří při realizaci, postprodukci a prezentaci díla. Studenti jsou schopni vytvořit scenáristické a dramaturgické reflexe své zkušenosti, analyzovat proces tvorby.
- Osnova
- 1. konzultace finální verze scénáře 2. realizační koncepce 3. natáčecí plán 4. realizace 5. postprodukce 6. projekce 7. tvůrčí reflexe 8. dramaturgické zhodnocení
- Literatura
- Bláha, I.: Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla, AMU, Praha, 2006. info
- Carriére, J. C. Vyprávět příběh. Praha: Národní filmový archív, 1995. info
- J. Valušiak: Základy střihové skladby, skripta FAMU. info
- Jan Kučera: Střihová skladba ve filmu a televizi. info
- Josef Valušiak: Střihovou skladbou k n-té dimenzi. info
- ARONSONOVÁ, Linda. Scénář pro 21. století. Praha: AMU, 2014. info
- REA, Peter W. a David K. IRVING. Producting and directing the short film and video. 4th ed. USA: Focal Press, 2010, 424 s. ISBN 978-0-240-81174-1. info
- Výukové metody
- Forma výuky:
Projekt
Diskuze, samostatná práce studentů, vypracování dramaturgických posudků, autorská reflexe, kritické myšlení,interpretace, práce s textem. Projektová výuka, praktická realizace scénáře. Individuální konzultace s vedoucím projektu, skupinová a kooperativní výuka, práce s obrazem, s video záznamem.
- Metody hodnocení
- LS klasifikovaný zápočet na základě realizovaného scénáře (DVD, písemné reflexe vlastní práce a písemných dramaturgických posudků všech vzniklých krátkých filmů.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2024/DRTL406