DIFA:DRAL402 Project Seminar - Course Information
DRAL402 Project Seminar
Theatre FacultySummer 2024
- Extent and Intensity
- 0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr.art. Jozef Gombár (lecturer)
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D. (lecturer)
doc. Břetislav Rychlík (lecturer) - Guaranteed by
- prof. MgA. Ivo Krobot
Petr Oslzlý Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Oslzlý Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Absolvování bakalářského stupně specializace režie či příbuzného oboru s praktickou režijní zkušeností na klauzurních či akademických projektech.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Directing (programme DIFA, N-DRAUM)
- Theatre Directing (programme DIFA, Rez_Dram:N)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem semináře je připravit studenty pro samostatnou práci na inscenaci dramatického textu nebo divadelního scénáře, která bude v letním semestru realizována se 3. ročníkem činoherního herectví (se kterým budou studenti v následujícím roce společně absolvovat). Seminář by je měl také připravit k tvorbě jejich absolventských inscenačních projektů a k vytvoření společného dramaturgického plánu. Studenti zvolí titul nebo téma a připraví dramaturgickou koncepci konkrétního textu či scénáře pro absolventský projekt ve Studiu Marta nebo v Divadle na Orlí.
- Learning outcomes (in Czech)
- Studenti budou po absolvování předmětu schopni:
- využívat získaných znalostí v problematice divadelní tvorby
- podílet se na přípravě dramaturgicko-režijní koncepce inscenačního projektu
- prezentovat a obhájit připravenou dramaturgicko-režijní koncepci
- vytvořit celkovou režijní koncepci budoucí inscenace (řešení scénického prostoru, koncepce hudební složky atd.)
- spolupodílet se na vytvoření dramaturgického plánu pro konkrétní divadelní sezonu - Syllabus (in Czech)
- - koncepční diskuse nad zvoleným tématem
- - volba tématu a hledání možností jeho uchopení a ztvárnění
- - tvorba scénáře nebo úprava dramatického textu, případně výběr překladu
- - tvorba dramaturgicko-režijní koncepce inscenačního projektu
- - diskuse nad volbou titulů pro Studio Marta či Divadlo na Orlí na následující divadelní sezónu
- - tvorba dramaturgického plánu pro Studio Marta či Divadlo na Orlí na následující divadelní sezónu
- - příprava dramaturgicko-režijní koncepce zvoleného titulu, na jehož realizaci se bude dotyčný student podílet
- Literature
- recommended literature
- Srba, B.: Vykročila husa a vzala člověka na procházku: Pojď!, Brno 2010. info
- Kovalčuk, J., Oslzlý, P. Společný projekt Cesty. JAMU, Brno. 2011
- not specified
- Karel Kraus: Divadlo ve službách dramatu. Divadelní ústav, Praha 2001. info
- Josef Kovalčuk: Téma: autorské divadlo. JAMU, Brno 2009. info
- OSLZLÝ, Petr. LET HUSY z Brna až do Amsterodamu a Avignonu (The Goose Flight from Brno to Amsterdam and Avignon). 1st ed. Brno: Nakladatelství JAMU, 2017, 768 pp. ISBN 978-80-7460-121-7. info
- Další literatura je zadávána na základě konrétního projektu.
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, konzultace.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě soustavného sledování výkonu studentů.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Summer 2024, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2024/DRAL402