DIFA:DMBL205 Moderní tanec II - Informace o předmětu
DMBL205 Moderní tanec II
Divadelní fakultaléto 2024
- Rozsah
- 0/4/0. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Linda Caridad Fernandez Saez (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér muzikálového herectví Petra Štěpána – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér muzikálového herectví Petra Štěpána – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 16:15–17:45 3, St 12:00–13:30 105
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu Moderní tanec I, znalost taneční terminologie, širší pohybové dovednosti.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Muzikálové herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Muzikálové herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu Modení tanec II je navázat na předmět Moderní tanec I a prohlubovat vedomosti a dovednosti studentů v oblasti moderního tance. V taneční technice Lestera Hortona půjde o přechod do výkonnostní úrovně intermediate a o prohloubení znalostí o významu moderních tanečních technik pro interpretační růst. Tato výkonnostní úroveň již opouští statická cvičení a více pracuje s pohybem v prostoru, kombinuje jednoduché prvky do složitějších variací, je náročnější na stabilitu, sílu, přesnost ale i tanečnost. Závěrečné variace mají již charakter drobných choreografií, které využívají potenciál již známého pohybového materiálu a zároveň naznačují progresivní cestu dalšího studia této taneční techniky. Take v technique José Limóna dochází ke zvyšování pohybové náročnosti jednotlivých variací. Tato náročnost plyne hlavně ze složitější koordinace pohybů, dynamiky variací, prostorového řešení variací a v neposlední řadě i s detailní prací s hudebním podkladem. Tréninky jsou zaměřeny nejen na zlepšování technického zázemí studentů, ale také na vývoj interpretačních schopností. Studenti se v tomto předmětu formou blokové výuky také seznámí s dalšími tanečními žánry, které stojí mimo hlavní výukový proud, ale základní informace o nich zvyšují celkové taneční povědomí studentů. Vzhledem k velkému objemu učebního materiálu je tento předmět koncipován jako dvousemestrální.
- Výstupy z učení
- Student se orientuje se v anglické terminologii používané technikou Lestera Hortona; je schopen technicky interpretovat většinu kodifikovaných variací z oblasti beginners a intermediate; na základě zkušeností z taneční techniky Lestera Hortona si uvědomuje nutnost kontinuálního zatěžování těla bez dlouhých přestávek; vzhledem k celkovému posílení těla je schopen zvyšovat a zintenzivňovat tréninkové dávky bez rizika úrazu či fatálního vyčerpání; znalosti a dovednosti je schopen analyzovat a úspěšně je přenášet do jiných technik moderního tance či tanečních žánrů; v technice José Limóna je chopen interpretovat komplikovanější variace; je schopen chápat principy těchto moderních technik, využívat je a úspěšně přenášet do širší taneční praxe.
- Osnova
- WarmUp
- Studies
- Descent, Ascent
- Stretches and Strengtheners
- Isolations
- Progressions
- Warm Up Limon
- I. variace
- Brush Limon
- Variace
- Literatura
- doporučená literatura
- PERCES, Marjorie B, Ana Marie FORSYTHE, Cheryl BELL a David STRNAD. Taneční technika Lestera Hortona. Vydání první. 2017, 330 s. ISBN 978-80-7460-112-5. info
- STRNAD, David. Metoda taneční výchovy technikou Lestera Hortona. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2015, 172 s. ISBN 978-80-7460-078-4. info
- Výukové metody
- Taneční trénink
- Metody hodnocení
- Ověřování výsledků je realizováno zápočtovým tréninkem před pedagogy vlastního i ostatních ateliérů muzikálového herectví a dalších pedagogů. Na základě práce v celém semestru a tohoto tréninku je student ohodnocen známkou. Docházka 30%, výkonnost 40%, aktivní účast ve výuce 30%
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2024/DMBL205