DIFA:DMAL201 Herectví II - Informace o předmětu
DMAL201 Herectví II
Divadelní fakultaléto 2020
- Rozsah
- 0/12/4. 8 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Michal Bumbálek (přednášející)
Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění (50,00 %), Ateliér muzikálového herectví Doda Gombára – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění (50,00 %) - Rozvrh
- Po 16:15–19:30 132, Út 10:15–13:30 132, St 16:15–17:45 105, Čt 14:30–18:15 105, Čt 18:00–21:15 132, Pá 12:00–15:45 105
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Muzikálové herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- • Rozvíjení cílů předchozího semestru na poli dalších žánrů a stylů
• Budování ansámblové kvality jevištní tvorby
• Tvorba dramatické postavy v jejím vývoji (dramatický oblouk)
• Kultivace individuálního hereckého vkusu
• Prohlubování kondice samostatné přípravy mimo hodin s pedagogem
• Setkávání s divákem jako nositelem impulsů - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vytvořit dramatickou postavu
• uplatnit dosavadní nabyté herecké dovednosti v odlišných žánrech a stylech
• kolektivní jevištní spolupráce
• samostatné přípravy na divadelní zkoušku
• počítat s divákovou přítomností jako tvůrčím elementem jevištního uměleckého díla - Osnova
- Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím jednak ke specifikacím každé ze tří specializací studijního programu a dále také s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
- Specializace Činoherní herectví
- Ateliér doc. Bergmana
- Oblouk vývoje postavy v psychologicko realistickém žánru (A.P.Čechov), „protiúkol“, zjemňování stylizačních prostředků. Řídící úkol - Psychologické gesto – Cíl (tedy: Stanislavský – M.Čechov – Donnellan) – seznamování s kompozičními postupy. Etuda v analýze jednáním.
- Ateliér doc. Riegera
- Práce na úryvku z klasické dramatické literatury za účelem:
- • seznámení se s požadavky specifického divadelního žánru
- • ovládnutí nároků konkrétního hereckého stylu
- • seznámení se s principy kompozice postavy
- • rozvíjení dalších složek herecké tvorby
- Ateilér doc. Smilkové
- • psychologická motivace postavy
- • metaforická motivace postavy
- • herecký trénink
- Ateliér doc. Dostálka
- - další možnosti rozvoje herecké kreativity i herecké techniky
- - herecká technika nikoli jako překážka imaginace, ale jako prostředek její vizualizace do intenzivního výrazu
- - transpozice sebe sama ve prospěch potřeb konkrétní inscenace
- Specializace Muzikálové herectví
- doc. Talpová
- K.J.Erben Kytice Z. Fibich melodramy Práce na Vodníkovi jako básni, dramatickém textu, textu písňovém, melodramu, tanečním ztvárnění scénické hudby. Text jako inspirace pro různé druhy uměleckého vyjádření.
- Mgr. Štěpán
- 1) Sólová improvizace
- 2) Improvizace ve dvojici
- 3) Hromadná improvizace
- 4) Jednání slovem
- 5) Dialog v různých typech komedií
- 6) Ročníková "zkušební" inscenace
- MgA. Zetel
- • partnerské etudy mimoslovní a dialogické
- • sólové etudy s koncentrací na hudebně dramatickou syntézu
- Specializace Fyzické divadlo
- Věnujeme se Clowningu a komickým žánrům. Důraz je kladen hlavně na tvorbu klaunské/osobní postavy, jeho setkaní s dívkami a jeho výstup v dané komické situaci nebo komicky brané situaci, sám a ve skupině. Ve spolupráci s pedagogem z předmětu „Multimediální tvorba“ se věnujeme stavbě gagu. Dále se věnujeme významu této postavy ve společnosti a v dané reálné společenské situaci.
- Výukové metody
- cvičení
- Metody hodnocení
- Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2020/DMAL201