DIFA:DRBZ105 Autorský seminář II - Informace o předmětu
DRBZ105 Autorský seminář II
Divadelní fakultazima 2025
- Rozsah
- 0/1/3. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Pavel Trtílek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Pavel Trtílek, Ph.D.
Ateliér režie a dramaturgie Marka Horoščáka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér režie a dramaturgie Marka Horoščáka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 16:15–17:45 405
- Předpoklady
- Podmínkou je aktivní literární tvorba, která je hlavním předmětem společných konzultací s ostatními studujícími a s vyučujícím.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní dramaturgie (program DIFA, Rez_Dram:B)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení tvůrčích úvah a autorského tvůrčího potenciálu studujících a rozvoj kreativních schopností v rámci samostatné umělecké literární tvorby.
- Výstupy z učení
- Studující budou po absolvování předmětu schopni:
- samostatně vytvářet umělecké texty
- rozvíjet nápad, námět, úvahy nad tématem a motivy, vytvořit komplikaci, zápletku, rozuzlení atd.
- kriticky uvažovat o vlastní autorské tvorbě
- utvářet a rozvíjet vlastní kreativitu
- poskytovat zpětnou vazbu uměleckým textům druhých
- spolupracovat při vzniku uměleckých textů realizovaných větším množstvím tvůrčích osobností - Osnova
- Studující jsou schopni aktivního tvůrčího uvažování a samostatné činnosti na přípravě a tvorbě uměleckých textů, osvojují si schopnost literárně stylizovat umělecké texty, pracovat s rozličnými útvary i žánry, tvořit texty prozaické i dialogické (dramatické), rozvíjet vlastní autorský potenciál a invenční tvůrčí přístupy, upravovat umělecký literární text apod.
- Literatura
- Carriére, J. C. Vyprávět příběh. Praha: Národní filmový archív, 1995. ISBN 2-907114-22-0. info
- Dočekalová, Markéta - Tvůrčí psaní pro každého: Naučte se vyprávět příběhy, jak se píše povídka, novela a román, praktická cvičení (Praha, 2009). info
- Field, S. Jak napsat dobrý scénář. Praha: Rybka Publishers, 2007. info
- Fišer, Z. Tvůrčí psaní: malá učebnice technik tvůrčího psaní. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-85931-99-0. info
- Hrabák, Josef. Poetika. 2. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1977. info
- Kerr, W.: Jak nepsat hru, Orbis Praha 1963. info
- Kundera, Milan: Umění románu (Praha, 1961). info
- Novotný, D. J. Chcete psát scénář? 1. díl, 2. díl. Praha: FAMU, 1995. info
- Studený, J. Drama a jazyk: teorie a praxe tvůrčího psaní. 1.vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2003. ISBN 80-7194-609-5. info
- ARONSONOVÁ, Linda. Scénář pro 21. století. Praha: AMU, 2014. info
- Výukové metody
- Seznámení se k konkrétní problematikou a fenomény v souvislosti s uměleckou tvorbou. Samostatná práce na uměleckých textech, jejich reflexe a společné konzultace autorských textů na seminářích, v případě potřeby rovněž individuálně.
- Metody hodnocení
- Zápočet na základě seminární aktivity a případně také individuálních konzultací s pedagogem.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2025/DRBZ105