HF:H70091l Jazzová komp. a aranž. I - Informace o předmětu
H70091l Jazzová komp. a aranž. I
Hudební fakultaléto 2018
- Rozsah
- 1/1. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- Jan Jirucha, DiS. (přednášející)
- Garance
- Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 15:10–15:55 317, St 16:00–16:45 317
- Předpoklady
- EVER( H70091z Jazzová komp. a aranž. I )
Úspěšné zvládnutí prvního semestru „Jazzové kompozice a aranžování“ - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Bicí)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Klavír)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Kontrabas)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Kytara)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Saxofon)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Trombon)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Trubka)
- Cíle předmětu
- Docílit praktické dovednosti psaní melodií a znalostí jejích rozvíjení dovést do kompozic v jednoduchých písňových formách s následným vícehlasem či harmonizací.
- Osnova
- Prohlubování znalostí práce s motivem, tématem za užití 12-ti tónové techniky, analýza skladeb např. J. Pastorius „Balloon Song“, B.Evans „Twelve-Tone Tune, cvičení psaní melodií tímto způsobem. Analýza, jak melodická tak harmonická, skladeb užívajících různé formy práce s motivem. Durová stupnice (T.Jones „A Child Is Born“), mollová stup.(H.Silver „Song for My Father“), módy (např. lydický, H.Hancock “Tell Me a Bedtime Story), pentatonika (J.Coltrane „Pursuance“), melodická variace skrze změnu módu (A.C.Jobim „No More Blues“), motivická repetice (Th.Monk „Straight No Chaser“), motivická sekvence (Th.Monk „Well You Needn´t), motivická transformace-stejný rytmus, jiné tóny a naopak (H.Hancock „Maiden Voyage“, Ch.Corea „Spain“), motivy založené na intervalovém paternu (J.Coltrane „Giant Steps“), melodie založené na „guide tones“ (H.Hancock „Dolphin Dance“). Psaní melodií různými způsoby, které byly podrobně probrány v analýzách, jejich harmonizace a aranžování pro více jednohlasých nástrojů. Vlastní rozbor skladby oblíbeného hudebníka/skladatele a vůbec jeho/její kompoziční metody.
- Literatura
- Jazz Composition-Theory and Practise, Ted Pease, Berklee Press, 2003
- Jazz Composer´s Companion, Gil Goldstein, Advance Music, 1993
- Výukové metody
- cvičení – 2 hod.
- Metody hodnocení
- klasifikovaný zápočet
- Statistika zápisu (léto 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2018/H70091l