HF:H60196l Kompozice I - Informace o předmětu
H60196l Kompozice I
Hudební fakultaléto 2018
- Rozsah
- 0/2. 15 kr. 15 z 30. Ukončení: kz.
- Vyučující
- prof. PhDr. Leoš Faltus (přednášející)
prof. Martin Smolka (přednášející) - Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( H60196z Kompozice I )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Kompozice (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Tvorba kompozic pro nástrojové skupiny, nebo vokálně instrumentální soubory, které student dosud nevyzkoušel.
Vytvoření autorského záměru absolventského projektu, skladby pro velký orchestr, případně alternativní projekty - hudebně dramatické dílo, kompozice pro akustické a elektronické nástroje atd. (posoudí katedra) a jeho postupná realizace
- Osnova
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení, která student ještě nevyzkoušel, Koncepce absolventského projektu a diplomové práce.
- Vytvoření rozměrnější jednověté nebo cyklické kompozice pro nástrojovou skupinu, nebo vokálně-instrumentální seskupení s jiným okruhem nástrojů či hlasů, které student dosud nepoužil ve svých předchozích kompozicích
- Vytvoření nejméně 1 elektroakustické kompozice, případně v kombinaci s akustickým nástrojem, či hlasem
- Vytvoření scénické hudby pro divadelní představení podle nabídky Divadelní fakulty JAMU (případně jiné divadelní scény, filmového nebo televizního studia a d.)
- Vypracování tvůrčího projektu, ve kterém by měly být vyjádřeny obsahové záměry, uspořádání formy, stanoveno nástrojové obsazení a selektována kompoziční technika
- Postupné vytváření jednotlivých objektů, ověřování možností řešení jednotlivých parametrů díla, sestavní formových celků a jejich instrumentace atd.
- Analýzy orchestrálních skladeb českých i světových soudobých skladatelů vytvořených v posledních desetiletích vhodných pro konfrontaci autorského záměru studenta s aktuální světovou hudební tvorbou
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení, která student ještě nevyzkoušel, Koncepce absolventského projektu a diplomové práce.
- Literatura
- Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
- Řada Musik-Konzepte, Edition Text+ Kritik Verlag München. info
- Sborníky Živá hudba, HAMU Praha. info
- Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
- HIS VOICE - hudební revue. info
- Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
- Ištvan Miloslav: Jednohlas v soudobé hudbě, JAMU Brno, 1989. info
- Ištvan Miloslav: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
- Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
- Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
- Medek Ivo: Procesualita v Hudbě, JAMU Brno, 1998. info
- Parsch Arnošt, Piňos Alois, Šťastný Jaroslav: Tranference hudebních elementů v kompozicích současných skladatelů, JAMU Brno, 2003. info
- Výukové metody
- individuální výuka
- Metody hodnocení
- klasifikovaný zápočet+klasifikovaný zápočet
- Statistika zápisu (léto 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2018/H60196l