HF:H60196z Kompozice IV - Informace o předmětu
H60196z Kompozice IV
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/2/18. 10 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H60199l Kompozice III.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice (program HF, KompM:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozšíření doposud získaných znalostí a dovedností o pokročilejší projektový způsob kompozice a tvorbu časově rozsáhlejších skladeb pro větší počet hlasů a dosud nepoužitých nástrojových kombinací.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• používat při kompozici projektového přístupu,
• na pokročilé úrovni používat vhodných soudobých kompozičních technik z hlediska vyjádření mimohudebního obsahu díla,
• komponovat rozměrnější jednověté nebo cyklické skladby pro různá instrumentální nebo vokálně-instrumentální obsazení. - Osnova
- Komplexní analýzy analýza partitur českých i světových soudobých autorů s nahrávkami.
- Vypracování tvůrčího projektu, ve kterém by měly být vyjádřeny obsahové záměry, uspořádání formy, stanoveno nástrojové obsazení a selektována kompoziční technika.
- Vytvoření minimálně dvou kompozic - rozměrnější jednověté nebo cyklické kompozice pro nástrojovou skupinu, nebo vokálně-instrumentální seskupení s jiným okruhem nástrojů či hlasů, které student dosud nepoužil ve svých předchozích kompozicích, a skladba pro libovolné vokální nebo instrumentální obsazení s větším počtem hlasů.
- Literatura
- SCHÖNBERG, Arnold. A Survivor from Warsaw op.46: for Narrator, Mens Chorus and Orchestra. Budapest: Musica, 1979. Editio Musica.
- LIGETI, György. Trio für Violine, Horn und Klavier (1982): Trio for violin, horn and piano. Mainz: Schott, c2001. ISBN M-001-08062-0.
- LUNDÉN, Peter. Knowledge Representation of Sounds and Sonic-Structures Based on Constraints and Multiple Inheritance [online]. [cit. 18. 9. 2016]. Dostupné z: https://quod.lib.umich.edu/cgi/p/pod/dod-idx/knowledge-representation-of-sounds-and-sonic-struc
- FORRÓ, Daniel. Počítače a hudba. Praha: Grada, 1994.
- ADÁMEK, Jiří. Matematické struktury a kategorie. Praha: SNTL, 1982.
- LUDVOVÁ, Jitka. Matematické metody v hudební analýze. Praha: Editio Supraphon. 1975.
- TENNEY, James. Meta-Hodos and Meta Meta-Hodos: A Phenomenology of 20th Century Musical Materials and an Approach to the Study of Form. 1988. ISBN 9780945996002.
- LA BELLE, Brandon. Acoustic Territories: Sound Culture and Everyday Life. New York: Continuum Publishing Corporation, 2010. ISBN 978-1441161369.
- COOKE, Mervin. Dějiny filmové hudby. Praha: AMU, 2011. ISBN 978-80-87292-14-3.
- XENAKIS, Iannis. Formalized Music: Thought and Mathematics in Composition. Maesteg: Pendragon Press, 1992. ISBN 978-1576470794.
- TEMPERLEY, David. Music and Probability. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2006. ISBN 978-0262201667.
- COPE, David. Experiments in Musical Intelligence [online]. [cit. 2. 6. 2016]. Dostupné z: http://artsites.ucsc.edu/faculty/cope/experiments.htm
- Výukové metody
- Cvičení. Individuální výuka.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/H60196z