DDMZ508 Management - Organizační chování III

Divadelní fakulta
zima 2014
Rozsah
1/1/4. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. Ing. Ivan Hálek, CSc. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Jan Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšně zakončený první rok magisterského studia
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíle: Naučit studenty použít poznatků z nejmodernější literatury ke koncipování producentského záměru. Formulovat vizi záměru, cíle, nalézt a formulovat problémy, které je třeba řešit pro naplnění cílů. Seznámit studenty s metodami strategické analýzy. Formulovat hypotézy vztažené k řešeným problémům podnikatelského záměru. Zvolit vhodnou metodu tvorby záměru, jako projektu. Vhodně zvolit empirické metody zkoumání prostředí záměru, úrovně oborového prostředí a vlastních sil a moci řešitele. Provést a prezentovat na semináři komplexní strategickou analýzu obecného, oborového a vnitřního prostředí připravovaného producentského záměru, shrnující SWOT analýzu a stanovit strategii realizace záměru. Deskriptory: Student je schopen rozpoznat ve společenském prostředí příležitosti k vytvoření projektu (kulturního díla, nebo založení či zefektivnění činnosti kulturní instituce) která rozvíjí kulturu národa ve stanovené oblasti, je určena vymezeným sociálním skupinám obyvatelstva, je realizována ve stanoveném čase, případně v rámci ekonomických limitů. Student je schopen formulovat vizi, misi a cíle producentského záměru, provést komplexní strategickou analýzu společenských a ostatních podmínek realizace záměru. Je schopen posoudit i své vlastní schopnosti jednání s lidmi a subjekty a míru moci, kterou přitom disponuje. Je schopen pomocí metod strategické analýzy provést komplexní posouzení realizovatelnosti záměru a stanovit strategii, vedoucí k jeho uskutečnění.
Osnova
  • Samostatně prostudovat vybrané části povinné literatury zaměřené na provedení strategické analýzy producentckého záměru.
    Použít k vytvoření konceptu producentského záměru odbornou literaturu, zaměřenou na využití manažerského kvocientu MQ = IQ+EQ+PQ (podle Yo Owena)
    Vytvořit a prezentovat v Pwer-Pointu úvodní část vlastního producentského záměru a obhájit vlastní přístupy v kolektivní diskusi v ročníku.
    Formulovat vizi vlastního producentského záměru při použítí metod strategické analýzy
    Budou použity:
    1. SLEPT - analýza obecného prostředí.
    2. Porterova analýza pěti sil - analýza oborového prostředí;
    3. Analýza stakeholderů;
    4. Funkční analýzy vlastních potenciálů;
    Výsledky analýz budou shrnuty do SWOT analýzy producentského záměru.
    Bude formulována strategie postupu řešení.


Literatura
  • Owen, J. Tři pilíře úspěšného manažera. 1 ed. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 224 str. ISBN 978-80-2400-3. info
  • Keřkovský,M,Vykypěl,O.:Strategické řízení-teorie pro praxi.CH.Beck,Praha:2006.2vyd.ISBN: 80-7179-453-8. info
Výukové metody
Seminář
práce s literaturou zaměřené na studium a pochopení obsahu metod strategické annalýzy
kreativní myšlení
brainstorming
empirické metody analýzy
sestavení prezentace -reflexe vlastního řešení
produkční metody
diskuse nad prezentací - skupinová kooperativní výuka
rétorika - schopnost argumentace
kritické myšlení

* Student prostuduje část podkladové literatury - týkající se strategických záměrů a jejich přípravy.
* Student provede volbu základních východisek prducentského záměru
* Student provede volby metod a formulaci hypotéz - a navazující operacionalizaci otázek pro empirické zjišťování podmínek prostředí (obecné prostředí, oborové prostředí, interní prostředí)
* Student provede empirická šetření k získání nezbytných informací k producenskému záměru.
* Student zpracuje SWOT analýzu a použije logické matice souvislostí k vyhodnocení důležitosti jednotlivých komponent a vztahů záměru
* Student zvolí strategii producentského záměru
* Student zpracuje pracuje prezentaci strategické analýzy producentského záměru v POWER-POINTU,
* Student před ostatními studenty v ročníku provede prezentaci s komentářem. Navazuje diskuse celéjo ročníku k prezentaci
ZS:
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Metody hodnocení
* Zimní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě hodnocení prezentace.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020, zima 2021, zima 2023, zima 2024.