BERGMAN, Aleš. Úkol – gesto – cíl. In Tereza Konývková. Tendence v současném herectví a herecké pedagogice. Brno: Nakladatelství JAMU. s. 18-21. ISBN 978-80-7460-128-6. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Úkol – gesto – cíl
Název anglicky Task – Gesture – Target
Autoři BERGMAN, Aleš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Tendence v současném herectví a herecké pedagogice, od s. 18-21, 4 s. 2017.
Nakladatel Nakladatelství JAMU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60403 Performing arts studies
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Divadelní fakulta
ISBN 978-80-7460-128-6
Klíčová slova anglicky Stanislavsky; Chekhov; Donnellan; super task; actor training; psychological gesture
Štítky RIV
Změnil Změnil: doc. MgA. Jan Motal, Ph.D., učo 5807. Změněno: 20. 3. 2018 17:30.
Anotace
Článek se zabývá pedagogikou herectví ve vztahu k teoriím a metodám herectví a specifické pedagogické praxi. Jsou eklektičnost nebo kreativita, nebo eklektičnost a kreativita zároveň základními předpoklady pro vysoce kvalitní pedagogickou práci? Úkol - gesto - cíl: Konstantin Stanislavský, Michail Čechov, Declan Donnellan a jejich "super úkol", "psychologické gesto" a herecké zaměření na "cíl" jsou prezentovány jako dílčí aspekty procesu herecké aktivity.
Anotace anglicky
The paper deals with the pedagogy of acting in relation to the theories and methods of acting and specific pedagogical practice. Are eclecticism or creativity, or both eclecticism and creativity fundamental preconditions for high-quality pedagogical work? Task – Gesture – Target: Konstantin Stanislavsky, Mikhail Chekhov, Declan Donnellan and their "super task", "psychological gesture", and actor's concetration on "target" will be presented as partial aspects of a single process of actors' activity.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 01:43