HF:H75015z Interpretace jazzové hudby I - Informace o předmětu
H75015z Interpretace jazzové hudby I
Hudební fakultazima 2015
- Rozsah
- 1/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Martin Kleibl, MA, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( H75015l Interpretace jazzové hudby I )
Splnění podmínek přijímacího řízení oboru Hra na bicí nástroje a přijetí k bakalářskému studiu na HF JAMU. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na bicí nástroje (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámení studenta klasického směru hry na bicí nástroje se svébytným souborem nástrojů využívaným v jazzové hudbě, tj. jazzovou bicí soupravou.
- Osnova
- Rozdělení a představení základních komponentů bicí soupravy z hlediska melodického a rytmického vnímání, přirovnání jejich funkce k nástrojům kontrabasu, klavíru, a kytary. Tímto způsobem dbát na základní funkci bicí soupravy v jazzové hudbě z hlediska doprovodného a melodického cítění. Představení základních hudebních způsobů hry staccata a legata. Důraz především na legatový způsob interpretů Eda Sopha a Billy Harta. Práce s bigbandovými skladbami a jazzovými standardy po stránce melodického a rytmického vnímání. Uplatnění těchto schopností při práci s vybranými nahrávkami jazzové hudby. Ukázky využití dovedností ve hře na bicí soupravu při interpretaci klasických skladeb - v případě kompozic pro melodické nástroje posílení rytmického základu; u blanozvučných nástrojů vnímání melodické stránky. Okrajové obeznámení studenta také s dalšími styly populární hudby - rock, pop, funk - a jejími hlavními osobnostmi.
Tematické okruhy
1. Doprovod a melodické hraní na bicí soupravu
2. Bigbandové hraní
3. Jazzové standardy
4. Hraní s nahrávkou
5. Styly populární hudby
- Rozdělení a představení základních komponentů bicí soupravy z hlediska melodického a rytmického vnímání, přirovnání jejich funkce k nástrojům kontrabasu, klavíru, a kytary. Tímto způsobem dbát na základní funkci bicí soupravy v jazzové hudbě z hlediska doprovodného a melodického cítění. Představení základních hudebních způsobů hry staccata a legata. Důraz především na legatový způsob interpretů Eda Sopha a Billy Harta. Práce s bigbandovými skladbami a jazzovými standardy po stránce melodického a rytmického vnímání. Uplatnění těchto schopností při práci s vybranými nahrávkami jazzové hudby. Ukázky využití dovedností ve hře na bicí soupravu při interpretaci klasických skladeb - v případě kompozic pro melodické nástroje posílení rytmického základu; u blanozvučných nástrojů vnímání melodické stránky. Okrajové obeznámení studenta také s dalšími styly populární hudby - rock, pop, funk - a jejími hlavními osobnostmi.
- Výukové metody
- přednáška - individuální výuka
- Metody hodnocení
- Student doprovodí hrou na bicí soupravu určenou nahrávku jazzové skladby.
- Statistika zápisu (zima 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2015/H75015z