H60206 Kulturní management I

Hudební fakulta
zima 2013
Rozsah
2/0. 10 kr. 10 z 10. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšně složená přijímací zkouška
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • - přehled v kulturní oblasti a orientace v institucích v ní působících
    - historie a současnost řízení kulturních organizací
    - seznámení se specifiky managementu kulturních organizací ve veřejném i privátním sektoru
    - právní formy existence ziskových a neziskových kulturních organizací
    - přímé a alternativní možnosti financovaní organizací v kulturní sféře
    - principy a formy podnikaní v oblasti kultury a umění
    - právní formy existence ziskových a neziskových kulturních organizací
    - příklady praktického uplatnění kulturního managementu v řízení ziskových i neziskových organizací
Literatura
  • Česká povinná odborná literatura:. info
  • Hagoort, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. 2010. info
  • Patočka, Jiří. Heřmanová, Eva. Lokální a regionální kultura v České republice. 2009. info
  • Kloudová, Jitka. Kreativní ekonomika. 2010. info
  • Dobrovolníci pro kulturu. Institut umění - Divadelní ústav. 2011. info
  • Studie současného stavu podpory umění. Svazek I. - Definice, historie, transformace, reflexe, vzdělávání a výchova. info
  • Svetozar, Vítek. Divadelní provoz. Druhé vydání. 1981. info
  • Cizí odborná literatura:. info
  • Cultural statistics. EUROSTAT. 2011. info
  • Demmer, Christine. Rauhe Hermann. Kulturmanagement: Theorie und Praxis einen profesionellen Kunst. 1. Vydání. Gruiter : 1997. ISBN 3-11-0129852-5. info
  • Jacobshagen, Arnold. Reininghaus, Frieder. Handbuch der Musik im 20. Jahrhundert. Musik und Kulturbetrieb.Köthen : Laaber, 2006. ISBN 3-89007-430-8. info
  • Schmidt-Ott, Thomas. Orchesterkrise und Orchestermarketing. Untersuchungen zur "turn-around" spezifischen Relevanz US-amerikanischer Marketingstrategien im deutschen Orchesterbetrieb. Frankfurt/M. 1998. info
  • Desmond, Mark. Wem gehört der Konzertsaal? Remaprint. Wien : 1998. ISBN 3-900782-32-6. info
  • Byrnes, J., William. Management and the Arts. Čtvrté vydání. Burlington : Elsevier, 2009. ISBN 978-0-240-81004-1. info
  • Kaiser, M. Michael. The Art of the Turnaround. Brandeis University Press. 2009. ISBN 978-1-58465-735-4. info
Výukové metody
přednášky, cvičení, diskuze, prezentace
Metody hodnocení
Doporučená literatura k seminární práci (recenze):
Don Thompson: Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů (2010)
Michael Třeštík: Umění sbírat umění (2010)

Předpoklady splnění předmětu:
- aktivní zapojení během výuky
- odevzdání a obhájení seminární práce,
- prezentace zadaných témat ostatním studentům,
- povinná účast na přednáškách a workshopech zahraničních i českých expertů.

Doporučená literatura k seminární práci (recenze):
Don Thompson: Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů (2010)
Michael Třeštík: Umění sbírat umění (2010)

Metody hodnocení: klasifikovaný zápočet

Termín pro odevzdání seminárních prací: 30. listopadu 2011, začátkem prosince pak obhajoby a zpětná vazba

Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.