HF:H70130l Theory of Jazz Improvisation I - Course Information
H70130l Theory of Jazz Improvisation III
Faculty of MusicSummer 2021
- Extent and Intensity
- 1/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Jiří Levíček (lecturer)
- Guaranteed by
- Jazz Interpretation Department – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Jazz Interpretation Department – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Student třetího ročníku musí mít započteny předchozí stupně tohoto předmětu (Teorie Improvizace I., Teorie Improvizace II.)
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Jazz interpretation (programme HF, B-HUDUM)
- Jazz interpretation (programme HF, N-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je praktická zkušenost s těmito improvizačními koncepty a nabytí schopnosti uplatnit tyto koncepty ve vlastním přístupu k improvizaci. Hlavními tématy práce s komplexními metry (5/4, 7/4, 11/8), polyrytmus, práce s triolovou subdivizí, posouvání fráze z těžké doby na jiné místo. Studenti se důkladně seznámi s hudbou Ornetta Colemana formou analýzy jeho kompozic a transkribcí jeho sól. Důraz je kladen taky na schopnost kompozice vlastních melodií v duchu Ornetta. Dalším studijním okruhem bude komplexní využití pentatonických stupnic odvozených z akordů mateřské pentatonické stupnice (Chick Corea). V neposlední řadě se v rámci toho předmětu studenti seznámí s polytonálními systémy skrze studium textůry moderních jazzových kompozic.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- obratně se pohybovat v komplexních lichých metrech (5/4, 7/4, 11/8)
- efektivně a muzikálně pracovat s triolovou subdivizí (začínat fráze na jiných místech doby)
- pohybovat se volně v čase bez ohledu na tempu a metru skladby
- kreativně pracovat s melodii na pomezí tonální a free improvizace (Ornette Coleman, Paul Bley, Miles Davis)
- pracovat s mimotanálními systémy (12ti tónový systém)
- komplexně využívat pentatonické stupnice odvozené z harmonie mateřské pentatonické stupnice (Chick Corea)
- kreativně využít 12ti tónový systém - Syllabus (in Czech)
- Pentatonické stupnice v modálním blues
- Komplexní využití pentatonických stupnic odvozených z akordů vycházejících z mateřské pentatonické stupnice
- Chick Corea - studium jeho kompozic a analýza sól (Matrix)
- Volná improvizace postavená na texturální kompozici
- Miles Davis Druhý kvintet - volnější práce s formou a s rytmem (analýza skladeb z Live At Plugged Nickel)
- Volná práce s časem - hra rubato
- Teaching methods (in Czech)
- Forma výuky: dílna Metona výuky: Přednáška, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů
- Assessment methods (in Czech)
- Soustavné sledování výkonu studentů a závěrečná zkouška: - zkomponované dvě písně postavené na komplexních pentatonických stupnicích - rytmické cvičení (rubato přes daný čas) - transkribce sóla
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 4.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Teacher's information
- http://jirilevicek.com
- Enrolment Statistics (Summer 2021, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2021/H70130l