HF:H70130l Theory of Jazz Improvisation I - Course Information
H70130l Theory of Jazz Improvisation III
Faculty of MusicSummer 2024
- Extent and Intensity
- 1/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Jiří Levíček (lecturer)
Cyrille Alexandre Oswald (lecturer) - Guaranteed by
- MgA. Jiří Levíček
Jazz Interpretation Department – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Jazz Interpretation Department – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 9:20–10:55 322
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( H70130z Theory of Jazz Improvisation III )
Úspěšné absolvování předmětu Teorie jazzové improvizace II. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 10 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je praktická zkušenost s improvizačními koncepty a nabytí schopnosti uplatnit tyto koncepty ve vlastním přístupu k improvizaci.
Hlavními tématy jsou práce s komplexními metry (5/4, 7/4, 11/8), polyrytmus, práce s triolovou subdivizí, posouvání fráze z těžké doby na jiné místo.
Studenti se důkladně seznámi s hudbou Ornetta Colemana formou analýzy jeho kompozic a transkripcí jeho sól. Důraz je kladen rovněž na schopnost kompozice vlastních melodií v duchu Ornetta Colemana.
Dalším studijním okruhem je komplexní využití pentatonických stupnic odvozených z akordů mateřské pentatonické stupnice (Chick Corea).
V neposlední řadě se v rámci toho předmětu studenti seznámí s polytonálními systémy skrze studium textury moderních jazzových kompozic. - Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- obratně se pohybovat v komplexních lichých metrech (5/4, 7/4, 11/8)
- efektivně a muzikálně pracovat s triolovou subdivizí (začínat fráze na jiných místech doby)
- pohybovat se volně v čase bez ohledu na tempo a metrum skladby
- kreativně pracovat s melodií na pomezí tonální a free improvizace (Ornette Coleman, Paul Bley, Miles Davis)
- pracovat s mimotonálními systémy (dvanáctitónový systém)
- komplexně využívat pentatonické stupnice odvozené z harmonie mateřské pentatonické stupnice (Chick Corea)
- kreativně využít dvanáctitónový systém - Syllabus (in Czech)
- Pentatonické stupnice v modálním blues
- Komplexní využití pentatonických stupnic odvozených z akordů vycházejících z mateřské pentatonické stupnice
- Chick Corea - studium jeho kompozic a analýza sól (Matrix)
- Volná improvizace postavená na texturální kompozici
- Miles Davis Druhý kvintet - volnější práce s formou a s rytmem (analýza skladeb z Live At Plugged Nickel)
- Volná práce s časem - hra rubato
- Literature
- recommended literature
- HOENIG, Ari a Johannes WEIDEMUELLER. Intro to Polyrhythms. Mel Bay Publications, 2009.
- Teaching methods (in Czech)
- Forma výuky: dílna
Metody výuky: Přednáška, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě soustavného sledování výkonu studentů a závěrečného projektu
: - zkomponované dvě písně postavené na komplexních pentatonických stupnicích
- rytmické cvičení (rubato přes daný čas)
- transkripce sóla
SZZ - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Teacher's information
- http://jirilevicek.com
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/H70130l