H60109HOl Hra na nástroj III - abs. projekt

Hudební fakulta
léto 2016
Rozsah
0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Jurij Likin (přednášející)
Jan Hoďánek (přednášející)
Garance
Katedra dechových nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra dechových nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( H60109HOz Hra na nástroj III - abs. projekt )
Absolvování předmětu Hra na nástroj II ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Závěrečná příprava na bakalářský projekt. V případě brzkého data koncertu, poté dle potřeby studium dalšího repertoáru. Může být využito k přípravě na přijímací zkoušku pro navazující magisterské studium, či možné konkurzy do orchestrů a hudebních institucí.
Osnova
  • Závěrečná příprava na bakalářský projekt. V případě brzkého data koncertu, poté dle potřeby studium dalšího repertoáru. Může být využito k přípravě na přijímací zkoušku pro navazující magisterské studium, či možné konkurzy do orchestrů a hudebních institucí. Práce na skladbě se skládá z několika fází: a). Preparace - příprava na nácvik skladby. b). Inkubace – dohledávání a sběr myšlenek a nápadů, jakési očekávání uměleckého nápadu – inspirace. c). Iluminace – nalezení řešení, které povede k rychlému nastudování skladby. d). Elaborace - cvičení, technická příprava skladby, praktická každodenní práce na skladbě. e). Verifikace – ověření a hodnocení výkonu. Ověření dostatečné přípravy skladby pomocí nahrávky (samostatná analýza), konzultace s pedagogem při hodinách, rozbor vystoupení na koncertech a seminářích. f). Koncertní provedení skladby. - Pokračování (individuálně) v technickém zdokonalování výběrem etud a cvičení vyšší obtížnosti (důraz na zdokonalení tónové a prstové techniky). - Doporučená každodenní intonační a technická cvičení: A. M. R. Barret, H. Brod, A. Giampieri, L. Bleuzet, Ph. Bernold, G. Passin, M. Schaefendriek. Interpretace stupnic a akordů v různých variačních obměnách - legato, staccato, intervaly a jejich kombinace (systém stupnicových cvičení, doc. Jurij Likin, JAMU v Brně). - Doporučené etudy : P. Rodé 24 Caprices en forme d´etudes, N. Nararow Etudy, E. Bozza Etudy, G. Silvestrini 6 Etud.
Literatura
  • Goosens, L. - Roxburgh, E. : Oboe. Macdonald and Janes, London 1977. info
  • Quantz, J.J. : Interpretace - Pokus jak hrát na příčnou flétnu. Supraphon, Praha 1980. info
  • Sprenkle, Robert: The Art of Oboe Playing
  • Fleurot, Francois: Le Hautbois. Ed. Pikard, 1984, Paris
  • Bigotti, Giovanni: Storia dell´Oboe. Zanibon, 1974, Padova
  • Joppig, Günther: The Oboe and Bassoon. Halwag, 1981, Bern
  • Burgess BURGESS, Geoffrey a Haynes, Burce. 2004. The Oboe. New Haven a London: Yale University Press, 2004. ISBN 0-300-10053
  • Prokopová, Radka. Praktické užití poloautomatického systému u hoboje, diplomová práce, Brno 2012
  • Bartolozzi, B.: New souds for woodwind. Oxford Univ. Press, 1982, London
  • Batte, Philip: The Oboe. Ernst Benn Limited, 1956, London
  • Rothwell, Evelyn: Guide to Oboe, Reed Making, Oboe Technique
  • Marx, Josef: The Tone of the Baroque Oboe. 1951
  • Bechler, Leo: Die Oboe. C. Mezeburger, 1914, Leipzig
  • Náhradní obsah: Haynes, Burce: Music for Oboe 1650-1800. Bibliographie. Rorrest Music, 1994, Berkeley
  • Schuring, Martin: Oboe: Art and Method
  • Likin, Jurij: reflexe Estetika hobojového tónu, Brno 2013
Výukové metody
individuelní lekce, vystupování na veřejných koncertech a seminářích
Metody hodnocení
SZZ
Navazující předměty
Informace učitele
http://likin@jamu.cz
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.