HF:H70041l Multimediální kompozice II - Informace o předmětu
H70041l Multimediální kompozice II
Hudební fakultaléto 2014
- Rozsah
- 4/0. 10 kr. 10 z 20. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Richard Fajnor (přednášející)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H70041z Multimediální kompozice II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- ZS: Komplexní umělecké využití vztahu mezi hudbou a videem.
- příběh / koncept / kontext v multimediální realizaci
LS: Komplexní umělecké využití vztahu mezi hudbou a prostorem.
- stavba tvaru v prostoru, pozice, stavba prostoru, vztahovost, proporcionalita, instalace, scéna a jejich ozvučování, akustická charakteristika a definice prostoru
Tvorba mixmediálních děl vycházejících z tohoto vztahu.
- Osnova
- ZS:
Spojení hudby - akustické abstraktní formy s vizuálním světem videa.
Vytváření audiovizuálních děl v širokém spektru od ozvučení němého filmu až po autonomní dílo využívající spojení videa a hudby.
Filosofické odkazy, problematika vztahu mezi dvěma světy odvíjejícími se v čase - světem videa a světem, vizuální x hudební kvalita, sémantické vazby, restrikce a kompenzace informace, hierarchie a jejich proměny. Strukturace díla, výstavbové principy, řád, forma
LS:
Spojení hudby - akustické abstraktní formy s prostorem.
Tvorba instalací s využitím prostředků dalších uměleckých druhů z předchozích semestrů.
Filosofické odkazy, problematika vztahu mezi prostorem a zvukem, jeho vlastní uměleckou kvalitou a kvalitou hudební, proměny hierarchií, sémantické odkazy. Strukturace díla, určující výstavbové principy, řád a forma díla.
ZS:
- Děj - věci, osoby, pojmy a vztahy v historickém, kulturním a společenském prostoru a čase (fakta v kontextu/ kontexty ve faktech).
- Situace, události, slavnosti, rituál a každodenní obřad (přírodní národy a ritualizace všedního života).
- Vyprávění literární, výtvarné, hudební, divadelní, filmové, interaktivní (počítačová hra)
- Myšlení a jazyk, etymologie, orální tradice - vyprávění, zpěv, dramatizace, umělý jazyk, alfanumerické a binární kompozice, matematická lingvistika - softwarová řešení.
- Struktura příběhu a vyprávění - vstup, výstup, pohyb, vrcholy, souvislého /nesouvislého příběhu, lineární a nelineární vyprávění, hypertext comics, klip, akce, virtuální realita.
- Vznik mytologií rytmizováním každodenní životní zkušenosti, mýtus a dějiny lidstva.
- Stylizace a autenticita.
LS:
- Prostorová zkušenost - smyslová, rozumová, emocionální, intuitivní, objekty v prostorových vztazích - využívání prostoru v umělecké výpovědi, tradiční a nové užívání objektu, skulptury, scény, instalace, architektury.
- Extenzita a intenzita při ohledávání a užívání světa - média a prostor, dvě dimenze, multi-dimenze, internet.
- Jiné definice prostoru - akustické, binární, virtuální, atd.
- Přesná senzorika, čidla, monitorovací systémy - komplexní systémy a interaktivita v umění 20.století.
- Nové identity a technologická kreativita - genetické inženýrství jako prostorová manipulace
- Vnější a vnitřní fyzická zkušenost, dichotomie akustické a vizuální determinace v umění, používání těla jako extenze do prostoru, jako objektivizace ducha, nebo jako nástroje pro používání světa, medializace - extenze prostoru.
- ZS:
Spojení hudby - akustické abstraktní formy s vizuálním světem videa.
Vytváření audiovizuálních děl v širokém spektru od ozvučení němého filmu až po autonomní dílo využívající spojení videa a hudby.
Filosofické odkazy, problematika vztahu mezi dvěma světy odvíjejícími se v čase - světem videa a světem, vizuální x hudební kvalita, sémantické vazby, restrikce a kompenzace informace, hierarchie a jejich proměny. Strukturace díla, výstavbové principy, řád, forma
LS:
Spojení hudby - akustické abstraktní formy s prostorem.
Tvorba instalací s využitím prostředků dalších uměleckých druhů z předchozích semestrů.
Filosofické odkazy, problematika vztahu mezi prostorem a zvukem, jeho vlastní uměleckou kvalitou a kvalitou hudební, proměny hierarchií, sémantické odkazy. Strukturace díla, určující výstavbové principy, řád a forma díla.
- Literatura
- B.Schellmann a kol.: "Média/ základní pojmy, návrhy, výroba", Europa Sobotáles, 2004. info
- Roland Barthes: "Světlá komora", Archa Bratislava, 1994. info
- Jacques Aumont: "Obraz", FAMU Praha, 2005. info
- Katarína Rusnáková: "V toku pohyblivých obrazov" (antologie), Afad Press Bratislava, 2005. info
- Steven Higgins: "Still Noviny", MOMA New York, 2006. info
- Gilles Deleuze: "Film 1/ Obraz - pohyb", NFA Praha, 2000. info
- Gilles Deleuze: "Film 2/ Obraz - čas", NFA Praha, 2006. info
- "Future Cinema" (katalog), ZKM, MIT Press London, 2003. info
- Florence de Méredieu: "Digital and Video Art", Chambers Harrap Publishers Edinburgh 2005. info
- Lev Manovich: "The language of New Media", The MIT Press London, 2001. info
- William J.Mitchell: "e-topia: život ve městě trochu jinak", Zlatý řez Praha, 2004. info
- "The New Media Reader", The MIT Press London, 2003. info
- "Lichtkunst", ZKM, MIT Press, 2006. info
- Výukové metody
- Způsob výuky: přednáška + individuální konzultace - 1+3 hod.
Počet děl vytvořených za semestr je závislý na jejich rozsahu a technické náročnosti, proto bude řešen vždy individuálně. Za semestr bude vytvořeno alespoň jedno dílo.
Vzhledem k tvůrčí povaze předmětu - tvorbě uměleckých děl - není časová osnova uvedena.
- Metody hodnocení
- komisionální zkouška - posouzení semestrální a klauzurní realizace - klasifikovaný zápočet
- Statistika zápisu (léto 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2014/H70041l