HF:H70041l Multimediální kompozice II - Informace o předmětu
H70041l Multimediální kompozice II
Hudební fakultaléto 2020
- Rozsah
- 4/0/0. 10 kr. 10 z 20. Ukončení: kz.
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- úspěšné absolvování předmětu H70041z Multimediální tvorba II v zimním semestru
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Multimediální kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Multimediální kompozice (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Komplexní umělecké využití vztahu mezi hudbou a pohybem.
Cíle předmětu:
Příprava studentů pro navrhování a tvorbu děl využívajících pohyb v širokém spektru od klasického tance přes performance až ke koncertu a představení.
Návrh a vytvoření performance nebo „video-artového“ díla vycházejícího z tohoto vztahu s využitím prostředků dalších uměleckých druhů a strategií nastudovaných v předchozích semestrech. - Výstupy z učení
- Student po absolvování předmětu prokazuje:
dovednosti:
- volit ideální formy a výrazové prostředky pro naplnění svého tvůrčího záměru a využívat k tomu různých základních technologických postupů pro tvorbu performativního díla multimediálního charakteru,
- používat adekvátní postupy při práci s technologiemi a produkčními programy,
znalosti:
- profesního slovníku včetně cizího jazyka a orientace na odbornou terminologii,
- je informován o různých tvůrčích postupech, o principech tvorby zvuku, obrazu a performance a je schopen vytvořit studii a prototyp uměleckého díla,
- nejznámějších děl světového a česko-slovenského umění v oblasti scénické a prostorové tvorby,
kompetence:
- koordinovat základní produkční kroky pro finalizaci prototypu, případně definitivní podoby uměleckého díla,
- formulovat problém, volit a obhájit svůj vlastní interpretační názor,
- je schopen systematického plánování a zvládá základní organizaci své práce. - Osnova
- Osnova a výuková témata:
- audiovize a video jako jeden z tradičních vyjadřovacích prostředků 2.pol. 20.století a přelomu milénií
- objekt/subjekt v pohybu, figura v pohybu, prostor v pohybu - dynamika multimedií
- audiovizuální dílo od ozvučení němého filmu přes VJ - vizualizaci hudební kompozice po autonomní komplexní dílo multimediálního charakteru
- vizuální x hudební kvalita, sémantické vazby, restrikce a kompenzace informace, hierarchie a jejich proměny
- kompozice závislá na čase, kauzalita - strukturace díla, výstavbové principy, řád, forma
- vývoj, děj a potřeba principu narace - věci, osoby, pojmy a vztahy v historickém, kulturním a společenském prostoru a čase (fakta v kontextu/ kontexty ve faktech), posthistorická situace
- Osnova a výuková témata:
- Literatura
- povinná literatura
- Gilles Deleuze: "Film 2/ Obraz - čas", NFA Praha, 2006. info
- Reiner Cosima, Rolling Stella, Daniels Dieter, Ammer Manuela: „See this Sound“, Lentos Kunstmuseum Linz, 2010, ISBN 978-3-86560-683-9
- Grau Oliver: „Virtual Art/ From Illusion to Immersion“, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts, 2003 ISBN 0-262-07241-6
- Grau Oliver: „Virtual Art/ From Illusion to Immersion“, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts, 2003 ISBN 0-262-07241-6
- doporučená literatura
- Florence de Méredieu: "Digital and Video Art", Chambers Harrap Publishers Edinburgh 2005. info
- William J.Mitchell: "e-topia: život ve městě trochu jinak", Zlatý řez Praha, 2004. info
- "The New Media Reader", The MIT Press London, 2003. info
- Faulkner Michael (edit.): „audio-visual art + vj culture“, D-Fuse, Laurence King Publishing Ltd, London, 2006, ISBN 978-1-85669-490-2
- Steven Higgins: "Still Moving", MOMA New York, 2006 ISBN 978-0870703263
- neurčeno
- Future Cinema (katalog), ZKM, MIT Press, 2003. info
- Výukové metody
- osobní konzultace + individuální práce studenta na praktických výstupech - 2+10 hod.
Počet děl vytvořených za semestr je závislý na jejich rozsahu a technické náročnosti, proto bude řešen vždy individuálně. Za semestr budou posuzovány alespoň dva návrhy nebo koncepty a jeden z nich dokončen v nějaké podobě prototypu nebo dokončené realizace, díla.
Vzhledem k tvůrčí povaze předmětu - tvorbě uměleckých děl - není časová osnova uvedena. - Metody hodnocení
- Klauzurní komisionální zkouška - posouzení semestrálních a klauzurních realizací.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2020/H70041l