HF:H60156Al Interpretace nové hudby III - Informace o předmětu
H60156Al Interpretace nové hudby III
Hudební fakultaléto 2014
- Rozsah
- 0/1. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60156Az Interpretace nové hudby III
Absolvování předmětu Interpretace nové hudby II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
- běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu,
- netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů - Charles Boone: The Watts Towers (Edition Salabert, Paris, nedatováno), Karlheinz Essl: Abolition (Tonos, Darmstadt, 1994), Rickey Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music,Greeley, 1965), Adam Zdislav Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM, Kraków, 1994), Kevin Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music, 1985), Harald Weiss: Rotation (Breitkopf & Hartel, nedatováno), Maki Ishii: Thirteen Drums (UA, Tokyo, 1985), Iannis Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris,1988), Miroslav Srnka: Ranní hajaju (rukopis, nevydáno).
LETNÍ SEMESTR
- vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant),
- hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - Nebojša Jovan Živkovič: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea, Sippersfeld, 1999), Iannis Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris,1988), nebo interpretaci kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - Ištván Láng: Percussion Music (Editio Musica, Budapešť, 1979), Hans Ulrich Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig, Koln, 1982), Per Norgard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 2005), Per Norgard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 1972), Eckhardt Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de, nedatováno), Iannis Xenakis: Psappha. (Salabert Paris,1976).
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
- Beck, John: Encyclopedia of percussion - Garland Publishing N. Y., 1995. info
- Blades, James: Percussion Instruments and their History - London, Faber and Faber, 1975. info
- Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
- Dorůžka, Petr: Hudba na pomezí - Panton, Praha, 1991. info
- Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
- Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
- Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
- Kotek, Miroslav : Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
- Slabý, Zdeněk K., Slabý Petr: Svět jiné hudby - Volvox Globator, Praha, 2002. info
- Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
- Výukové metody
- Individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet
- Statistika zápisu (léto 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2014/H60156Al