HF0017l Filmová tvorba II

Hudební fakulta
léto 2025
Rozsah
1/1/2.5. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
Garance
Mgr. Rodrigo Morales
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu H70017z Filmová tvorba II.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je dále rozvíjet poznatky, získané v předmětu H70017z Filmová tvorba II, a prohloubit tak schopnosti realizace audiovizuálních děl a rozvíjení kreativity posluchače. Výuka probíhá formou přednášek, praktických cvičení a kolektivních hodnocení výsledných projektů.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• fundovaně vysvětlit teoretické, metodologické a realizační základy audiovizuálního díla,
• na vysoké úrovni použít teoretické znalosti a dovednosti ve vlastní tvorbě,
• profesionálně plánovat a realizovat samostatně tvorbu audiovizuálního díla.
Osnova
  • Předmět umožní studentům další a rozsáhlejší aplikaci teoretických a praktických znalostí v oblasti audiovize a hudby v projektu, ve kterém lze experimentovat a pracovat v multidisciplinárním prostoru. Možné jsou poetické, dokumentární eseje, ale i jiné způsoby realizace.
  • Projekce vybraných autorů světové kinematografie a audiovize, hodnocení a diskuze.
  • Brainstorming (a spolupráce napříč katedry KKDR eventuálně v rámci cele JAMU).
  • Scauting a rešerše projektu.
  • Literární a výrobní příprava .
  • Scriptwriting development.
  • Zpracování, odevzdání a schválení technického scénáře a natáčecího plánu.
  • Zpracování kamerové koncepce.
  • Zpracování zvukové koncepce.
  • Kompozice filmové hudby.
  • Prezentace scénářů. Zpracovaní připomínek scénářů. Spolupráce s dramaturgy
  • Schválení realizace.
  • Realizace projektu.
  • Skladební střihová skladba a další dokončovací práce. Spolupráce s dramaturgy
  • Prezentace. Projekce a diskuze.
  • Reflexe. Zpracování odborné analytické reflexe vlastní audiovizuální umělecké tvorby.
  • Distribuce, marketing a rezence.
Literatura
  • ČENĚK, D., PORYBNÁ, T. Vizuální antropologie -kultura žitá a viděná 2011. Pavel Mervart, 2010. ISBN 9788087378472.
  • PETRÁŇ, Tomáš. Ecce homo: (esej o vizuální antropologii). Pardubice: Univerzita Pardubice, 2011. ISBN 978-80-7395-341-6.
  • ANDERSON, Barrie, GEYEN, Janie, L. Real-World Production Techniques . Sybex, 2012. ISBN-13: 978-0470876602.
  • LIGHT HONTHANER, Eve. The Complete Film Production Handbook.New York: Focal Press, 2010. ISBN-13 : 978-0240811505.
  • BENSON, W. a kol. The Rhetoric of the New Political Documentary. Illinois: Southern Illinois University. 2008. ISBN 9780809328369.
  • BARNOUW, Erik. Documentary: A History of the Non-fiction Film. New York: Oxford University Press, 1993. ISBN-13: 978-0195078985.
  • LOWELL, Ross. Matters of Light & Depth. Lower Light Management. 978-0966250404.
Výukové metody
Přednáška, cvičení. Hromadná výuka.
Metody hodnocení
Zkouška. Hodnocení bude uděleno na základě docházky, splnění zadaného úkolu a ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí.
Informace učitele
Počet studentů je omezen na maximální počet 8.
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023, léto 2024.