HF:HF0017l Filmová tvorba II - Informace o předmětu
HF0017l Filmová tvorba II
Hudební fakultaléto 2022
- Rozsah
- 1/1/2.5. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
- Garance
- Mgr. Rodrigo Morales
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H70017z Filmová tvorba II.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice scénické a filmové hudby (program HF, KompM:M5)
- Multimediální kompozice (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je dále rozvíjet poznatky, získané v předmětu H70017z Filmová tvorba II, a prohloubit tak schopnosti realizace audiovizuálních děl a rozvíjení kreativity posluchače. Výuka probíhá formou přednášek, praktických cvičení a kolektivních hodnocení výsledných projektů.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• fundovaně vysvětlit teoretické, metodologické a realizační základy audiovizuálního díla,
• na vysoké úrovni použít teoretické znalosti a dovednosti ve vlastní tvorbě,
• profesionálně plánovat a realizovat samostatně tvorbu audiovizuálního díla. - Osnova
- Předmět umožní studentům další a rozsáhlejší aplikaci teoretických a praktických znalostí v oblasti audiovize a hudby v projektu, ve kterém lze experimentovat a pracovat v multidisciplinárním prostoru. Možné jsou poetické, dokumentární eseje, ale i jiné způsoby realizace.
- Projekce vybraných autorů světové kinematografie a audiovize, hodnocení a diskuze.
- Brainstorming (a spolupráce napříč katedry KKDR eventuálně v rámci cele JAMU).
- Scauting a rešerše projektu.
- Literární a výrobní příprava .
- Scriptwriting development.
- Zpracování, odevzdání a schválení technického scénáře a natáčecího plánu.
- Zpracování kamerové koncepce.
- Zpracování zvukové koncepce.
- Kompozice filmové hudby.
- Prezentace scénářů. Zpracovaní připomínek scénářů. Spolupráce s dramaturgy
- Schválení realizace.
- Realizace projektu.
- Skladební střihová skladba a další dokončovací práce. Spolupráce s dramaturgy
- Prezentace. Projekce a diskuze.
- Reflexe. Zpracování odborné analytické reflexe vlastní audiovizuální umělecké tvorby.
- Distribuce, marketing a rezence.
- Literatura
- ČENĚK, D., PORYBNÁ, T. Vizuální antropologie -kultura žitá a viděná 2011. Pavel Mervart, 2010. ISBN 9788087378472.
- PETRÁŇ, Tomáš. Ecce homo: (esej o vizuální antropologii). Pardubice: Univerzita Pardubice, 2011. ISBN 978-80-7395-341-6.
- ANDERSON, Barrie, GEYEN, Janie, L. Real-World Production Techniques . Sybex, 2012. ISBN-13: 978-0470876602.
- LIGHT HONTHANER, Eve. The Complete Film Production Handbook.New York: Focal Press, 2010. ISBN-13 : 978-0240811505.
- BENSON, W. a kol. The Rhetoric of the New Political Documentary. Illinois: Southern Illinois University. 2008. ISBN 9780809328369.
- BARNOUW, Erik. Documentary: A History of the Non-fiction Film. New York: Oxford University Press, 1993. ISBN-13: 978-0195078985.
- LOWELL, Ross. Matters of Light & Depth. Lower Light Management. 978-0966250404.
- Výukové metody
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka.
- Metody hodnocení
- Zkouška. Hodnocení bude uděleno na základě docházky, splnění zadaného úkolu a ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí.
- Informace učitele
- Počet studentů je omezen na maximální počet 8.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2022/HF0017l