HF:H60289z Realizace EAH I - Informace o předmětu
H60289z Realizace EAH I
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 1/1/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H70082l Tvorba umělého zvuku, jeho zpracování a řízení.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice (program HF, KompM:M5)
- Kompozice scénické a filmové hudby (program HF, KompM:M5)
- Multimediální tvorba (program HF, Komp:N)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení nejrůznějších možností realizace elektroakustických kompozic pomocí historických i soudobých technologií, internetu, mikrointervalových ladění atd. včetně realizace akustické partitury elektronickými prostředky.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• popsat historii, směry a tendence elektroakustické hudby,
• vymezit principy elektronické užité tvorby,
• vysvětlit a aplikovat problematiku mikrointervalového ladění,
• realizovat akustickou partituru elektronickými prostředky,
• vytvořit autonomní elektroakustickou skladbu pomocí soudobých technologií. - Osnova
- Historie, směry, tendence (konkrétní hudba, elektronická hudba, kombinace obou metod).
- Elektronická užitá tvorba.
- Mikrointervalová hudba.
- Realizace akustické partitury elektronickými prostředky.
- Vytváření EA hudby pomocí soudobých technologií (audio, MIDI, kombinované technologie).
- Příprava projektu a realizace autonomní kompozice pro elektroniku a akustické nástroje, eventuálně lidský hlas v rozsahu 8 - 10 minut pod vedením pedagoga.
- Literatura
- VRZAL, Martin. Střih záznamu hudby. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2007.
- FORRÓ, Daniel. Alternativní tónové systémy - hudba 21. století? In: OPUS MUSICUM, 5/95, Brno, 1995.
- HUGIL, Andrew. The Digital Musician. New York: Routledge, 2012. ISBN 978-0-415-80659-6.
- MOORE, Adrien. Sonic Art: Introduction to Electroacoustic music. New York: Routledge, 2016. ISBN 1138925039.
- GOTTSCHALK, Jennie. Experimental Music Since 1970. Bloomsbury: Bloomsbury Academic, 2016. ISBN 1628922478.
- KOPECKÝ, Pavel. Základy elektronického zvuku a jeho kreativní zpracování. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2008.
- COLLINS, Nick a Julio d' ESCRIVAN RINCÓN. The Cambridge companion to electronic music. New York: Cambridge University Press, 2007. ISBN 0521688655.
- ELSEA, Peter. The art and technique of electroacoustic music [online]. Middleton, Wisconsin: A-R Editions, Inc., 2013. Computer Music and Digital Audio Series; Volume 26 [cit. 2019-01-12]. Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=10852529
- COLLINS, Nicolas, SCHEDEL, Margaret, WILSON, Scot. Electronic Music. Cambridge Introductions to Music. Cambridge: Cambridge University Press, 2013. ISBN 978-1-107-64817-3.
- ŠPELDA, Antonín. Hudební akustika. Praha: SPN, 1971.
- ROADS, Curtis. The Computer Music Tutorial. Cambridge: The MIT Press, 1996., s. 789.
- Výukové metody
- Přednáška, cvičení. Individuální výuka.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Hodnocení bude uděleno za vytvoření elektroakustické skladby.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/H60289z