H60198Bl Kompozice V

Hudební fakulta
léto 2025
Rozsah
0/2/18. 10 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Zbyněk Matějů (cvičící)
MgA. Michal Nejtek, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu H60198Bz Kompozice scénické a filmové hudby V.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prohlubovat ukotvení znalostí a dovedností posluchače, souvisejících s uměleckým a technologickým řešení závěrečného projektu nebo doplňující znalosti a dovednosti posluchače pro jeho všestranný umělecký rozvoj.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• detailní orientace v souvislosti vlastního absolventského díla se současným uměleckým provozem,
• přesné sémantické analýzy projektu a vytváření obdobných i výrazně modifikovaných variant použitých kompozičních i technologických řešení.
Osnova
  • Získávání dalších informací z umělecké i technologické oblasti pod vedením pedagoga, které s absolventským dílem souvisí, včetně vytváření delších studií nebo samostatných děl.
Literatura
  • TARKOVSKIJ, Andrej. Stalker [DVD]. Zóna, Aerofilms, 2006.
  • TRUAX, Barry. Acoustic communication. Norwood: Ablex Publishing Corporation, 1984. ISBN 0-89391-263-8.
  • BENSON, Dave Benson. Music: A Mathematical Offering [online]. Canbridge: Cambridge University Press, 2007. ISBN 978-0521619998. [cit. 18. 12. 2018]. Dostupné z: https://logosfoundation.org/kursus/music_math.pdf
  • HINKLE-TURNER, Elizabeth. Women Composers and Music Technology in the United States: Crossing the Line. Aldershot, UK, Burlington, VT: Ashgate. 2006. ISBN 978-0-754-60461-7.
  • MOJDL, Edgar :Sémiotické aspekty hudební kompozice k současnému scénickému tanci. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2010. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-86928-72-2.
  • GORBMAN, Claudia. Unheard Melodies: Narrative Film Music. Bloomington and Indianapolis: Indiana UP, 1987. ISBN 978-0253204363.
  • HARAWAY, Donna. Simians, Cyborgs, and Women: The Reinvention of Nature. London, New York: Routledge, 1991. ISBN 978-0-415-90387-5.
Výukové metody
Cvičení. Individuální výuka.
Metody hodnocení
Zápočet.
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.

  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2025/H60198Bl